Opmærksomheds punkter???

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
miepil
Indlæg: 10
Tilmeldt: man 3. jan 2011 22:35
Geografisk sted: Silkeborg

Opmærksomheds punkter???

Indlæg af miepil »

Hej
Jeg står for at skulle købe en Lupo 3 L, jeg har hørt at der er nogle ting som jeg skal være opmærksom på, eks. at modellerne før 2002 skal helst have skiftet deres gearkasse. Er der andre ting som I evt kan sige jeg skal være opmærksom på og en bil som har kørt 282000 km er det for meget?

Hilsen Mie-Pil
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af vanquish99 »

Hej og velkommen til,

Umiddelbart skal du selvfølglig kigge om alle service er overholdt og tjek hvad der er blevet skiftet, så du har en ide om evt værktstedsregninger i den nærmeste fremtid. Ting som bremserne, særligt bagbremser skal du være opmærksom på, da de er forholdsvis dyre i reservedele. Også hjullejerne skal du kigge efter, da de typisk går ved omkring 250.000 km, uden at være præcist tal, så passede det nærmest på meteren på min egen. Der næst kan du begynde at kigge om støddæmermanschetterne er iorden. Du må ikke kunne se selve støddæmper armen... Alstå den blanke del af den. Der skal der gå den her beskyttelseshætte over, men det er vidst en typisk ting der går til som du let kan identificere når du kigger bil.

Men ellers læs denne side

http://www.verdensnavle.dk/lupo/gode_raad.html
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af sussi »

Hej Mie-Pil velkommen i klubben.
Det afhænger 100% af prisen og standen.
Det står næsten alt sammen her:
viewtopic.php?f=22&t=14
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af 383CI »

Hej hej

Som,nævnt, læs lidt på det link der er i tråden. Dog må jeg lige påpege et par af de sædvanlige misforståelser.
Der er INGEN forskel på gearkasserne, hverken i 1999 eller 2005. Det er den samme, fuldstændigt. Hvor den misforsråelse kommer fra aner ingen, men den er vedholdende kan jeg se. Der er kavet om i gearvælgeren inde i bilen, ellers ikke.
De brænder alle sammen hvis der ikke er skiftet olie på dem, og overfyldt, men er bilen ved at nå 282k km. er den på vej til nummer 2 gearkasseksifte hvis ikke den er serviceret rigtigt. Og det er IKKE efter VW foreskrifter.
Husk på, det er gamle biler, mage kilometer på bagen, så du kan være heldig at kåe den der bare køre og uheldig at få en med en kommende række reperationer. Ikke for at afskrække det kommende kæb, men få endelig en med der kender lidt til de små biler og deres særheder.
Det bedste ville nok være at finde en der er kendt på et af de få værksteder der ved hvad de laver. Gearteknik.dk 3liter.dk classic-rebuilt.dk f.eks.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af m bonnichsen »

har en hysterisk velholdt lupo tilsag ny stumper for 15000 kr er nysynet gi et kald 51921429 mvh Martin
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af VAGtech.dk »

Hva så da, skal du af med din ulv?

Mvh Steffen
VAGtech.dk
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Opmærksomheds punkter???

Indlæg af m bonnichsen »

ikke nødvendigvis men aldt er jo tilsalg
Besvar