mount på slæden/motorskjold

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

mount på slæden/motorskjold

Indlæg af vanquish99 »

Hey,

Har netop lige haft bilen på mine nyindkøbte biltema ramper, for at få skiftet olie, og i den forbindelse os prøve det indkøbte BellAdd der skal i Olien, men som i jo ved skal jeg jo afmontere det her skjold der er under motoren, men den er monteret med en skrue eller klips eller et eller andet underligt, ude i begge sider. Altså ikke de 3 skruer der er under, men den klips der sidder i hver side. Problemet er så at de klips kan jeg ikke rigtig finde udad... det ser ud som om der bare er sådan en låseskive på dem, men ved ikke om det er noget der skal forestille at holde den på plads eller om jeg bare mangler noget, for fast sidder det desværre ikke mere, da jeg genmonteret slæden. Hvordan skal det se ud? Det giver sådan en træls klap' lyd når den holder i tomgang, men gjorde den ikke før. men der var det nok mere mindre groet sammen.
Senest rettet af vanquish99 lør 1. jan 2011 16:39, rettet i alt 1 gang.
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af SVK »

Bell Add i olien? Laver de ikke kun additiver til brændstoffet og så rensespray til indsugningen? Jeg har da aldrig set et Bell Add produkt som skal tilsættes motorolien?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af Thore J »

medmindre du har ødelagt dem..
Så er der sådan noget låseblik ude i begge sider med nogle indadvendte spidser som skal op og fange en bolt (eller rettere en skrue) ude i begge hjulkasser...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af KMDTHY »

De clips er et helvede.

Fandt lige dette på den gamle side:

Er du træt af de dumme låseclips der holder bobslæden på plads kaldet "clamping washer" med reservedelsnummer 903 350 04
Så køb i stedet denne plastic "møtrik" alle VAG forhandlere har eller skaffer den.
Bundmutter ohne Innengewinde aus schwarzem Kunststoff für angeschweißte Gewindebolzen mit Treibgewinde
Der Bolzen schneidet beim erstmaligem montieren das Gewinde in die Mutter wodurch eine starke Klemmkraft und damit die Eigensicherung der Mutter resultiert.
Nøglestørrelse: 10 mm (SW10)
Krave: 18 mm
Reservedelsnummer: 171 201 969
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af Clayton »

Men svar på dit spørgsmål er: HIVVVVV... de kan sidde rigtig godt fast, når du skal have den trykket på plads, kan du bruge en top nøgle fx 13mm. med forlænger på og så trykke den OP på plads :-)

Va er det for nogle ramper!? Den jeg engang havde kunne overhovedet ikke komme i nærheden af hjulet, bilen var alt for lav....
Hader FB :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:De clips er et helvede. Fandt lige dette på den gamle side:
Er du træt af de dumme låseclips der holder bobslæden på plads kaldet "clamping washer" med reservedelsnummer 903 350 04
Så køb i stedet denne plastic "møtrik" alle VAG forhandlere har eller skaffer den.
Bundmutter ohne Innengewinde aus schwarzem Kunststoff für angeschweißte Gewindebolzen mit Treibgewinde
Der Bolzen schneidet beim erstmaligem montieren das Gewinde in die Mutter wodurch eine starke Klemmkraft und damit die Eigensicherung der Mutter resultiert.
Nøglestørrelse: 10 mm (SW10)
Krave: 18 mm
Reservedelsnummer: 171 201 969
En lille opdatering se her:
viewtopic.php?f=22&t=554
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af VAGtech.dk »

Ja det er den der hedder Bell Add ServiceRens 3, den tilsættes olien inden den skiftes.. kører med i tomgang ca 15-30 min og så hælder man frisk olie på og så holder den sig gylden og frisk længere..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af Thore J »

VAGtech.dk skrev:Ja det er den der hedder Bell Add ServiceRens 3, den tilsættes olien inden den skiftes.. kører med i tomgang ca 15-30 min og så hælder man frisk olie på og så holder den sig gylden og frisk længere..
Jeps... fik det ved sidste service ved Steffen sidst i oktober og er olien stadig fuldstændig klar og frisk :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: mont på slæden/motorskjold

Indlæg af vanquish99 »

Thore J skrev:
VAGtech.dk skrev:Ja det er den der hedder Bell Add ServiceRens 3, den tilsættes olien inden den skiftes.. kører med i tomgang ca 15-30 min og så hælder man frisk olie på og så holder den sig gylden og frisk længere..
Jeps... fik det ved sidste service ved Steffen sidst i oktober og er olien stadig fuldstændig klar og frisk :-)
Hmm okay jeg synes sku ikke min Olie er klar selvom jeg lige har hældt den på? Den er sku nærmest lige så sort som den jeg aftappede efter BellAdd behandlingen. Kan se der er kommet noget Shell Helix olie på ved de foregående eftersyn men jeg har brugt den der 5/30 WW olie der er foreskrevet på verdensnavne, så ved ikke om den lige skal vænne sig til det først, men klar er oliepinden hvertfald ikke... er hvertfald ikke i tvivl om hvortil olien går :/

Nåår men tilbage til subject, så er det da totalt et mærkeligt system de har fået strikket sammen der... hvorfor kunne de ej bare bruge en møtrik eller skruer som der er brugt de 3 andre steder. Nåår men tak for responsen, og jeg må prøve om jeg kan skaffe nogen af de selvskærende dibidutter og så igang igen for det klæver sku noget det skjold, når det ikke sidder ordenligt fast.

Ja de ramper har jeg købt i Biltema sammen med deres smarte mekaniner rullebræt, så man lige fisked kan rulle ind under bilen, men ja måtte lige ha en pind under i hver siden før bilen ik gik på fronten.
Besvar