Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Hej med jer
Jeg kan se at vagshop i Odense har fået obd tuning til 1000.- med egr-mod. Oveni for 375,- ekstra.
Er der nogen der har prøvet det eller kender nogen der har?
Jeg er lidt nysgerrig på det, da jeg ønsker en god obd tuning.
Vh
Jeg kan se at vagshop i Odense har fået obd tuning til 1000.- med egr-mod. Oveni for 375,- ekstra.
Er der nogen der har prøvet det eller kender nogen der har?
Jeg er lidt nysgerrig på det, da jeg ønsker en god obd tuning.
Vh
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Kan give dig et svar i næste uge, jeg skal over mandag og have det lavet.
Ole
Ole
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Hej Ole
Det vil jeg gerne høre mere om.
Skal du også have lavet egr?
Er spændt på om det gør noget godt for økonomi og effekt.
Det vil jeg gerne høre mere om.
Skal du også have lavet egr?
Er spændt på om det gør noget godt for økonomi og effekt.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Ja skal have lavet begge dele, for mit vedkommende er det mest for effekt, men det gør da ikke noget hvis den bliver billigere at køre i.Uden at køre morfar har jeg her i vinter ligget lige omkring 26 kml udregnet efter antal liter og kørte km
Ole
Ole
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af
Ole
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af
Ole
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Det lyder da lovende. Er spændt på at høre hvordan økonomien bliver. Min bruger 4,1 liter/100km, selvom jeg kører rimelig pænt. Men jeg savner sgu noget mere skub på motorvej.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
vi er nød til at høre nærmere om hvordan det er gået for dig Ole - jeg har også chippet min og det har ikke ændret på hvor meget den køre
på litteren men der er kommet skub i dyret på motorvejen - jeg køre i snit 24 til 26 på litteren og det meste er motorvejs kørsel.
på litteren men der er kommet skub i dyret på motorvejen - jeg køre i snit 24 til 26 på litteren og det meste er motorvejs kørsel.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Har som sagt ikke været på langtur endnu, men en tur i går på omkring 90 km på motorvej med 120 - 140 så det ud til at den holder et snit omkring 25 - 26 km på literen, hvilket jeg er yderst tilfreds med
Ole
Ole
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af
Ole
Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr minus rullefelt så det 4000.
VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr.
Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Jeg har 1 uden mod.
1 med Landberg mod.
1 med andet mod.
Bedst, Landberg mod. men det er der så sandelig også betalt for.
Den sidste uden mod. bliver helt sikkert en "andet" til 1000,-
Mvh,
Atjuh 3L.
1 med Landberg mod.
1 med andet mod.
Bedst, Landberg mod. men det er der så sandelig også betalt for.
Den sidste uden mod. bliver helt sikkert en "andet" til 1000,-
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- KMDTHY
- Indlæg: 4988
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Bilen bliver ikke rullet med VAGtech. Faktisk eneste forskel. Det er ikke rocket science som sådan.... Man ændre på flere parameter.... bla:Brabus skrev:Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af
Ole
Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr minus rullefelt så det 4000.
VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr.
Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens
injected quantity(Drivers Wish) <<---- Mere diesel
Torque limiter
Smoke limiter
Duration map
EGR map: <<--- Her laver du så EGR ventilen er lukket altid.
Turbo map
N75 map
Boost limiter map
Men klart at for de fleste almindelige billister er det sort snak, plus det typisk kræver dyrt udstyr. Dog kan man købe MPPS der kan udlæse en EDC15P+ styring til nogle få hundrede kroner.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Dvs. Hvis man som mig (elektronik tekniker) og har prøvet at programmere i C++ osv. På lavt nivaue, og som computer nørd burde man selv kunne lave disse ændringer mener du, eller kan man ændre noget så man eks. Får givet den for lidt diesel under tryk eller lign så man kan lave motorhaveri ?KMDTHY skrev:Bilen bliver ikke rullet med VAGtech. Faktisk eneste forskel. Det er ikke rocket science som sådan.... Man ændre på flere parameter.... bla:Brabus skrev:Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af
Ole
Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr minus rullefelt så det 4000.
VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr.
Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens
injected quantity(Drivers Wish) <<---- Mere diesel
Torque limiter
Smoke limiter
Duration map
EGR map: <<--- Her laver du så EGR ventilen er lukket altid.
Turbo map
N75 map
Boost limiter map
Men klart at for de fleste almindelige billister er det sort snak, plus det typisk kræver dyrt udstyr. Dog kan man købe MPPS der kan udlæse en EDC15P+ styring til nogle få hundrede kroner.
Eller er det bare at gå ind og ændre div. Parametre selv som man næsten indstiller kontrast og lysnivaue på sit TV i menuen ?
Jeg skal alligevel ud og købe mig en tester til den og er her også på bar bund, hvad skal man vælge hvis man selv vil og kan ændre disse parametre ?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
- KMDTHY
- Indlæg: 4988
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Du kan bruge MPPS. Det virker ihvertfald fint. Men det er ikke "bare lige" tingene skal passe sammen Der er masser af guides på nettet.... bare et spørgsmål om at tage sig tiden til at læse dem. Fartpiloten burde være lige til. Skal siges jeg ingen praktisk erfaring har i det, har kun læst om det
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Fedt, tænkte nok det ikke bare var og hive i nogle dreje håndtagKMDTHY skrev:Du kan bruge MPPS. Det virker ihvertfald fint. Men det er ikke "bare lige" tingene skal passe sammen Der er masser af guides på nettet.... bare et spørgsmål om at tage sig tiden til at læse dem. Fartpiloten burde være lige til. Skal siges jeg ingen praktisk erfaring har i det, har kun læst om det
Hvad er MPPS
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Et værktøj/program hvor du kan læse fil ud/ind af dIN ECUBrabus skrev:
Fedt, tænkte nok det ikke bare var og hive i nogle dreje håndtag
Hvad er MPPS
- alexey6260
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
- Geografisk sted: Virksund
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
skifte nogen I firmware er meget let , men skifte nogen rigtig er problemet. Du kan ikke se hvilken parameter du skifte uden damos(map til firmware) og du kan ikke finde den i nettet gratis.Mvh.Alex
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
MPPS til et par hundrede er en kopi, på linie med VCDS Kina kopi.
Jeg har set version 13 og version 16 på ebay til billige penge.
Den originale koster en formue, alt efter om det skal være en slave, master eller primær master.
Filer til forskellige motore, koster omkring 35pund, der hvor jeg sidst tjekkede.
De gratis sider lader til at være lort og kun koste brændstof, uden større effekt.
Jeg har set version 13 og version 16 på ebay til billige penge.
Den originale koster en formue, alt efter om det skal være en slave, master eller primær master.
Filer til forskellige motore, koster omkring 35pund, der hvor jeg sidst tjekkede.
De gratis sider lader til at være lort og kun koste brændstof, uden større effekt.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Så med et org. Kabel og VCDS kan man ikke slå EGR fra og evt. Selv odb Tune den op i ydelse ?Qaxius skrev:MPPS til et par hundrede er en kopi, på linie med VCDS Kina kopi.
Jeg har set version 13 og version 16 på ebay til billige penge.
Den originale koster en formue, alt efter om det skal være en slave, master eller primær master.
Filer til forskellige motore, koster omkring 35pund, der hvor jeg sidst tjekkede.
De gratis sider lader til at være lort og kun koste brændstof, uden større effekt.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Nej.
Der skal du købe et kina MPPS kabel til et par hundrede og så skal der købes bilspecifikke (motorspecifikke) filer, som du læser ind i bilend ECU med MPPS kablet.
Der skal du købe et kina MPPS kabel til et par hundrede og så skal der købes bilspecifikke (motorspecifikke) filer, som du læser ind i bilend ECU med MPPS kablet.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?
Ok, det må købes og læres da jeg skal have slået det stads fraQaxius skrev:Nej.
Der skal du købe et kina MPPS kabel til et par hundrede og så skal der købes bilspecifikke (motorspecifikke) filer, som du læser ind i bilend ECU med MPPS kablet.
Dvs. Man køber bare kablet og henter gratis software og så kan der leges
Tuningen må også kunne læres og måske finde ud af de parametre Landberg gør brug af.
Kan man ikke udlæse en sådan landberg tunet Lupo og så lave det samme ved ens egen lupo?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I