Lupoen skraller ved start

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
bhf
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre 6. aug 2010 22:18
Geografisk sted: Vestjylland

Lupoen skraller ved start

Indlæg af bhf »

Hej når jeg starter og ulven lige er kommet igang og jeg slipper nøglen så starteren stopper så skraller eller rasler den lige en enkelt gang hvad kan det være?

Et andet spørgsmål er om lupoen har sit eget liv ang. start når det er køligt, for selvom jeg lader pumpen stoppe og glødelampen gå ud inden start så går der mange gange mellem 5 og 10 sek. inden den starter? Hvorfor?!

Håber i har svar spørg bare ind til problemet skal se om jeg så kan give oplysninger. ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af KMDTHY »

bhf skrev:Hej når jeg starter og ulven lige er kommet igang og jeg slipper nøglen så starteren stopper så skraller eller rasler den lige en enkelt gang hvad kan det være?

Et andet spørgsmål er om lupoen har sit eget liv ang. start når det er køligt, for selvom jeg lader pumpen stoppe og glødelampen gå ud inden start så går der mange gange mellem 5 og 10 sek. inden den starter? Hvorfor?!

Håber i har svar spørg bare ind til problemet skal se om jeg så kan give oplysninger. ;)
Altså minglødelampe lyste også fint selvom der var 2 døde..... tjek op på det.... Min meldte fejl på den ene, og den anden var på vej. Jeg skiftede alle sammen. Koster ikke mere end 200-300kr

Se her: viewtopic.php?f=22&t=10

Hvad der er der rasler er sku svært at svare på.... åben hjelmen, og stik hovedet ned og lyt! Få gerne en anden til at starte bilen ;) Kunne måske lyde til at starteren er langsom til at slippe grebet ? Men har jeg aldrig hørt....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af sussi »

bhf skrev:Et andet spørgsmål er om lupoen har sit eget liv ang. start når det er køligt, for selvom jeg lader pumpen stoppe og glødelampen gå ud inden start så går der mange gange mellem 5 og 10 sek. inden den starter? Hvorfor?!
Ja du har ret, den har helt sit eget liv ;) samme problem havde vi også en overgang sidste efterår, men det forsvandt af sig selv, uden at der blev gjort noget som helst ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af KMDTHY »

Tror måske jeg har misforstået, troede den tørnede i starteren i 5-10sek....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
bhf
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre 6. aug 2010 22:18
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af bhf »

Den rasler lige en enkelt gang når den er gået igang. Det med at starte efter lang tid ja det kun slemt her når det koldt så det kan godt være at det kan være de gløderør hmm kan jeg tjekke selv og evt skifte eller ska de ha måler på?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af 383CI »

Måske er drevet på starteren ved at være slidt, så det hænger på en eller anden måde.
Min kan også være lidt længe om at starte, selvom lampem er gået ud, så de har sikkert deres eget liv, mht. at starte i kulden.
Du kan måle på gløderørne med et almindeligt mulitimeter, de skal have samme modstand i forhold til stel. Husker ikke helt hvad det er, men er nemt at se hvis der er forskel på dem, eller et eller flere er brænt over og der dermed ikke er gennemgang, og dermed modstand, i dem.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af KMDTHY »

bhf skrev:Det med at starte efter lang tid ja det kun slemt her når det koldt så det kan godt være at det kan være de gløderør hmm kan jeg tjekke selv og evt skifte eller ska de ha måler på?
Hvis du nu læste det link jeg har sendt tildligere har du svaret :roll: :roll: :roll:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
bhf
Indlæg: 38
Tilmeldt: fre 6. aug 2010 22:18
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Lupoen skraller ved start

Indlæg af bhf »

Aha ja det må jeg prøve. Hmm ja med starterkrans er nok ikke noget man lige tjekker så. Nogen der ved hvor dyrt sådan noget er hvis det er i stykker?
Besvar