Line-in på Blaupunkt BETA

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Rammedige
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 10:08
Geografisk sted: Ramme, Lemvig

Line-in på Blaupunkt BETA

Indlæg af Rammedige »

Hej.
Jeg har en Blaupunkt BETA i min Lupo og antager at der er en line-in bagpå radion, siden man kan tilslutte en CD-box til radioen. Jeg vil gerne tilslutte en MP3-afspiller til line-in, men mangler lidt oplysninger:

1. Hvordan (i alverden) får jeg radioen ud?
2. Hvilke stikforbindelser er Line-in?

På forhånd tak!

Mvh.
Johnny
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Line-in på Blaupunkt BETA

Indlæg af KMDTHY »

Hej.

Umiddelbart er der ikke er et "rigtig" AUX line in som på nyere Blaupunkt radioer. Så du er nødt til at købe en cd changer simulator, som har jack stik til din ipod eller anden lydkilde.

Det ser sådan ud:
Billede
http://cdchangeremulator.com/vw-audio-a ... rod_1.html

Men er ikke sikker.....


Det er sådan et kabel her jeg bruger til min.
Billede
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=2 ... _Mini-Jack


Kan du bare trykke på CD, og så skifter den over, men uden der kommer lyd ??
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Line-in på Blaupunkt BETA

Indlæg af sussi »

Du fjerner radioen ved at bruge en "radio remover" ;)
http://kortlink.dk/8n8w
Enten 2 bøjler eller 2 af de flade "pinde" som stikkes ind yderst i begge sider af radioen.
Stikforbindelser på en org. Blaupunkt radio. (ved ikke hvilken type)
viewtopic.php?f=22&t=530&hilit=diagram
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Rammedige
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 10:08
Geografisk sted: Ramme, Lemvig

Re: Line-in på Blaupunkt BETA

Indlæg af Rammedige »

Tak for svarene.

- "Kan du bare trykke på CD, og så skifter den over, men uden der kommer lyd ??"
Når jeg lytter til f.eks. FM-radio og trykker på CD-knappen siger radioen bare "DYT" og går tilbage på FM igen. Den 'bliver' ikke på CD. Så måske skal jeg både have CD-emulatoren og så adaptor-kablet.

Hmmm... Måske skulle jeg kikke efter en anden radio, som har den "rigtige" line-in. Der er også lidt knas med volume-knappen; den registrerer ikke altid at man skruer op eller ned. Det er ikke et almindeligt potmeter, men en 'pulsgiver' til en microprocessorstyring af volumen, bas, diskant og balance. Så måske kan den renses.
Jeg må lige have radioen ud til en omgang eftersyn.
Besvar