Side 1 af 1

ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 14:42
af KennyBrodersen
jeg har netop i dag (11/1/15) udlæst dette fra lupoén

er der nogle af de skarpe der kan se på dette billede om det er koblingen der er ved at være væk, eller om det bare ef koblingsaktuatoren der driller mig??
den hugger lidt ind i gearene, og nu har jeg lige opdaget at det er fugtigt med olie omkring aktuatoren ved den arm som trækker i koblingsarmen..
Vil meget gerne høre fra folk..
Mvh Kenny

Re: ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 14:49
af KennyBrodersen
PS.. Bilen kan ikke starte i stop

Re: ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 15:32
af Kim B Olesen
Det er lidt svært at svare på - den værdi du har er en samlet værdi for tilstanden på kobling/føringsrør og udrykkerleje/koblingsaktuator, men når du siger at koblingscylinderen måske er utæt er der måske større sansynlighed for den :?
Hvor langt har bilen kørt og er der noget i forbindelse med dette du ved der erm blevet skiftet ? Kobling, føringsrør/udrykkerleje eller aktuator ?

Re: ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 16:21
af KennyBrodersen
bilen har kørt 355xxx
ved ikke om der er noget i den del af bilen der er skiftet..
hmmmm

Re: ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 22:24
af Vyffe
At den ikke starter i Stop, er nok din koblingsaktuator der er træt.

Begge vores 3L'ere, hugger også ind i gearene lidt, nogle gange. Den sorte har gjort det, siden vi fik den for 97.000 km siden... :geek:

Dine tal ser ikke alarmerende ud.

PS: Begge vores sveder også som svin - det samme gør min fars og stort set alle de 3L'ere jeg har ligget under ;)

Re: ny Kobling eller ???

: søn 11. jan 2015 23:35
af sussi
KennyBrodersen skrev:har jeg lige opdaget at det er fugtigt med olie omkring aktuatoren ved den arm som trækker i koblingsarmen..
Kunne måske tyde på revner i bundkar, kan holde til alt mellem 100km. og 50.000km. vores den sorte blev værre og værre i løbet af 5.000km. hvor den måtte skiftes.
Sussi

Re: ny Kobling eller ???

: man 12. jan 2015 06:40
af Rasbi
Vyffe skrev:At den ikke starter i Stop, er nok din koblingsaktuator der er træt.

Begge vores 3L'ere, hugger også ind i gearene lidt, nogle gange. Den sorte har gjort det, siden vi fik den for 97.000 km siden... :geek:

Dine tal ser ikke alarmerende ud.

PS: Begge vores sveder også som svin - det samme gør min fars og stort set alle de 3L'ere jeg har ligget under ;)
Helt enig. De sveder alle sammen nede ved skifteakslen, som går ind i gearkassen. Den aksel som gangstelleren styrer. Min huggede også lidt i gearene, men efter jeg har opladt batteriet har det hjulpet rigtig meget :) Dette har jeg iøvrigt læst at andre også haft succes med her på foraet.

Re: ny Kobling eller ???

: man 12. jan 2015 06:42
af Kim B Olesen
Du var træt Ejvind - du snakker vist om gangsteller ;)
Det med at den ikke kan starte i stop, kan lige så vel skyldes slidt kobling, så snart de 85% er overskredet er det slut :(

Re: ny Kobling eller ???

: man 12. jan 2015 12:41
af sussi
Ja åbenbart :oops: ligesom Fanden læser bibelen 8-)

Re: ny Kobling eller ???

: man 12. jan 2015 16:02
af Vyffe
Hvis det er 85%, ja så er tallene da alarmerende :-)