Vagcom / VCDS og gearvælger

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
tbh
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 2. jan 2011 09:05
Geografisk sted: Lolland

Vagcom / VCDS og gearvælger

Indlæg af tbh »

Er det normalt at bilen under kørsel forbliver i første gear, set igennem motorstyrings måleblokken, når den reelt skifter helt normalt !!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vagcom / VCDS og gearvælger

Indlæg af 383CI »

Spørgsmål ikke forstået.

Du kan læse i hvilken position gearvælgeren står "Stop" "N" "D" "TRIP" "+" eller "-" den vil selvfølgeligt blive stående så længe vælgeren bliver hvor den er.
"Man" kan også se hvilket gear bilen aktuelt er i, men det er en anden blok.

Hvilke blokke kigger du I? Og med hvad? version osv.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
tbh
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 2. jan 2011 09:05
Geografisk sted: Lolland

Re: Vagcom / VCDS og gearvælger

Indlæg af tbh »

Ja jeg det er vist lidt forvrøvlet formuleret :-)
seneste version af VCDS.
Jeg får udlæst at bilen står i første uanset gearvælgerens position og uanset om den kører eller holder stille !! jeg ser igennem måleblokken til motorstyringen (kan ikke huske nr. i hovedet) skal jeg have fat i en anden måleblok ? .. -styringen kan vel ikke have fået en sådan akutblødning og stadig køre :-)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vagcom / VCDS og gearvælger

Indlæg af 383CI »

Hmm, lyder bemærkelsesværdigt, men find lige ud af hvilke blokke det er du ser på.
Både gearkassens position og den kommende, den ønskede osv. stå flere steder.
Det ville undre mig hvis styringen har fået en blødning, men de små og efter hånden gamle biler har jo fået nogle særheder hen af vejen.
Ellers kan den jo stå natten over uden batteri, det plejer af og til at pille unoder af, eller en sagn, ikke fra de varme lkande, men fra signaturen.
Slutteligt kan du pille radioen ud. Den laver af og til det mærkeligste halløj, netop med gearkasse styringen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
tbh
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 2. jan 2011 09:05
Geografisk sted: Lolland

Re: Vagcom / VCDS og gearvælger

Indlæg af tbh »

Hej 383CuI, lækkert med en hånd her :)
Jeps jeg kigger lige senere på dagen når jeg kan kaste mig over dyret ;) Radioen ryger lige ud for en sikkerheds skyld, mener ellers at K ledningen er afbrudt..
Besvar