Her er lige lidt at spekulere over i julen!!
Min egen Ulv, starter og kører som den skal (næsten altid) , meen er temperaturen under -10, så starter den stadig men vil ikke aktivere gearskifte- først efter en grundjustering kører den igen.... Og næsten alt er prøvet ;o)
Derudover ønskes i en rigtig glædelig jul, samt et godt nytår.
Mvh Per
Min egen Lupo
-
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 21:42
- Geografisk sted: Hals/Hou-Nordjylland
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Min egen Lupo
Webasto oliefyr
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Min egen Lupo
Det kan ikke være fugt/frost ved kuglerne på gearvælgeren ???
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Min egen Lupo
Hø, hø, når det er så pisse koldt som det er nu, ja så kan jeg ikke kun flytte gearvælgeren i "N" med besvær, lige når motoren er startet op.
Når den så står i "N" kan jeg ikke flytte den i "D" eller andre steder, men dog forlade bilen.
Når den så har stået og kørt, temmeligt længe >10 minutter, ja så er der ingen bøvl, den køre bare som den skal, ligesom der ingen problemer er indtil den står længe igen. Så er det samme "problem"
Det værste er så men "man" risikere at blive fanget i bilen, så længe gearvælgeren står i "stop" men lige nu komme jeg da i tanke om en løsning er at lade "sutskoen" stå i "N" om aftenen.
Jeg behøver ikke en grundjustering for at komme videre, men nogen tekninsk forklaring på denne mærkelige særhed har jeg ikke lige.
Når den så står i "N" kan jeg ikke flytte den i "D" eller andre steder, men dog forlade bilen.
Når den så har stået og kørt, temmeligt længe >10 minutter, ja så er der ingen bøvl, den køre bare som den skal, ligesom der ingen problemer er indtil den står længe igen. Så er det samme "problem"
Det værste er så men "man" risikere at blive fanget i bilen, så længe gearvælgeren står i "stop" men lige nu komme jeg da i tanke om en løsning er at lade "sutskoen" stå i "N" om aftenen.
Jeg behøver ikke en grundjustering for at komme videre, men nogen tekninsk forklaring på denne mærkelige særhed har jeg ikke lige.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Min egen Lupo
He he Den er NEM!!!383CI skrev:Jeg behøver ikke en grundjustering for at komme videre, men nogen tekninsk forklaring på denne mærkelige særhed har jeg ikke lige.
VAND =Is i "beholderen med kontaktsæt under gearstang ...som sidder lige over udstødnngen ...tomgang længe nok =Is bliver til vand og så er der ingen problemer mere ...Før Næste gang bilen har holdt i mere end 4½.time
Re: Min egen Lupo
hmmm, umiddelbart kunne det lyde som is, men jeg er dog skeptisk, en del endog.
Jeg syntes der virker som gearvælgeren er "låst" ligesom den, hvis jeg er heldig, kan flyttes på trods af den er "låst fast"
Nu ved jeg, desværre, også hvordan strøm/elektriske kontakter har det med is og vand og skulle teorien omkring is holde, ja syntes jeg der skulle være andre fejl som følge af det, men jeg tilbageviser ikke det kunne være det. Men nu står bilen i "N" natten over, så er der ingen problemer imorgen og jeg bor så langt væk at der ikke er "fare" for bilen køre herfra uden jeg er med i den
Jeg syntes der virker som gearvælgeren er "låst" ligesom den, hvis jeg er heldig, kan flyttes på trods af den er "låst fast"
Nu ved jeg, desværre, også hvordan strøm/elektriske kontakter har det med is og vand og skulle teorien omkring is holde, ja syntes jeg der skulle være andre fejl som følge af det, men jeg tilbageviser ikke det kunne være det. Men nu står bilen i "N" natten over, så er der ingen problemer imorgen og jeg bor så langt væk at der ikke er "fare" for bilen køre herfra uden jeg er med i den
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Min egen Lupo
Den eneste forbindelse der er fra gearstang til resten af bilen er kontaktsæt og det kabel der gør at du ikke kan dreje nøgle Helt tilbage uden at bilen står i P383CI skrev:hmmm, umiddelbart kunne det lyde som is, men jeg er dog skeptisk, en del endog.
Jeg syntes der virker som gearvælgeren er "låst" ligesom den, hvis jeg er heldig, kan flyttes på trods af den er "låst fast"
Nu ved jeg, desværre, også hvordan strøm/elektriske kontakter har det med is og vand og skulle teorien omkring is holde, ja syntes jeg der skulle være andre fejl som følge af det, men jeg tilbageviser ikke det kunne være det. Men nu står bilen i "N" natten over, så er der ingen problemer imorgen og jeg bor så langt væk at der ikke er "fare" for bilen køre herfra uden jeg er med i den
så det er egentligt ikke raketvidenskab
Ren logik
så hudt jeg visker så går gearstang længere ned end kontaktsæt sidder så den kan sagtens fryse fast uden at der kommer vand/is på kontaktsæt...
Hmm mener egentlig også at den er af plastik så vold bør undgås
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Min egen Lupo
Og så er det lige jeg spørger! Hvad gør så den solonoide der aktiveres, når man drejer nøglen.ph. skrev:Den eneste forbindelse der er fra gearstang til resten af bilen er kontaktsæt og det kabel der gør at du ikke kan dreje nøgle Helt tilbage uden at bilen står i P så det er egentligt ikke raketvidenskab, Ren logik
Det jeg mener er, om ikke der kan være kommet vand i denne, så "pinden" ikke kan trække sig selv helt tilbage, og dermed låser gearstangen.
Senest rettet af sussi fre 24. dec 2010 00:10, rettet i alt 4 gange.
Begrundelse: Tilføjelse
Begrundelse: Tilføjelse
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Min egen Lupo
Du er også så klog
Korrektur på tidligere indlæg
Der er kun elektrisk og et kabel der forbinder gearstang med resten af bilen
ændrer dog ikke på at det imo kun kan være frost hvis gearstang kan voldes til at gå i N
Korrektur på tidligere indlæg
Der er kun elektrisk og et kabel der forbinder gearstang med resten af bilen
ændrer dog ikke på at det imo kun kan være frost hvis gearstang kan voldes til at gå i N