00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Hej
Jeg har fået en Alarm på min Audi A2. Når jeg så begynder at køre (drejer ud af indkørslen) så kommer der lys i de 2 gule lamper ESP og traction control plus et RØDT "!" i instrument bordet efter fulgt af 3 høje bip. Mener alarmen aktives når rattet drejes mere end 90-180 grader. For hvis jeg slukker bilen på et forholdsvis lige strækning, så kan jeg godt kører 10-15 km uden alarmer, men lige så snart jeg drejer fra i eks. et kryds så kommer alarmen.
For ca. 4-5 år siden fik jeg skiftet RATVINKEL SENSOR hos Audi i Flensborg, der gik kun få måneder så var den galt igen, heldig fik jeg lavet reparationen på garanti, denne gang lavede SMC Aalborg reparationen, og Rat Vinkel sensoren har virket siden, og jeg ved ikke om det er den der er skyld i Alarmen.
---------------FEJL LOG-------------------
Thursday,16,April,2015,16:37:38:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8Z - Audi A2
VIN: WAUZZZ8Z32N009508 Mileage: 449070km/279039miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Part No: 8Z0 907 379 B
Component: ESP 20 CAN V015
Coding: 10769
Shop #: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Ross-tech
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
Er der nogen der evt. har VAG nummet på Rat vinkel sensoren?
Tekst på regning fra tyskland "45601900 Lenkwinkelsensor F ESP Aus- u. Eingebau"
//Stig Allan
Jeg har fået en Alarm på min Audi A2. Når jeg så begynder at køre (drejer ud af indkørslen) så kommer der lys i de 2 gule lamper ESP og traction control plus et RØDT "!" i instrument bordet efter fulgt af 3 høje bip. Mener alarmen aktives når rattet drejes mere end 90-180 grader. For hvis jeg slukker bilen på et forholdsvis lige strækning, så kan jeg godt kører 10-15 km uden alarmer, men lige så snart jeg drejer fra i eks. et kryds så kommer alarmen.
For ca. 4-5 år siden fik jeg skiftet RATVINKEL SENSOR hos Audi i Flensborg, der gik kun få måneder så var den galt igen, heldig fik jeg lavet reparationen på garanti, denne gang lavede SMC Aalborg reparationen, og Rat Vinkel sensoren har virket siden, og jeg ved ikke om det er den der er skyld i Alarmen.
---------------FEJL LOG-------------------
Thursday,16,April,2015,16:37:38:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8Z - Audi A2
VIN: WAUZZZ8Z32N009508 Mileage: 449070km/279039miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Part No: 8Z0 907 379 B
Component: ESP 20 CAN V015
Coding: 10769
Shop #: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Ross-tech
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
Er der nogen der evt. har VAG nummet på Rat vinkel sensoren?
Tekst på regning fra tyskland "45601900 Lenkwinkelsensor F ESP Aus- u. Eingebau"
//Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermit
Meget interessant! Seriøst!
Spørgsmål: Med din tilgang til dybdeborende søgning, net-wise und alles, er du evt. stødt på en nærmere beskrivelse af funktion, indgående komponenter m.v.??
I Ross-Tech henvisningen spotter jeg muligheden, at styreenheden har "glemt" sin basis-justering. Som den normalt, ser det ud til, selv skulle finde ud af ved en prøvekørsel. Ja, og det er da muligt. Men hvad kræver det, at få den til at gøre noget sådant? Skal den have været spændingsløs i et antal sekunder? Er det tilstrækkeligt at afbryde "tændingen"? Eller skal der en batteripol-demontering til?
Desuden ser jeg, at en evt. ændring i styretøjsgeometri (sporing, camber (ensidig ændring) eller andet, der ændrer den neutrale ratvinkel) kan udløse fejl. At det skulle vise sig udelukkende ved meget store ratudslag, kan jeg imidlertid ikke få til at passe.
Spørgsmål: Med din tilgang til dybdeborende søgning, net-wise und alles, er du evt. stødt på en nærmere beskrivelse af funktion, indgående komponenter m.v.??
I Ross-Tech henvisningen spotter jeg muligheden, at styreenheden har "glemt" sin basis-justering. Som den normalt, ser det ud til, selv skulle finde ud af ved en prøvekørsel. Ja, og det er da muligt. Men hvad kræver det, at få den til at gøre noget sådant? Skal den have været spændingsløs i et antal sekunder? Er det tilstrækkeligt at afbryde "tændingen"? Eller skal der en batteripol-demontering til?
Desuden ser jeg, at en evt. ændring i styretøjsgeometri (sporing, camber (ensidig ændring) eller andet, der ændrer den neutrale ratvinkel) kan udløse fejl. At det skulle vise sig udelukkende ved meget store ratudslag, kan jeg imidlertid ikke få til at passe.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Tja, jeg står stadig med ovenstående problem.
Bilen er kaldt til syn, så jeg skal finde en løsning, hvis jeg stadig skal holde Audi´en på gaden.
Havde håbet på den skulle have lov til at runde de 500.000 km engang til næste sommer .
Der er dog tilstødt flere fejl.
MOTOR problemerne er der kun når bilen er kold, har fået forklaret at det muligvis er lednings sættet ned til noget ventil pumpe, af en ven som tidligere har kørt Lupo.
Det skulle være rimelig nemt at tjekke, men da det kun er et problem når motor er kold, så er det kun 2.prioritet.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18075/P1667
(TROR det er bedste at oprette en selvstændig tråd på problem da jeg ikke ser nogen sammenhæng mellem dette og fejlene i ABS system)
FEJL LOG MOTOR
Wednesday,22,June,2016,18:09:30:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 D
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 1452
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02154
Additional Info: WAUZZZ8Z32N009508 AUZ7Z0A1955586
VCID: 1629D881729CBC9
1 Faults Found:
18075 - PD Unit Injector; Cylinder 2 (N241)
P1667 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: DTCs cleared
Wednesday,22,June,2016,17:42:21:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
Tilbage til ABS systemet
Som tidligere sagt så skyldes fejlen 00287 magnet ringen er defekt og der er kommet efter problemet med 00778 Steering Angel Sensoren (SAS).
Jeg kunne godt tænkte mig at få rattet afmonteret så jeg kan se om der er noget defekt ved Steering Angel Sensoren
Det skulle være ret let at afmontere rattet, men jeg har desværre ikke kunne finde en beskrivelse, og noget usikker mht. airbag systemet.
Så gode råd modtages gerne, også omkring fejlkoden 01314.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Control Module Part Number: 8Z0 907 379 B
Component and/or Version: ESP 20 CAN V015
Software Coding: 10769
Work Shop Code: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
3 Faults Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
/Stig Allan
Bilen er kaldt til syn, så jeg skal finde en løsning, hvis jeg stadig skal holde Audi´en på gaden.
Havde håbet på den skulle have lov til at runde de 500.000 km engang til næste sommer .
Der er dog tilstødt flere fejl.
MOTOR problemerne er der kun når bilen er kold, har fået forklaret at det muligvis er lednings sættet ned til noget ventil pumpe, af en ven som tidligere har kørt Lupo.
Det skulle være rimelig nemt at tjekke, men da det kun er et problem når motor er kold, så er det kun 2.prioritet.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18075/P1667
(TROR det er bedste at oprette en selvstændig tråd på problem da jeg ikke ser nogen sammenhæng mellem dette og fejlene i ABS system)
FEJL LOG MOTOR
Wednesday,22,June,2016,18:09:30:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 D
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 1452
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02154
Additional Info: WAUZZZ8Z32N009508 AUZ7Z0A1955586
VCID: 1629D881729CBC9
1 Faults Found:
18075 - PD Unit Injector; Cylinder 2 (N241)
P1667 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: DTCs cleared
Wednesday,22,June,2016,17:42:21:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
Tilbage til ABS systemet
Som tidligere sagt så skyldes fejlen 00287 magnet ringen er defekt og der er kommet efter problemet med 00778 Steering Angel Sensoren (SAS).
Jeg kunne godt tænkte mig at få rattet afmonteret så jeg kan se om der er noget defekt ved Steering Angel Sensoren
Det skulle være ret let at afmontere rattet, men jeg har desværre ikke kunne finde en beskrivelse, og noget usikker mht. airbag systemet.
Så gode råd modtages gerne, også omkring fejlkoden 01314.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Control Module Part Number: 8Z0 907 379 B
Component and/or Version: ESP 20 CAN V015
Software Coding: 10769
Work Shop Code: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
3 Faults Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Når fejlkoden 00287 IKKE er slettet i loggen.
Viser målingen bare 0.00, selv om rattet drejes.
Fejl logget er nu slettet, og G85 sensor måler fint indtil rattet er drejet ca. 90-100 grader.
Herefter kommer fejlkoden igen og målingen viser igen 0.00.
/Stig Allan
Viser målingen bare 0.00, selv om rattet drejes.
Fejl logget er nu slettet, og G85 sensor måler fint indtil rattet er drejet ca. 90-100 grader.
Herefter kommer fejlkoden igen og målingen viser igen 0.00.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Det er SUPER nemt at pille rattet af.
Der sidder nogle skruer der skal løsnes "bagfra" for at få airbagmodulet af, og derefter giver det stort set sig selv.
Sig til hvis jeg skal rode i Elsa-Win .......... Hov, det har du da selv, ikk'?
Mvh,
Atjuh 3L.
Der sidder nogle skruer der skal løsnes "bagfra" for at få airbagmodulet af, og derefter giver det stort set sig selv.
Sig til hvis jeg skal rode i Elsa-Win .......... Hov, det har du da selv, ikk'?
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
@ Dr. Frank.
Min ene A2, som for et års tid siden blev sporet hos Jesper i Havdrup, har siden denne sporing kørt til højre når rattet "peger" ligeud.
Efter at have været tilbage hos JP og bemærket at jeg synes det burde være muligt at have rattet centreret efter en sporing, fik jeg besked på at det var ganske normalt når der er nogle dårlige dæk på!!!!!! Dækkene fejler/fejlede intet.
Af og til kom der en rød advarsel og de nok så kendte BBBIIIIIIIIIIPPPPP lyde, og det var Suzanne blevet godt træt at, så jeg nulstillede G85, så drejet rat er lig med 0.00 grader. Siden da er problemet væk. Dette gøres i VCDS.
Mvh,
Atjuh 3L.
Min ene A2, som for et års tid siden blev sporet hos Jesper i Havdrup, har siden denne sporing kørt til højre når rattet "peger" ligeud.
Efter at have været tilbage hos JP og bemærket at jeg synes det burde være muligt at have rattet centreret efter en sporing, fik jeg besked på at det var ganske normalt når der er nogle dårlige dæk på!!!!!! Dækkene fejler/fejlede intet.
Af og til kom der en rød advarsel og de nok så kendte BBBIIIIIIIIIIPPPPP lyde, og det var Suzanne blevet godt træt at, så jeg nulstillede G85, så drejet rat er lig med 0.00 grader. Siden da er problemet væk. Dette gøres i VCDS.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Jeg bliver mere og mere bekymret - ingen nævnt, ingen glemt. Det er mig en gåde, at selv åbenlyst erfarne ejere af Lupo og A2 ved klager over udført arbejde bliver mødt (som min min fru moder i hine tider) med attituden: Sådan skal det være, lille Frue (I hendes tilfælde var det fx det faktum at hendes skolevogn sprang til frigear, når man slap speederen i 2. gear - og bemærkningen kom fra bilimportørens servicechef )
Nå, men hvis man efter at have korrigeret forhjulsindstillingen står med det fænomen, at rattet ikke står i ligeud-position, må man jo justere (lige meget!) på sporstangen i højre og venstre side, indtil den ønskede ratposition er opnået. Hvor svært kan det være Man kan også - hvis det pågældende absolut højt specialiserede værksted finder det for vanskeligt - selv bruge de tre nødvendige nøgler (13, 19 og 22 mm).
Nå, men hvis man efter at have korrigeret forhjulsindstillingen står med det fænomen, at rattet ikke står i ligeud-position, må man jo justere (lige meget!) på sporstangen i højre og venstre side, indtil den ønskede ratposition er opnået. Hvor svært kan det være Man kan også - hvis det pågældende absolut højt specialiserede værksted finder det for vanskeligt - selv bruge de tre nødvendige nøgler (13, 19 og 22 mm).
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Jeg havde Elsa-win da jeg kørte Win XP, desværre har jeg ikke kunne installerer efter jeg har opgraderet til win7 ...
/Stig Allan
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Efter hjælp fra Atjuh kan jeg ser nulstilling af G85 følger denne procedurer
Sæt rattet i neutral
03 Brakes Electronics
- 11 login
Enter code "indtast" 40168
-04 Basic setting
Group 060
Felt1 =Adjustment
Felt2 =OK
Felt3 =0.00
Felt4= N/A
Se evt. disse link
Login procedure
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=397
Justering af styrevinkel sensor -G85
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=398
Slet fejlkoder.
Desværre kommer fejl 00778 tilbage, når rattet drejes mere end 90 grader.
Så umiddelbart tyder det ikke på at manglende nulstilling skyldes fejlen.
/Stig Allan
Sæt rattet i neutral
03 Brakes Electronics
- 11 login
Enter code "indtast" 40168
-04 Basic setting
Group 060
Felt1 =Adjustment
Felt2 =OK
Felt3 =0.00
Felt4= N/A
Se evt. disse link
Login procedure
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=397
Justering af styrevinkel sensor -G85
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=398
Slet fejlkoder.
Desværre kommer fejl 00778 tilbage, når rattet drejes mere end 90 grader.
Så umiddelbart tyder det ikke på at manglende nulstilling skyldes fejlen.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Hej
Er der evt. en der kender VAG nummeret på Steering Angle Sensor G85 til en Audi A2, 2001, 1.2L TDi, 3L.
Kan VAG no. være 1J0 959 654 AC ?
/Stig Allan
Er der evt. en der kender VAG nummeret på Steering Angle Sensor G85 til en Audi A2, 2001, 1.2L TDi, 3L.
Kan VAG no. være 1J0 959 654 AC ?
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Jeg har prøvet at nulstille G85, det er ikke lykkedes får denne besked under nulstilling.
Her ses fejl loggen
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Control Module Part Number: 8Z0 907 379 B
Component and/or Version: ESP 20 CAN V015
Software Coding: 10769
Work Shop Code: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
2 Faults Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
62-00 - No or Incorrect Adjustment
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
Jeg vil meget gerne ind og se hvilket VAG-nr. G85 har.
Det betyder jeg skal have rattet og Airbag afmonteret, så hvis der er nogen har har en beskrivelse af hvordan man afmonter disse dele, så vi jeg da gerne hører nærmere.
Tja, det var faktisk nem nok, løsne de 2 stk. Torx 25 som sidder på underside af rattet, så kan det midterst (Airbag) løftes lige så stille af, så man kan komme til stikket. Stikket klikkes af, så er airbag afmonteret.
Jeg har tjekket VAG nr på den G85 der sidder i bilen nu, den har dette nummer 1J0 959 654 AJ.
Dem er der ikke mange af på Ebay, så er spørgsmålet om 1J0 959 654 AP er kompatibel?
http://vagpart.com/audi/audi-a2-a2-eu-2 ... or-airbag/
/Stig Allan
Her ses fejl loggen
Address 03: ABS Brakes Labels: 8Z0-907-379-MK20.lbl
Control Module Part Number: 8Z0 907 379 B
Component and/or Version: ESP 20 CAN V015
Software Coding: 10769
Work Shop Code: WSC 02154
VCID: 479745C565B6D51
2 Faults Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
62-00 - No or Incorrect Adjustment
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent
Jeg vil meget gerne ind og se hvilket VAG-nr. G85 har.
Det betyder jeg skal have rattet og Airbag afmonteret, så hvis der er nogen har har en beskrivelse af hvordan man afmonter disse dele, så vi jeg da gerne hører nærmere.
Tja, det var faktisk nem nok, løsne de 2 stk. Torx 25 som sidder på underside af rattet, så kan det midterst (Airbag) løftes lige så stille af, så man kan komme til stikket. Stikket klikkes af, så er airbag afmonteret.
Jeg har tjekket VAG nr på den G85 der sidder i bilen nu, den har dette nummer 1J0 959 654 AJ.
Dem er der ikke mange af på Ebay, så er spørgsmålet om 1J0 959 654 AP er kompatibel?
http://vagpart.com/audi/audi-a2-a2-eu-2 ... or-airbag/
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Jeg købte en ubrugt steering Angel sensor 1J0959654AJ på Ebay for 1100kr, montede den, nulstillede og så var problemet løst.
/Stig Allan
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
/Stig Allan
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Lækkert det lykkedes
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Så fik jeg problemer med “Airbag” i dag, og valgte at skifte ratvinkelsensor/strømoverførlsesdimsen til en jeg havde liggende.
Der var en mærkelig lyd i den dårlige, så jeg besluttede mig for at undersøge hvad det mon var.
Resultatet er her, og mon ikke jeg har fundet fejlen
Der var en mærkelig lyd i den dårlige, så jeg besluttede mig for at undersøge hvad det mon var.
Resultatet er her, og mon ikke jeg har fundet fejlen
- Vedhæftede filer
-
- AB8134ED-9AFC-4C89-91B9-6D30CB3DC8CD.jpeg (1.76 MiB) Vist 9459 gange
-
- 33EC3C62-9038-46B5-AA9A-B5F063081295.jpeg (1.82 MiB) Vist 9459 gange
-
- 32993687-59CB-4CC1-A882-883FE4CEE07B.jpeg (1.98 MiB) Vist 9459 gange
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
Det er jo også sæson for musetrapper
Ulven kommer, ulven kommer
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: 00778 - Steering Angle Sensor G85 37-10-Faulty-Intermittent
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.