Re: Skift af koblingscylinder
: man 15. dec 2014 09:40
Den vil ikke starte i stop, fordi den er over 85%
Jeg ret sikker på at motorstyringen er ligeglad med om det er 85% eller 85,3%
Så snart at den krydser 85%, så kan motoren ikke garantere at gearkassen er fri fra motoren, så derfor vil den næste at starte i gear med koblingen nedtrådt. Som Stop positionen jo faktisk er.
Det gør den for din og andres sikkerhed.
Om det er din kobling eller bare udrykkerlejet, det kan jeg ikke svare dig på.
Det kan også godt være koblingsaktuatoren, men det tror jeg ikke helt på.
Den med de 8-9% skal du ikke tage for gode varer.
Det var blot min kobling der, efter min demente hukommelse, lå der.
Jeg ville personligt ikke gøre en skid ved koblingen, hvis jeg var dig.
Dog så ville jeg rense hele hydrauliksystemet grundigt.
Min kobling lå på 91% og den virkede ganske glimrende.
Jeg går ud fra at motoren går i protect og nægter at starte, når du kommer op på 100%
Det er blot en antagelse.
Hvis du er frisk på at åbne den uden at have for mange dele klar, så kan du åbne ind til koblingen og se ol den ser slidt ud og især se efter om dit udrykkerleje er smadret, som vi har set det flere gange herinde, og/eller om føringshornet er slidt.
Tjek også udrykkerarmen for slidtage.
Jeg ret sikker på at motorstyringen er ligeglad med om det er 85% eller 85,3%
Så snart at den krydser 85%, så kan motoren ikke garantere at gearkassen er fri fra motoren, så derfor vil den næste at starte i gear med koblingen nedtrådt. Som Stop positionen jo faktisk er.
Det gør den for din og andres sikkerhed.
Om det er din kobling eller bare udrykkerlejet, det kan jeg ikke svare dig på.
Det kan også godt være koblingsaktuatoren, men det tror jeg ikke helt på.
Den med de 8-9% skal du ikke tage for gode varer.
Det var blot min kobling der, efter min demente hukommelse, lå der.
Jeg ville personligt ikke gøre en skid ved koblingen, hvis jeg var dig.
Dog så ville jeg rense hele hydrauliksystemet grundigt.
Min kobling lå på 91% og den virkede ganske glimrende.
Jeg går ud fra at motoren går i protect og nægter at starte, når du kommer op på 100%
Det er blot en antagelse.
Hvis du er frisk på at åbne den uden at have for mange dele klar, så kan du åbne ind til koblingen og se ol den ser slidt ud og især se efter om dit udrykkerleje er smadret, som vi har set det flere gange herinde, og/eller om føringshornet er slidt.
Tjek også udrykkerarmen for slidtage.