Ekstra afgiften

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
finnodk
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 23:29
Geografisk sted: vallensbæk strand

Ekstra afgiften

Indlæg af finnodk »


Jeg har for et par dage siden erfaret at 3L klubben atter er i gang.
Det undrer mig at jeg ikke har fundet indlæg vedr. den ekstra afgift vi er blevet
pålagt for ikke at have partikkelfiltre på vore 3L'er.
Har klubben som organisation forsøgt at tale med myndighederne om det urimelige i at få pålagt denne afgift, da 3L'eren jo absolut er en af de mindst forurenene biler, og at det ikke er muligt at få et partikkelfilter selv om man var villig til at bekoste et sådant?
Har 3L klubben en bestyrelse og i givet fald har man overvejet at gøre indsigelse mod afgiften?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ekstra afgiften

Indlæg af sussi »

Jeg har for et par dage siden erfaret at 3L klubben atter er i gang.
Det undrer mig at jeg ikke har fundet indlæg vedr. den ekstra afgift vi er blevet
pålagt for ikke at have partikkelfiltre på vore 3L'er.
Der har været skrevet om det flere gange.
Har klubben som organisation forsøgt at tale med myndighederne om det urimelige i at få pålagt denne afgift, da 3L'eren jo absolut er en af de mindst forurenene biler, og at det ikke er muligt at få et partikkelfilter selv om man var villig til at bekoste et sådant?
Klubben har/er ikke en organisation, vi er pt. kun nogle få frivillige, der holder sammen på vores fælles interesse.
Har 3L klubben en bestyrelse og i givet fald har man overvejet at gøre indsigelse mod afgiften?
Nej. Og man kan ikke protestere, gøre indsigelse mod en "lov", vores lille bil udleder ca. 4 gange mere end grænsen for at slippe for afgiften. At der så er andre der udleder flere hundrede gange så meget, er desværre sagen uvedkommende.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
finnodk
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 19. dec 2010 23:29
Geografisk sted: vallensbæk strand

Re: Ekstra afgiften

Indlæg af finnodk »

Til Sussi,
Tak for dit hurtige svar, jeg savner oplysning om hvor emnet har været diskuteret. (jeg har ikke kunnet finde det)
Endvidere må jeg sige at det er flot, man igen har fået siden op at stå, det kræver et stort engagement og arbejde.
Jeg var ikke klar over at 3L'eren overskred grænserne 4 gange, mente det var mindre.
men igen tak for svaret
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Ekstra afgiften

Indlæg af KMDTHY »

2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: Ekstra afgiften

Indlæg af jesperaalborg »

Tja der er skatte stop, kald denne afgift en ekstra vægtafgift eller en skatte stigning.
For vores familie betyder det at den ene bil stiger fra 160 kr til 1160 kr og den anden diesel bil fra 2000 kr til 3000 kr.
Tja hvad kan man sige om det?
Skat skat skat skat det er ikke andet såmænd.
På samme tid køre min svirgerfar i han Opel Vectra diesel fra 88, han giver vist 4000 kr i vægtafgift, han får også kun 1000 kr i afgift, som han siger så gider han da ikke skifte bilen for det lille beløb.
Skulle afgiften give mening skulle den eks være sådan her;
1000 kr for alle biler over 5 år
3000 kr for alle biler over 8 år
5000 kr for alle biler over 11 år
o.s.v. så ville folk købe nye biler.
Jeg har lige læst at alle trafik ulykker med personskade til følge koster 1.870.000,- kr ja i læste rigtigt næsten 1,9 mio.
Mon ikke de 1,9 mio hurtigt er tjent hjem hvis alle købte nyere biler?
mvh jesper
Besvar