Hydraulikpumpe v. døråbning?
Hydraulikpumpe v. døråbning?
Hej.
Jeg er helt ny her i forumet da jeg kraftigt overvejer at købe en Lupo. jeg har været ude og se på en ganske fin en med fuld servicehistorie og et ganske godt helhedsindtryk.
En ting der dog undrede mig var at jeg ikke synes hydraulikpumpen startede, hverken da vi åbnede døren eller startede bilen. Bilen skiftede gear som den skulle og kørte fint, både ved op og nedgearinger.
Starter pumpen kun når der er behov for det, eller er der en fejl på netop denne bil?
På forhånd tak.
Jeg er helt ny her i forumet da jeg kraftigt overvejer at købe en Lupo. jeg har været ude og se på en ganske fin en med fuld servicehistorie og et ganske godt helhedsindtryk.
En ting der dog undrede mig var at jeg ikke synes hydraulikpumpen startede, hverken da vi åbnede døren eller startede bilen. Bilen skiftede gear som den skulle og kørte fint, både ved op og nedgearinger.
Starter pumpen kun når der er behov for det, eller er der en fejl på netop denne bil?
På forhånd tak.
Mvh. Kenneth
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Tyder jo bare på at systemet er tæt, og en intakt trykkugle... med mindre han har været snedig og åbne døren lige inden du kom
Men ja, den køre kun efter behov, når trykket bliver for lavt. Du kan sætte den til tænding, og trykke en masse gange på bremsen, så kobler den ind og ud, så kan du høre at pumpen starter.
Men ja, den køre kun efter behov, når trykket bliver for lavt. Du kan sætte den til tænding, og trykke en masse gange på bremsen, så kobler den ind og ud, så kan du høre at pumpen starter.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Tak for hurtigt svar. Så vil jeg se om sådan en Lupo kan dække mit behov og temperament.
Mvh. Kenneth
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Du kan læse om systemet her:
viewtopic.php?f=22&t=30
viewtopic.php?f=22&t=30
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Lyder spændende med bilen, og som beskrevet før behøver pumpen ikke at starte når du åbner døren. Dne kan slet ikke køre, og i hvert fald ikke ordentligt, hvis ikke systemet virker som det skal.
Hvor langt har den kørt?
Hvis der er fuld service på den fra VW er der f.eks. ikke skifte og overfyldt gearolie på den. Noget der er absolut nødvendigt for de bliver ved med at køre.
Ellers kan jeg kun opfordre ti lat bruge nogle timer her og i det gamle forum, så er du super meget klogere på de små biler som, med den rette behandling, køre og køre, men som med den forkerte bliver et kostbart bekendskab.
Jeg runder netop 300k km, i en bil der snart er på 400k km. uden nævneværdige eller kostbare reparationer, f. eks.
Hvor langt har den kørt?
Hvis der er fuld service på den fra VW er der f.eks. ikke skifte og overfyldt gearolie på den. Noget der er absolut nødvendigt for de bliver ved med at køre.
Ellers kan jeg kun opfordre ti lat bruge nogle timer her og i det gamle forum, så er du super meget klogere på de små biler som, med den rette behandling, køre og køre, men som med den forkerte bliver et kostbart bekendskab.
Jeg runder netop 300k km, i en bil der snart er på 400k km. uden nævneværdige eller kostbare reparationer, f. eks.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Du kan altid prøve at løsne trykkuglen og så se om den laver tryk.. Med ny trykkugle kan de godt stå lidt tid uden at aktivere pumpen ved døråbning, ellers prøv som tidligere nævnt at skifte lidt frem og tilbage mellem d og r, så bruges den relativt hurtigt det oplagrede tryk og aktiverer pumpen
Mvh Steffen - VAGtech.dk
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Mvh Steffen - VAGtech.dk
Sent from my Desire HD using Tapatalk
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Så er dette et godt sted at starte:Kenneth skrev:Jeg er helt ny her i forumet da jeg kraftigt overvejer at købe en Lupo.
http://www.verdensnavle.dk/lupo/gode_raad.html
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Tak, jeg brugte faktisk denne beskrivelse da jeg kiggede på bilen . Eneste kritikpunkt jeg kunne finde var slidte manchetter og stødklodser på baghjulene. Resten virkede ganske fornuftigt.sussi skrev:Så er dette et godt sted at starte:
http://www.verdensnavle.dk/lupo/gode_raad.html
Bilen er en eenejers bil der har gået ca 210. På nuværende tidspunkt står den som byttebil ved en privat mand. Da jeg var ude at se på bilen, tog jeg for god ordens skyld et billede af reg. attesten, så kunne jeg checke for restgæld. Der stod tidligere ejers navn jo på, så ham ringede jeg da til for at høre lidt om bilen Han ville jo nok være mere ærlig end en sælger ville.383CI skrev:Lyder spændende med bilen, og som beskrevet før behøver pumpen ikke at starte når du åbner døren. Dne kan slet ikke køre, og i hvert fald ikke ordentligt, hvis ikke systemet virker som det skal.
Hvor langt har den kørt?
Hvis der er fuld service på den fra VW er der f.eks. ikke skifte og overfyldt gearolie på den. Noget der er absolut nødvendigt for de bliver ved med at køre.
Ellers kan jeg kun opfordre ti lat bruge nogle timer her og i det gamle forum, så er du super meget klogere på de små biler som, med den rette behandling, køre og køre, men som med den forkerte bliver et kostbart bekendskab.
Jeg runder netop 300k km, i en bil der snart er på 400k km. uden nævneværdige eller kostbare reparationer, f. eks.
Bilen har fået lavet de første 3 service ved Vw(det er sikkert garantiperioden), resten er lavet ved Mercari biler i Bjerringbro/Randers. Senest er der lavet gangstellerarm, grundjustering og måske var det noget skifteelektronik??? Ellers har der aldrig være problemer med bilen.
Jeg vil når jeg har hentet bilen, få efterset/serviceret alle de "normale" ting man bør gøre, mht olier, tryk, knækkede ledninger osv. Jeg har både grav og VCDS, så det bør være muligt at lave en del herhjemme.
Hvor er det lettest og billigst at få gode reservedele?
En ting jeg har overvejet, er at montere fartpilot. ikke at jeg tror det vil volde nogle problemer, men hvad med knappen til forbrug, forsvinder den? Den bliver jo umiddelbart erstattet af fartpiloten.
Mvh. Kenneth
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Hej igen
Hvis bilen er serviceret hos Mercari er der i hvert fald skiftet det der skal skiftes, af reservedele. Det er et af de steder der burde have styr på tingene, og det har de sikkert også, og jeg ved også der er fuldstændigt styr på at opkræve den betaling den tillid kunderne har, er værd.
Det jeg mener med der er skiftet det der skal er at jeg har set og hørt om mellem flere og mange, dyre og helt unødvendige reperationer, hos netop Mercari, men fred med det.
Med 220k km. og service hos Mercari er det fuldstændigt påkrævet at få skiftet olie på gearkassen, med og til, som sædvanligt 3,1L men ellers lyder det fornuftigt med bilen. Ikke mindst hvis/når du har været "tjeklisten" igennem herfra.
Hvis bilen er serviceret hos Mercari er der i hvert fald skiftet det der skal skiftes, af reservedele. Det er et af de steder der burde have styr på tingene, og det har de sikkert også, og jeg ved også der er fuldstændigt styr på at opkræve den betaling den tillid kunderne har, er værd.
Det jeg mener med der er skiftet det der skal er at jeg har set og hørt om mellem flere og mange, dyre og helt unødvendige reperationer, hos netop Mercari, men fred med det.
Med 220k km. og service hos Mercari er det fuldstændigt påkrævet at få skiftet olie på gearkassen, med og til, som sædvanligt 3,1L men ellers lyder det fornuftigt med bilen. Ikke mindst hvis/når du har været "tjeklisten" igennem herfra.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Jeg satte min på ECO knappen. Ét tryk, og den slår ECO fra og til, holdes den nede, så nulstilles ø målerenKenneth skrev: En ting jeg har overvejet, er at montere fartpilot. ikke at jeg tror det vil volde nogle problemer, men hvad med knappen til forbrug, forsvinder den? Den bliver jo umiddelbart erstattet af fartpiloten.
Se mere om OE fartpilot her: viewtopic.php?f=22&t=9&p=59#p59
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Ja, det er da en mulighed. Men er det bare sådan lige til, eller kræver det den helt store svagstrøms-uddannelse? El har aldrig været min stærke side...KMDTHY skrev:Jeg satte min på ECO knappen. Ét tryk, og den slår ECO fra og til, holdes den nede, så nulstilles ø måleren
Se mere om OE fartpilot her: viewtopic.php?f=22&t=9&p=59#p59
Hvor køber i andre diesel og oliefiltre? Da jeg kørte Caravelle handlede jeg normalt mine filtre ved Mekonomen eller Meca. Er det også ok til denne bil, eller kræver den noget specielt?
Mvh. Kenneth
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Kræver ikke den store ingeniør uddannelse, nej. Dog er der 2 kontaktsæt i knappen. Mål med multimeter hvilken der kortslutter ved tryk.Kenneth skrev:Ja, det er da en mulighed. Men er det bare sådan lige til, eller kræver det den helt store svagstrøms-uddannelse? El har aldrig været min stærke side...KMDTHY skrev:Jeg satte min på ECO knappen. Ét tryk, og den slår ECO fra og til, holdes den nede, så nulstilles ø måleren
Se mere om OE fartpilot her: viewtopic.php?f=22&t=9&p=59#p59
Hvor køber i andre diesel og oliefiltre? Da jeg kørte Caravelle handlede jeg normalt mine filtre ved Mekonomen eller Meca. Er det også ok til denne bil, eller kræver den noget specielt?
De filter kan du sagtens forsat købe hos mekonomen, det kræver ikke noget specielt, nej.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Hydraulikpumpe v. døråbning?
Hejsa,
@Kenneth
Du skal huske på at det ikke er 'bare lige' at sætte to stik i motorstyreenheden og tilmelde fartpiloten
Lupoens motorstyreenhed understøtter oprindeligt ikke e-gas, men en tysker med god indsigt i styreenhedens sikkerhedssystemer har formået at 'importere' e-gas i Lupoens styreenhed. Installation og brug af e-gas kræver at styreenheden sendes til omprogrammering hos eet af Lupo-værkstederne i Danmark.
Du fraskriver der enhver form for garanti ved et sådan indgreb, og det _kan_ give er juridisk efterspil hvis du er impliceret i uheld hvor årsagen kan henføres til brugen af fartpiloten. Brændstofforbruget falder ikke ved brug at fartpilot (Det er derfor Lupoen ikke oprindeligt understøtter dette)
Installationen af e-gas medfører mindst arbejde for dig; Alternativet er bowdentræk og andet godt mekanik i motorrummet, hvilket er ensbetydende med flere installationstimer
--
I min verden har Meko aldrig brillieret med specielt lave priser på sliddele (filtre m.v) til Lupoen.
Jeg kan foreslå hovwdiaudi, Krogslund, refako, og VW(!) Ja, VW, til tider kan man godt blive positivt overrasket over reservedelspriserne der.
/Claus
@Kenneth
Du skal huske på at det ikke er 'bare lige' at sætte to stik i motorstyreenheden og tilmelde fartpiloten
Lupoens motorstyreenhed understøtter oprindeligt ikke e-gas, men en tysker med god indsigt i styreenhedens sikkerhedssystemer har formået at 'importere' e-gas i Lupoens styreenhed. Installation og brug af e-gas kræver at styreenheden sendes til omprogrammering hos eet af Lupo-værkstederne i Danmark.
Du fraskriver der enhver form for garanti ved et sådan indgreb, og det _kan_ give er juridisk efterspil hvis du er impliceret i uheld hvor årsagen kan henføres til brugen af fartpiloten. Brændstofforbruget falder ikke ved brug at fartpilot (Det er derfor Lupoen ikke oprindeligt understøtter dette)
Installationen af e-gas medfører mindst arbejde for dig; Alternativet er bowdentræk og andet godt mekanik i motorrummet, hvilket er ensbetydende med flere installationstimer
--
I min verden har Meko aldrig brillieret med specielt lave priser på sliddele (filtre m.v) til Lupoen.
Jeg kan foreslå hovwdiaudi, Krogslund, refako, og VW(!) Ja, VW, til tider kan man godt blive positivt overrasket over reservedelspriserne der.
/Claus