Ved gearskift + giver gas.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Zila
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 18:00
Geografisk sted: Silkeborg

Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Zila »

Hej Lupo venner.

Jeg var ude og køre i vores dejlige blå lupo idag efter noget tid og hørte så Klick ( tick ) ved gas og slip af gas i 1,2,3,og meget svagt i 4 gear

har prøvet at grund instille den og stille koblings punkt men gav ingen resultat. hvad kan være årsagen til dette ?

har kigget om der er hydraulik olie på og det er massere.

MVH poul
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Rasbi »

Hej Zilla.

Prøv at beskrive dit problem lidt mere detaljeret. Er det kun et klik eller flere? Hvad kører du i, eco eller i triptronic? (Tænker på om din lupo motorbremser(triptronic) eller triller(eco).

Rasbi
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Zila
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 18:00
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Zila »

Det er med ECO slået fra og til gør ingen forskelv. det er ved gas og slip af gassen. og gearvælger står i D og i triptronic

bilen har snart kørt 273k km på samme trækaksler og lejerne i akslerne. kan det være dem måske ?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Rasbi »

De har det jo med at gå på vores kære biler, så det er en mulighed. Er "klikket" højere når du slipper gassen i triptronic? Her vil belastningen på trækakslerne være større end i ECO. Da den jo kobler ud og triller i ECO
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Zila
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 18:00
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Zila »

har lyttet og prøvet mig frem idag.

er er klik i fremdrift i eco og ingen klik når jeg slipper gassen i eco.

der er klik i frem og slip af speeder pedal i triptronic

der er klik i frem og slip af speeder pedal uden ECO ( altså ECO slået fra. )

og ved gearskift er der høje klik ved slipning af gear og tilgearing altså 2 klik ved gearskift. ved hård acc. og svag acc og ved normal acc.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Rasbi »

Højest sandsynligt slidte trækaksler. Er klikkene værre når du drejer og accelerer? Her belaster du trækakslernes yderste led mere. Hvis det klikker når du drejer til venstre er det højre trækaksel den er gal med og omvendt :)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Zila
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 18:00
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Zila »

Nej der er ingen forskelv og fik også skiftet de led for 3mdr siden i begge sidre. :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Kim B Olesen »

Af hvem ? Er de blevet locktitet mellem leje og trækaksel ?
Zila
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 18:00
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Zila »

Kan man se eller tjekke det nogle steder om det er de der lejer ? for det er altså slemt ind og ud af gear tror måske at det evt er en meget træt koblings akumulator ?

lavede en grundjustering igår aftes og stillede creep point og hvad der nu høre til koblings verdien var helt oppe på 3.18v igår og tjekkede idag da jeg kom hjem fra arbejde og den lå på omkring 3.00v igen kan det ikke skyldes at den kobler meget hårdt ind ?

for har provet at lave acc i 1st gear og 2nd gear samt 3rd gear ( når den er i gearet så laver den kun de kliks ved start af acc ) men det er med 100% sikkerhed at den gør det ved tilkobling fra gear til gear.

hvis der er nogle Lupo experter omkring silkeborg. må i meget gerne skrive privat til mig for vil meget gerne have dette problem løst da bilen er meget vigtig og kan køre hverdag.

Vil ikke have noget med Mecari at gøre så ikke hendvis til dem please. Dårlig oplevelse med dem da jeg købte bilen for 10 år siden
Brugeravatar
Madsen9911
Indlæg: 133
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 12:18
Geografisk sted: Frashawn

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Madsen9911 »

Kim B Olesen skrev:Af hvem ? Er de blevet locktitet mellem leje og trækaksel ?
Har loctite tricket så meget at sige? Har fået skiftet begge forhjulslejer, men har ikke set min mekker bruge loctite [THUMBS DOWN SIGN]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 3L '02 | 343.000km | Servo | Aircon | Højdejusterbare stole | OEM fartpilot | OEM tagbøjler | Tåbelygter |
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - det er lidt vigtigt ;) det er jo det der holder akslen fast i lejet, den blikmøtrik der bliver sat på i stedet for en ordentlig møtrik er kun til at fiksere indtil locktiten hærder :) jeg har hørt om et enkelt tilfælde hvor akslen blev rykket rundt og smadrede strålerne inde i hullet på både leje og led :(
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ved gearskift + giver gas.

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Ja - det er lidt vigtigt ;)
Der tager du grueligt fejl, det er MEGET vigtigt, bare spørg på et af "gudeværkstederne" :D :D
M.v.h. Sussi
Besvar