Blinklysene!?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Nico
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 12. dec 2010 20:36
Geografisk sted: Farum, Nordsjælland

Blinklysene!?

Indlæg af Nico »

Hej alle,

Jeg skrev for et stykke siden, at glødelampen på lupo'en blinkede.
Fik det løst ved at skrifte bremselys kontakten .. ;) (som i sagde :) )

Nu er jeg lige stået op, denne lørdag og kommer ud til bilen, hvor side blinkne står og lyser.. ??? :-O Til min ret store overraskelse, fordi naboen vækkede mig og sagde at bilen lyste igen :roll: Troede jo bare det var bremselys kontakten en gang til.

Der er montageret DEFA, alarm på den. bruger det egentlig ik så tit.
mon det kan have noget at gøre med at de lyser?

Mvh Nicolai
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af ph. »

tjaee eijj umiddelbart ikke men det er defa ...alt kan vel lade sig gøre

mit bud overgang i blinkkontakt men undrer mig så samtidigt over at den ikke bare står og blinker
...Hvad sker der hvis du sætter tænding på og blinker??
Hva hvis du aktiverer alarm og slår den fra igen
Nico
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 12. dec 2010 20:36
Geografisk sted: Farum, Nordsjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af Nico »

Hmm ..

Altså batteriet var dødt da jeg prøvede at tænde bilen.
Og da jeg prøvede at tænde bil startede viskerne, uden at jeg havde gjort noget. ( har de os gjort før under kørsel).

Og samtidig startede alarmen. - da jeg satte mig ind, stod blink lysne bare tændte i instrumentet. ??
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af ph. »

Hvis der ikke er strøm nok på batt. til at den kan starte tror jeg bare at al yderligere fejlfinding stopper indtil du har fået strøm på og svaret på spørgsmål i mit første indlæg ;)
Lidt... Nææh meget svært at fejlfinde når den fucker totalt op pga. manglende strøm :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Blinklysene!?

Indlæg af sussi »

Nico skrev:Nu er jeg lige stået op, denne lørdag og kommer ud til bilen, hvor side blinkne står og lyser.. ??? :-O Til min ret store overraskelse, fordi naboen vækkede mig og sagde at bilen lyste igen :roll: Troede jo bare det var bremselys kontakten en gang til. Der er montageret DEFA, alarm på den. bruger det egentlig ik så tit.
mon det kan have noget at gøre med at de lyser?
Har været ude for noget lignende, her var det kontakten i venstre dørlås der var defekt, og derved startede alarmen. Men som ph skriver, et defekt/afladet batteri kan fremkalde de mærkeligste symptomer, så få det efterset som det første.
Og læs lige dette indlæg:
viewtopic.php?f=22&t=63
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af ph. »

Det var så ikke det jeg mente... ;)
(jeg læser det som om at Du mener at der mangler strøm og der derfor er et problem ...Jeg mener der er et problem og der derfor mangler strøm ....Hvilket MÅSKE har givet flere problemer..)

Der er jo højst sandsynligt en grund til at den er tør for strøm...´

Der er vel en Grund til at blinklys lyser konstant ...måske alarmen der er ked af at der ikke er strøm nok på batt.
men igen strøm på og se hvad der sker og derefter fejlfind hvis der er noget galt
Nico
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 12. dec 2010 20:36
Geografisk sted: Farum, Nordsjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af Nico »

Jeg tror mere Sussi har ret..

Batteriet er jo afladt, på grund af at blink lysene har stået tændt, og ikke fordi der ikke har været strøm på.
Men sussi, hvad er det for en kontakt du nævner??


Og efter jeg læste det link du sendte med.
Kan jeg erindre, at der på et kort tidspunkt er kommet en smule røg op fra rattet, og det har lugtet lidt.
Så skal jeg bare have skiftet begge arme ved rattet??

udover dette, så startet viskere armene, lidt på skiftet når jeg kører og hvis jeg bruger den foran begynder bagrude viskeren også at viske, som om jeg bruger sprintlervæske ...

mvh Nicolai
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af ph. »

Hmm..?? som jeg skrev!!
...Jeg mener der er et problem og der derfor mangler strøm ....Hvilket MÅSKE har givet flere problemer..

Dermed sagt at et batt. ikke "bare" gå fra fint opladet til tæt på absolut ingen strøm =Der er noget der har Brugt strømmen ...Jeg er ikke synsk så ved ikke Hvad der har givet strømforbruget...
Dette er sikkert IKKE grunden til dit problem men blot et scenarie:
1.Din generator er def. og aflader batteriet (Det kan den godt selv om den lader når bilen kører)
2.dit Batt. er nu så træt af at blive afladet hver nat at det måske også pga. kulden vælger at gi op
3.Din alarm tænder blinklys som et konstant lys ...Råb om hjælp ;)

i dette tænkte scenarie har dine blinklys INTET at gøre i forhold til dit problem de er blot et symptom
Og din dørkontakt Har SLET ikke noget at gøre i mit scenarie
...Håber du forstår hvad jeg mener...

Hvis du har røg fra "ratstamme" /stilkkontakter og dine viskere lever deres eget liv kunne du helt sikkert trænge til ny viskerarm
Hvis du ikke har oplevet andre fejl på blinklys end det at naboen vækkede dig så tror jeg ikke at der er et problem med blinkarm/stilkkontakt til blink

#du skrev
Jeg tror mere Sussi har ret..
Batteriet er jo afladt, på grund af at blink lysene har stået tændt##

Hmm er du synsk eller noget i den stil???
Jeg ved IKKE Hvad der har fået Batteriet til at aflade...
Jeg ved Heller ikke hvad der fik dine blinklys til at lyse konstant (Alarmen kunne være et bud ...pga. strømmangel)

men IGEN!!! Strøm på og derefter fejlfind Det her gætteri er TOTALT spild af tid...!
eos
Nico
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 12. dec 2010 20:36
Geografisk sted: Farum, Nordsjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af Nico »

Arh okai ..

Men, man kan vel antage at batteriet er afladt, på baggrund af at blinklysne har stået tændt et godt stykke tid?..
Da bilen jo ikke ville tænde.

Jeg har ikke haft problemer med mangel på strøm før hen overhovedet.
Har nemlig aldrig hørt om det før, og synes det underligt at alle blinklysene på bilen bare lyste..
Men som du siger må jeg jo have en fejlfinder på. og se om den viser noget. Det kunne jo bare godt være der var nogen der kendte til problemet :)

- Jeg må hellere skifte visker armen - Tak for det svar :) .
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af ph. »

Nico skrev:Arh okai ..

Men, man kan vel antage at batteriet er afladt, på baggrund af at blinklysne har stået tændt et godt stykke tid?..
Da bilen jo ikke ville tænde.

##Hmmm Nej!! eller ja det kan man godt men sikkert forkert.../tror ikke problemet er blinklysne##

Jeg har ikke haft problemer med mangel på strøm før hen overhovedet.
Har nemlig aldrig hørt om det før,
##En gang skal jo være den første##
og synes det underligt at alle blinklysene på bilen bare lyste..
## Fejlfind.dk men tror mest på at det er et symtom og ikke "fejlen"##
Men som du siger må jeg jo have en fejlfinder på. og se om den viser noget. Det kunne jo bare godt være der var nogen der kendte til problemet :)
##imo så har du kun skrevet at du mangler strøm og har kostant lys i blinklys (Hvilket sikkert skyldes at der mangler strøm...)##
- Jeg må hellere skifte visker armen - Tak for det svar :) .
Søren_BB
Indlæg: 48
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 19:53
Geografisk sted: Kolding

Re: Blinklysene!?

Indlæg af Søren_BB »

Hej
Jeg tror det kan være din Defa alarm, der er istykker, den er sandsynligvis tilsluttet dine blinklys, jeg tvivler på, at den tænder blinklysene fordi spændingen bliver for lav.
Prøv at koble alarmen fra ledningsnettet.
Hilsen Søren BB.
Nico
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 12. dec 2010 20:36
Geografisk sted: Farum, Nordsjælland

Re: Blinklysene!?

Indlæg af Nico »

Der har nu ikke været noget med den siden lørdag morgen..
Så ser lige tiden an, indtil da vil jeg prøve at få tjekket den igennem for fejl.

Og få skiftet visker armen.
Besvar