Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Hej mine kære Lupo venner.
Det ser ud til at meget snart kan jeg få brug for bil nr.2 Har kigget lidt på nogle forskellige biler, men tror at jeg vil stoppe ved en Lupo til. Den jeg har nu er en 3L der kører omkring 100km dagligt. Er meget glad for den. Bil nr.2 skal bruges af konen til kortere ture og bykørsel. Har kigget på 1.0, 1.4 og 1.7sdi. Har i nogle erfaringer med disse? Hvad skal man være opmærksom på? Hvad er fordelene og hvad er ulemper?
På forhånd tak.
Mvh.
Det ser ud til at meget snart kan jeg få brug for bil nr.2 Har kigget lidt på nogle forskellige biler, men tror at jeg vil stoppe ved en Lupo til. Den jeg har nu er en 3L der kører omkring 100km dagligt. Er meget glad for den. Bil nr.2 skal bruges af konen til kortere ture og bykørsel. Har kigget på 1.0, 1.4 og 1.7sdi. Har i nogle erfaringer med disse? Hvad skal man være opmærksom på? Hvad er fordelene og hvad er ulemper?
På forhånd tak.
Mvh.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Prøv at spørge på vagcars, dette forum er for 3L TDI, så der er ikke den store expertise her.
M.v.h. Sussi
Ps. Køb en ny UP
M.v.h. Sussi
Ps. Køb en ny UP
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
om det skal være vag/Lupo er op til dig selv... ...Sussi skrev..spørg på vagcars.dk ...Der er vist et par tråde om Lupo benzin og der er vist ingen af dem som ender med at der bliver handlet Lupo Jeg har ingen erfaring med lupo benzin ud over at jeg synes at dem jeg har set har været for dyre og i for dårlig stand men jeg havde helt klart valgt noget stabil benziner (Corolla, Starlett, civic, eller http://www.123auto.dk/toyota-aygo-10-pl ... ouncle_web ) frem for en dieselMihail skrev:Hej mine kære Lupo venner.Bil nr.2 skal bruges af konen til kortere ture og bykørsel.
På forhånd tak.
Mvh.
Senest rettet af ph. fre 9. jan 2015 18:03, rettet i alt 1 gang.
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Hvor vidste du det fra?sussi skrev:Riis har en til salg
Jeg har faktisk min FSI til salg. Ud fra O.P.'s behovbeskrivelse vil den være en klar kandidat.
Korteture og meget bykørsel, ikke lige den bedste cocktail for en dieselbil.
Den Lupo jeg har tilsalg er som følgende:
Lupo FSI
1,4 direkte Benzin indsprøjtning, 105hk, topfart 199km/t
5-trins gearkasse lige som Lupo 3L
Automatgear lige som Lupo 3L
Skiver hele vejen rundt.
Samme karosseri som Lupo 3L
Sort
Årgang 2002
Kørt ca. 160.000
Grøn Ejerafgift 560,- halvårligt.
Udstyr:
Hattehylde
Mørk kabine
Servostyring
A/C med klimatronic
El-sidespejle
El-sideruder
Centrallås
Alt originalt.
Sælges inkl nylavet service.
Den har følgende fejl:
Nox-sensor defekt (bagerste sensor på udstødningen) delen bliver udskiftet inden salg.
Bilen blev hentet til DK i starten af 2014 hvor det faktisk var meningen den skulle hugges op til dele, men det viste sig den var alt for flot, derfor blev den synet og der blev betalt afgift. En super dejlig og kvik bil. Den havde 3 flader der skulle males, det er gjort. (Tag, bagkofanger og 1 bagskærm)
Om bilens generelle stand vil jeg kalde den meget flot. Ingen rust, flot i kabinen, lidt ridser i lakken, men ikke mere end man må forvente af en 12 år gammel bil.
Jeg har tidligere omtalt bilen her:
viewtopic.php?f=11&t=4501
Prisside 50.000,-
Byt til Brugt.
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Hvad kører den egentlig på literen sådan en fsi?Riis skrev:Hvor vidste du det fra?sussi skrev:Riis har en til salg
Jeg har faktisk min FSI til salg. Ud fra O.P.'s behovbeskrivelse vil den være en klar kandidat.
Korteture og meget bykørsel, ikke lige den bedste cocktail for en dieselbil.
Den Lupo jeg har tilsalg er som følgende:
Lupo FSI
1,4 direkte Benzin indsprøjtning, 105hk, topfart 199km/t
5-trins gearkasse lige som Lupo 3L
Automatgear lige som Lupo 3L
Skiver hele vejen rundt.
Samme karosseri som Lupo 3L
Sort
Årgang 2002
Kørt ca. 160.000
Grøn Ejerafgift 560,- halvårligt.
Udstyr:
Hattehylde
Mørk kabine
Servostyring
A/C med klimatronic
El-sidespejle
El-sideruder
Centrallås
Alt originalt.
Sælges inkl nylavet service.
Den har følgende fejl:
Nox-sensor defekt (bagerste sensor på udstødningen) delen bliver udskiftet inden salg.
Bilen blev hentet til DK i starten af 2014 hvor det faktisk var meningen den skulle hugges op til dele, men det viste sig den var alt for flot, derfor blev den synet og der blev betalt afgift. En super dejlig og kvik bil. Den havde 3 flader der skulle males, det er gjort. (Tag, bagkofanger og 1 bagskærm)
Om bilens generelle stand vil jeg kalde den meget flot. Ingen rust, flot i kabinen, lidt ridser i lakken, men ikke mere end man må forvente af en 12 år gammel bil.
Jeg har tidligere omtalt bilen her:
viewtopic.php?f=11&t=4501
Prisside 50.000,-
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.
270.000 km på uret
270.000 km på uret
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Efter hvad jeg har hørt er sådan en 1.7 SDI en noget sløv maskine det er jo ikke med turbo, så jeg tror den vil føles noget trist i forhold til en 3L jeg ved heller ikke hvad den er opgivet til, men kunne forestille mig den var for dyr i vægtafgift
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
kvist93 skrev: Hvad kører den egentlig på literen sådan en fsi?
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Suche > Volkswagen > Lupo
1.4 FSI
Benzin, 105 PS 5,72
FSi
Benzin, 105 PS 5,96
FSI
Benzin, 105 PS 6,27
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Okay tak for info.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.
270.000 km på uret
270.000 km på uret
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
He he ...ja selv en 2006-> 140.Hk civic benzin kører længere literen på trods af manuel gearskiftkvist93 skrev:Okay tak for info.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
det eneste man kan bruge CoC er til at slippe billigere i grønafgift ...på biler hvor forbrug er sat latterligt lavt i forhold til daglig kørselRiis skrev:CoC-document opgiver blandet kørsel til 5,1L/100km
men i forhold til salg af bil er det fint nok med den info så har man da en idé om hvor meget den koster i grønafgift
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
... Og jeg har kigget efter hvad din Civic havde i forbrug hvilket gav et gennemsnit på 7,75L/100km...ph. skrev:det eneste man kan bruge CoC er til at slippe billigere i grønafgift ...på biler hvor forbrug er sat latterligt lavt i forhold til daglig kørselRiis skrev:CoC-document opgiver blandet kørsel til 5,1L/100km
men i forhold til salg af bil er det fint nok med den info så har man da en idé om hvor meget den koster i grønafgift
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Ærgerligt du bruger din aktivitet og skrive egenskaber på at være en "sur gammel mand".
... Ikke værd at bruge tid på.
EOD.
Byt til Brugt.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
var nu ikke ment som et surt opstødRiis skrev:... Og jeg har kigget efter hvad din Civic havde i forbrug hvilket gav et gennemsnit på 7,75L/100km...ph. skrev:det eneste man kan bruge CoC er til at slippe billigere i grønafgift ...på biler hvor forbrug er sat latterligt lavt i forhold til daglig kørselRiis skrev:CoC-document opgiver blandet kørsel til 5,1L/100km
men i forhold til salg af bil er det fint nok med den info så har man da en idé om hvor meget den koster i grønafgift
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Ærgerligt du bruger din aktivitet og skrive egenskaber på at være en "sur gammel mand".
... Ikke værd at bruge tid på.
EOD.
ja alt med måde vil tro at kørestil har en HEL del at sige
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/362613.html Tuning ved km.26.xxx i 2009 og igen /færdiggørelse af tuningsprojekt i 2010 siger nok mere om manden end om bilen
uanset hvad så er det ikke noget problem at få en 140Hk civic til at skrive 5,mindre end 8 og jeg er stadig af den holdning at uanset hvordan man vender og drejer det så ville det eneste rimelige være at fjerne grønafgift/vægtafgift og kun lægge afgift på brændstof
Det giver INGEN mening at man skal betale Kr.7K+++ for at ha en bil holdene hjemme i garagen som kun benyttes X-antal weekender om året
mens naboen kan køre 250.000km om året og betale kr.560 i grønafgift blot fordi han ikke har behov for at trække 3T efter bilen
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Man behøver hverken at være gammel eller sur - og jeg er til tider begge dele - for at konstatere (hvilket jeg har gjort, også offentligt, i snart en menneskealder) at afgifter på biler og brændstof her i landet er 1) urimelige under stort set enhver synsvinkel, 2) en hvepserede som ingen politiker tør gøre noget alvorligt ved i vågen og ædru tilstand samt 3) med tiden er blevet skruet sammen til en gordisk knude, mestendels fordi den nyere del af bilparken er belånt til værdien af afgifterne og ikke af køretøjet. Hvad siger banken/finansieringsselskabet til en bil i halv-millionklassen, som pludselig på brugmarkedet kun er fx 100.000 kr. værd, fordi en tilsvarende ny bil med et skatteomlægningsslag kan erhverves for en del mindre end 200.000 kr.? Der skal naturligvis erlægges et ekstraordinært afdrag på et par hundrede af de store, ellers er der jo ingen sikkerhed for pengene. Og hvad siger ejeren ved en totalskade, når forsikringsselskabet tilbyder en tredjedel af, hvad bilen er belånt til.?
Ligesom det siges at gælde for politikere er det vist med bilafgifterne, at vi har de afgifter vi har fortjent. Er det for bagvendt at sige, at flertallet selv har stemt for systemet, der uden tvivl har sin oprindelse i gamle dages (forståelige) misundelse på de få rige, som havde råd til at anskaffe en bil.
Og så håber jeg at blive forsvarligt modsagt af nogle af de unge og optimistiske.
Ligesom det siges at gælde for politikere er det vist med bilafgifterne, at vi har de afgifter vi har fortjent. Er det for bagvendt at sige, at flertallet selv har stemt for systemet, der uden tvivl har sin oprindelse i gamle dages (forståelige) misundelse på de få rige, som havde råd til at anskaffe en bil.
Og så håber jeg at blive forsvarligt modsagt af nogle af de unge og optimistiske.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Nu har jeg sovet lidt, jeg undskylder for mit negative udbrud. Forklaring følger.
Jeg ønskede blot at gøre opmærksom på Lupo FSI som en mulig kandidat for O.P.
Først drejes tråden ind på en debat om brændstoføkonomi og det lykkedes efterfølgende at dreje tråden ind på en debat om rimeligheden i det danske afgiftsystem.
Det er ikke hvad O.P. havde i tankerne da tråden blev startet, er jeg ganske sikker på.
Mihail, hvis du vil prøve en tur i en FSI så siger du bare til, 100% uforpligtende selvfølgelig det kunne være der var nogle Lupo-dele du manglede du kunne få med hjem i samme omgang
Vh Anders
Jeg ønskede blot at gøre opmærksom på Lupo FSI som en mulig kandidat for O.P.
Først drejes tråden ind på en debat om brændstoføkonomi og det lykkedes efterfølgende at dreje tråden ind på en debat om rimeligheden i det danske afgiftsystem.
Det er ikke hvad O.P. havde i tankerne da tråden blev startet, er jeg ganske sikker på.
Mihail, hvis du vil prøve en tur i en FSI så siger du bare til, 100% uforpligtende selvfølgelig det kunne være der var nogle Lupo-dele du manglede du kunne få med hjem i samme omgang
Vh Anders
Byt til Brugt.
Re: Lupo NR2. Hjælp til vælg.
Hvorfor?? Fordi du er nervøs for problemer med den??Mihail skrev:Men vil hellere have en 1.4 tdi, der er bare ikke ret mange af dem...
Husk at det kun er problemer ift. gearsystemet som er unikt for 3L.. "alle" andre problemer har de andre Lupoer også, resten er samme el-system m.m...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17