Gear Problemer
Gear Problemer
Jeg har et problem med min Lupo 3l Tdi fra 2004 med 156000 km på bagen . Den er ikke blevet efterset hos SMC i Esbjerg , siden garantiudløb , men fået olieskift og vedligehold af egen mekaniker . Den bliver nogen gange "stående" i f.eks. 3.gear ved kørsel , og kan ikke selv skifte igen. Efter at have stoppet bilen helt , starter den normalt igen. Andre gange virker det som om der ikke er nok strøm på ved start (hvilket der er) . Når den er startet og man sætter den i gear D eller R står den bare og blinker og vil ikke gå i gear. Jeg stopper motoren og prøver at starte på ny og nu fungerer den normalt igen ? Jeg har fået en tid ved SMC på Tirsdag d. 7. dec. Nogen der har nogle forslag til , hvad det kan være , inden SMC begynder med den sædvanlige sang om gearkassen der stod af Jeg vil blive meget glad for råd og vejledning da jeg absolut ikke selv har spor forstand på mekanik
Re: Gear Problemer
Lige netop det problem/spørgsmål dukker MEGET ofte op.
Svaret er oftest et af disse (eller en kombination):
1. Der mangler hydraulikolie. (ca. 100 kr.)
2. Hydrauliksystemets trykklokke kan være defekt og skal udskiftes. (ca. 500 kr.)
3. Der skal udføres en grundjustering af gearskifte/koblings mekanismen. (Ca. 500 kr.)
Alle punkter er noget som bliver udført/tjekket med jævne mellemrum hvis man sørger for at bilen bliver serviceret efter forskrifterne af en som ved hvordan en 3L skal vedligeholdes korrekt. Du bør finde en mekaniker som kan servicere bilen korrekt.
NB: Dette citat forstår jeg ikke et klap af: "Andre gange virker det som om der ikke er nok strøm på ved start (hvilket der er) ." Måske ville en mere præcis beskrivelse øge muligheden for at hjælpe med at finde ud af hvad der er galt.
Svaret er oftest et af disse (eller en kombination):
1. Der mangler hydraulikolie. (ca. 100 kr.)
2. Hydrauliksystemets trykklokke kan være defekt og skal udskiftes. (ca. 500 kr.)
3. Der skal udføres en grundjustering af gearskifte/koblings mekanismen. (Ca. 500 kr.)
Alle punkter er noget som bliver udført/tjekket med jævne mellemrum hvis man sørger for at bilen bliver serviceret efter forskrifterne af en som ved hvordan en 3L skal vedligeholdes korrekt. Du bør finde en mekaniker som kan servicere bilen korrekt.
NB: Dette citat forstår jeg ikke et klap af: "Andre gange virker det som om der ikke er nok strøm på ved start (hvilket der er) ." Måske ville en mere præcis beskrivelse øge muligheden for at hjælpe med at finde ud af hvad der er galt.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
- Lars Larsen
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nø-Fyn
Re: Gear Problemer
Som Yaknudsen peger på er det som regel fordi der mangler hydraulikolie - og årsagen til at det tabes bør opspores og udbedres.
Det var måske bedre hvis du kunne få f.eks Classic Rebuild i Horsens som vist er de nærmeste specialister i VW 3L teknoligi til at kaste et blik på den.
/Lars
Det var måske bedre hvis du kunne få f.eks Classic Rebuild i Horsens som vist er de nærmeste specialister i VW 3L teknoligi til at kaste et blik på den.
/Lars
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Gear Problemer
Trykkuglen / olien afsløres som oftes også ved at bilen er længe om at starte f.eks om morgenen...
Lyden på pumpen kan også ved meget lav olie stand sige noget om netop oliestanden....
Jeg har muligvis noget arbejde i esbjergs industrikvarter i morgen hvis det er, så kan vi jo lige se på det der...
Lyden på pumpen kan også ved meget lav olie stand sige noget om netop oliestanden....
Jeg har muligvis noget arbejde i esbjergs industrikvarter i morgen hvis det er, så kan vi jo lige se på det der...
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Gear Problemer
Tak for respons , og undskyld manglende oplysninger på :
"Andre gange virker det som om der ikke er nok strøm på ved start (hvilket der er) "
Jeg mente : Når jeg prøver at starte , virker det som om der ikke er strøm på bilen , den lyder som en bil der er løbet tør for strøm , og ikke vil starte , men alt lys og lamper lyser fint . Efter et par forsøg starter bilen som om den aldrig har fejlet noget .
"Andre gange virker det som om der ikke er nok strøm på ved start (hvilket der er) "
Jeg mente : Når jeg prøver at starte , virker det som om der ikke er strøm på bilen , den lyder som en bil der er løbet tør for strøm , og ikke vil starte , men alt lys og lamper lyser fint . Efter et par forsøg starter bilen som om den aldrig har fejlet noget .
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Gear Problemer
Det kan evt være start relæet der hænger, eller fordi der ikke er pumpet tryk nok på systemet....
Hvis du sætter dig i bilen, sætter nøglen i og drejer og holder nøglen drejet, hvor lang tid går der så før starteren rør på sig... Hvis der går over 10 sek er der noget med hyd systemet... Dette kan være helt op til 30 sekunder, hvis kugle / olie er helt udnen får rammer..
Hvis du sætter dig i bilen, sætter nøglen i og drejer og holder nøglen drejet, hvor lang tid går der så før starteren rør på sig... Hvis der går over 10 sek er der noget med hyd systemet... Dette kan være helt op til 30 sekunder, hvis kugle / olie er helt udnen får rammer..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Gear Problemer
Svar til : VAGtech.dk
Jeg vil da gerne i kontakt med dig ang. besøg kan jeg ringe til dig eller vil du ringe til mig ?
Jeg vil da gerne i kontakt med dig ang. besøg kan jeg ringe til dig eller vil du ringe til mig ?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Gear Problemer
Du kan bare ringe til mig en gang over middag, når du får tid/lyst.
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Gear Problemer
Tak til alle , for indlæg . Jeg har været i kontakt med VAGtech.dk som kommer ud til mig i morgen og jeg håber han har løsningen på problemet
-
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
- Geografisk sted: Middelfart
-
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: lør 3. jul 2010 22:12
- Geografisk sted: 6650
Re: Gear Problemer
Fik I løst problemet, hvad var der galt og hvad kostede det at få lavet ?
2001 Lupo 3L - Sort - Født med Elruder, Fjbt. Centrallås, Elspejle, Elsoltag, Sædevarme, Tågelygter, Højdejust. forsæder - Aerotwin Gti viskere - FK Königsport Hårdhedsjust. Gevindundervogn, Sænket 60/45 - 18" Aez Icon Fælge med 165/35 R18 dæk -SOLGT
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Re: Gear Problemer
Problemet blev løst , jeg fik påfyldt hydaulikolie og monteret en ny "trykklokke" alt i alt ca. 700.-