Min egen Lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
gearteknik.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 21:42
Geografisk sted: Hals/Hou-Nordjylland

Min egen Lupo

Indlæg af gearteknik.dk »

Her er lige lidt at spekulere over i julen!!
Min egen Ulv, starter og kører som den skal (næsten altid) , meen er temperaturen under -10, så starter den stadig men vil ikke aktivere gearskifte- først efter en grundjustering kører den igen.... Og næsten alt er prøvet ;o) :cry:
Derudover ønskes i en rigtig glædelig jul, samt et godt nytår.
Mvh Per
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Min egen Lupo

Indlæg af KMDTHY »

Webasto oliefyr :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Min egen Lupo

Indlæg af VAGtech.dk »

Det kan ikke være fugt/frost ved kuglerne på gearvælgeren ???
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min egen Lupo

Indlæg af 383CI »

Hø, hø, når det er så pisse koldt som det er nu, ja så kan jeg ikke kun flytte gearvælgeren i "N" med besvær, lige når motoren er startet op.
Når den så står i "N" kan jeg ikke flytte den i "D" eller andre steder, men dog forlade bilen.
Når den så har stået og kørt, temmeligt længe >10 minutter, ja så er der ingen bøvl, den køre bare som den skal, ligesom der ingen problemer er indtil den står længe igen. Så er det samme "problem"
Det værste er så men "man" risikere at blive fanget i bilen, så længe gearvælgeren står i "stop" men lige nu komme jeg da i tanke om en løsning er at lade "sutskoen" stå i "N" om aftenen.
Jeg behøver ikke en grundjustering for at komme videre, men nogen tekninsk forklaring på denne mærkelige særhed har jeg ikke lige.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Min egen Lupo

Indlæg af ph. »

383CI skrev:Jeg behøver ikke en grundjustering for at komme videre, men nogen tekninsk forklaring på denne mærkelige særhed har jeg ikke lige.
He he Den er NEM!!!
VAND =Is i "beholderen med kontaktsæt under gearstang ...som sidder lige over udstødnngen ...tomgang længe nok =Is bliver til vand og så er der ingen problemer mere ...Før Næste gang bilen har holdt i mere end 4½.time ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min egen Lupo

Indlæg af 383CI »

hmmm, umiddelbart kunne det lyde som is, men jeg er dog skeptisk, en del endog.
Jeg syntes der virker som gearvælgeren er "låst" ligesom den, hvis jeg er heldig, kan flyttes på trods af den er "låst fast"
Nu ved jeg, desværre, også hvordan strøm/elektriske kontakter har det med is og vand og skulle teorien omkring is holde, ja syntes jeg der skulle være andre fejl som følge af det, men jeg tilbageviser ikke det kunne være det. Men nu står bilen i "N" natten over, så er der ingen problemer imorgen og jeg bor så langt væk at der ikke er "fare" for bilen køre herfra uden jeg er med i den :-)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Min egen Lupo

Indlæg af ph. »

383CI skrev:hmmm, umiddelbart kunne det lyde som is, men jeg er dog skeptisk, en del endog.
Jeg syntes der virker som gearvælgeren er "låst" ligesom den, hvis jeg er heldig, kan flyttes på trods af den er "låst fast"
Nu ved jeg, desværre, også hvordan strøm/elektriske kontakter har det med is og vand og skulle teorien omkring is holde, ja syntes jeg der skulle være andre fejl som følge af det, men jeg tilbageviser ikke det kunne være det. Men nu står bilen i "N" natten over, så er der ingen problemer imorgen og jeg bor så langt væk at der ikke er "fare" for bilen køre herfra uden jeg er med i den :-)
Den eneste forbindelse der er fra gearstang til resten af bilen er kontaktsæt og det kabel der gør at du ikke kan dreje nøgle Helt tilbage uden at bilen står i P
så det er egentligt ikke raketvidenskab
Ren logik ;)
så hudt jeg visker så går gearstang længere ned end kontaktsæt sidder så den kan sagtens fryse fast uden at der kommer vand/is på kontaktsæt...
Hmm mener egentlig også at den er af plastik så vold bør undgås
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min egen Lupo

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Den eneste forbindelse der er fra gearstang til resten af bilen er kontaktsæt og det kabel der gør at du ikke kan dreje nøgle Helt tilbage uden at bilen står i P så det er egentligt ikke raketvidenskab, Ren logik ;)
Og så er det lige jeg spørger! Hvad gør så den solonoide der aktiveres, når man drejer nøglen.
Det jeg mener er, om ikke der kan være kommet vand i denne, så "pinden" ikke kan trække sig selv helt tilbage, og dermed låser gearstangen.
Senest rettet af sussi fre 24. dec 2010 00:10, rettet i alt 4 gange.
Begrundelse: Tilføjelse
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Min egen Lupo

Indlæg af ph. »

Du er også så klog ;)
Korrektur på tidligere indlæg
Der er kun elektrisk og et kabel der forbinder gearstang med resten af bilen

ændrer dog ikke på at det imo kun kan være frost hvis gearstang kan voldes til at gå i N
Besvar