Vurdering af 3L'er
Vurdering af 3L'er
Har fået tilbudt en lupo 3L som jeg overvejer..
En Lupo 3L primo 2005.
Blå
200.000 km
Servo, klima, sædevarme, tågelygter
alle service ok (ved VW i Flensborg)
Sommer og vinterdæk
Bremser og støddæmpere næsten nye
Tandrem og vandpumpe skiftet for ca. 25.000 km siden..
Ser generelt pæn ud, men.. Der er et par enkelte småskrammer, som dog ikke er super tydelige og det klassiske rust i bagklappen om håndtaget..
Hvad mener panelet at den bør koste?
En Lupo 3L primo 2005.
Blå
200.000 km
Servo, klima, sædevarme, tågelygter
alle service ok (ved VW i Flensborg)
Sommer og vinterdæk
Bremser og støddæmpere næsten nye
Tandrem og vandpumpe skiftet for ca. 25.000 km siden..
Ser generelt pæn ud, men.. Der er et par enkelte småskrammer, som dog ikke er super tydelige og det klassiske rust i bagklappen om håndtaget..
Hvad mener panelet at den bør koste?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Vurdering af 3L'er
Hvis du giver en 38-39 stykker, så tror jeg bestemt at du har fået gjort dig en fornuftig handel.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Vurdering af 3L'er
Mon ikke den kan koste omkring 45k?
Det er jo næsten kun kørt til
Fuld service trækker op - VW trækker ned
Tandrem/vandpumpe er jo hurtig 3500 - 4000 kr
Hvis dæmperne er originale er det jo også hurtigt 4k
Nye bremser - Er det kun skiver og klodser, eller er kalibre, tromler, bakker, hjulcylinder og kabler også inkluderet? Det koster ca 4500 at udskifte det hele med uorginale dele med samtidig konvertering til stål tromler.
Det er jo næsten kun kørt til
Fuld service trækker op - VW trækker ned
Tandrem/vandpumpe er jo hurtig 3500 - 4000 kr
Hvis dæmperne er originale er det jo også hurtigt 4k
Nye bremser - Er det kun skiver og klodser, eller er kalibre, tromler, bakker, hjulcylinder og kabler også inkluderet? Det koster ca 4500 at udskifte det hele med uorginale dele med samtidig konvertering til stål tromler.
Ulven kommer, ulven kommer
Re: Vurdering af 3L'er
Bremser er incl tromler - originale.. Men uden kalibre
.. Og så glemte jeg at der er radio med båndspiller
.. Og så glemte jeg at der er radio med båndspiller
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Vurdering af 3L'er
Det er jo en religion, og har før givet anledninger til noget debat hvad Lupoèrne er værd.
I min optik er det gamle biler, service eller ej, gamle biler.
Prisen må være den sælger og køber kan blive enige om.
Skulle jeg købe idag ville jeg regne total økonomi ud. Selvom Lupoen stadigt er den mindst forslugne bil i dk skal der noget til for at tage bare de omkring 500kr. den må være dyrere end en ny minibil på benzin, i grøn dit eller dat. Det er jo op mod 500l benzin "man" kan købe før brandsstoffet går lige op. 500L må jo være mindst de første 10.000km. i meget runde tal.
Så må "man" forvente der er mere service og rep. på en gammel bil, uden at have nogle tal på det.
Hvis "vi" afskriver med 1kr. pr. km. og siger den køre til 0 på 2 år, skal en ny minibil med 45k på uret jo sælges for omkring 20-25k når der er gået 2 år.
Det vil jeg tro den kan.
Osv. osv. så jeg ville, ærligt talt, have svært ved at se hvordan en Lupo kan koster +45k nu.
Men igen, prisen på en gammel bil er den køber og sælger kan blive enige om.
I min optik er det gamle biler, service eller ej, gamle biler.
Prisen må være den sælger og køber kan blive enige om.
Skulle jeg købe idag ville jeg regne total økonomi ud. Selvom Lupoen stadigt er den mindst forslugne bil i dk skal der noget til for at tage bare de omkring 500kr. den må være dyrere end en ny minibil på benzin, i grøn dit eller dat. Det er jo op mod 500l benzin "man" kan købe før brandsstoffet går lige op. 500L må jo være mindst de første 10.000km. i meget runde tal.
Så må "man" forvente der er mere service og rep. på en gammel bil, uden at have nogle tal på det.
Hvis "vi" afskriver med 1kr. pr. km. og siger den køre til 0 på 2 år, skal en ny minibil med 45k på uret jo sælges for omkring 20-25k når der er gået 2 år.
Det vil jeg tro den kan.
Osv. osv. så jeg ville, ærligt talt, have svært ved at se hvordan en Lupo kan koster +45k nu.
Men igen, prisen på en gammel bil er den køber og sælger kan blive enige om.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Vurdering af 3L'er
Jeg forstår ikke helt din udregning der, men..383CI skrev: Skulle jeg købe idag ville jeg regne total økonomi ud. Selvom Lupoen stadigt er den mindst forslugne bil i dk skal der noget til for at tage bare de omkring 500kr. den må være dyrere end en ny minibil på benzin, i grøn dit eller dat. Det er jo op mod 500l benzin "man" kan købe før brandsstoffet går lige op. 500L må jo være mindst de første 10.000km. i meget runde tal.
Så må "man" forvente der er mere service og rep. på en gammel bil, uden at have nogle tal på det..
De rigtig billige minibiler, har det problem at det er små benzinbiler med et (set med lupo 3L øjne) ret stort brændstof forbrug, eu-miks på 20-22 km/l .. så de er mindre egnede som pendlerbiler - jeg har 100km til mit arbejde, hvilket er en forskel på ca. 5 liter brændstof om dagen, plus forskellen mellem diesel og benzin.. så det er vil sige ca. 50-60kr om dagen eller 1000 kr om måneden..
Yderligere er fuldstændig skrabet for udstyr - eller ikke billige længere, når man hælder udstyr i dem.. og man skal have en minibil med dieselmotor og DSG eller automatgearkasse er de slet ikke billige længere.
Så jeg synes faktisk at det kan give god mening at smide f.eks. 45000 efter en velholdt 3L'er som er både er biliig at køre i og billig at eje.. og så synes jeg - men det er jo en smagssag - at det er fantatisk dejlig at køre i, jeg sidder perfekt og det er klart den mest støjsvage lille bil jeg nogensinde har kørt i ..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Vurdering af 3L'er
Hva er dit budget Thore, men ja en 3L udkonkurrer stadig de andre mini biler..
Iøvrigt bliver min næste pendler vogn nok den nye Golf 1.6 TDI, men den koster jo så os knap 300.000kr, da den er den næsten eneste jeg kan finde som matcher en 3L, med mindre Up´en kommer med diesel motor
Iøvrigt bliver min næste pendler vogn nok den nye Golf 1.6 TDI, men den koster jo så os knap 300.000kr, da den er den næsten eneste jeg kan finde som matcher en 3L, med mindre Up´en kommer med diesel motor
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Vurdering af 3L'er
Søren ... Jeg kunne sagtens købe en meget dyrere bil, men jeg nægter simpelthen at bruge så mange penge (og tabe så mange!) på en rullende madkasse.. , men motorcykler det er en helt anden sag, de må godt koste
og igen, hvis den er med Golf'en er med DSG så er brændstoføkonomien meget ringere end 3L'erens..
Faktisk lidt skræmmende, at der her 15 år efter 3L'erens debut er den endnu ikke blevet overgået, end sige matchet i brændstoføkonomi
og igen, hvis den er med Golf'en er med DSG så er brændstoføkonomien meget ringere end 3L'erens..
Faktisk lidt skræmmende, at der her 15 år efter 3L'erens debut er den endnu ikke blevet overgået, end sige matchet i brændstoføkonomi
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Vurdering af 3L'er
Thore: Det er Golf bluemotion med manuel gear der sku kunne klare de de der 31.3km litern.. Men ja det er skræmmende at stadig inden biler der overgår 3L forbruget.
Men ang motorcykler, så har jeg ik kortet til den og skal heller ikke det, så derfor gerne en Golf 7 til mig, om 5år men nu må vi se til den tid.
Men ang motorcykler, så har jeg ik kortet til den og skal heller ikke det, så derfor gerne en Golf 7 til mig, om 5år men nu må vi se til den tid.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Vurdering af 3L'er
Jeps, det er jo netop min pointe.., at man ikke kan få "spareudgaven" med DSG. Med DSG kører den kun 25,6 km/l ... Jeg gider ikke biler med manuelt gear!Søren skrev:Thore: Det er Golf bluemotion med manuel gear der sku kunne klare de de der 31.3km litern..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Vurdering af 3L'er
Der er jeg så ligeglad, vores nye Passat variant har heller ik DSG gearkasse, jeg bliver af til drillet med jeg køre i spasser gear.
Fordi jeg ikke selv kan finde ud af at skifte
Fordi jeg ikke selv kan finde ud af at skifte
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Vurdering af 3L'er
Enig, Aut. gear er alt for lækkert. Har også selv DSG i min Superb 2011. Men for faen det er ved at være dyrt. Koster jo knap 6000kr i grøn afgiftThore J skrev:Med DSG kører den kun 25,6 km/l ... Jeg gider ikke biler med manuelt gear!
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Vurdering af 3L'er
DSG er super dejligt ... når det virker.
Var godt nok glad for garantien, da jeg fik skiftet fordelerblok, kobling/svinghjul og gearkasse i min Seat Toledo - det havde løbet op i den forkerte side af 40k hvis jeg selv skullle betale.
Var godt nok glad for garantien, da jeg fik skiftet fordelerblok, kobling/svinghjul og gearkasse i min Seat Toledo - det havde løbet op i den forkerte side af 40k hvis jeg selv skullle betale.
Ulven kommer, ulven kommer
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Vurdering af 3L'er
Lyder til du har været forbi et "rigtig" VW(Seat) værksted der bare skifter på må og få. Har kun fået skiftet svinghul, men det er jo almen kendt at DMF ikke kan holde, ej heller med manuelle kasser.Bandit skrev:DSG er super dejligt ... når det virker.
Var godt nok glad for garantien, da jeg fik skiftet fordelerblok, kobling/svinghjul og gearkasse i min Seat Toledo - det havde løbet op i den forkerte side af 40k hvis jeg selv skullle betale.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Vurdering af 3L'er
MF plejer at betyder motherfucker…er d'et en forkortelse for damned? ….Altså undskyld, sådan noget ved vi ikke herude i det midtsjællandske
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Vurdering af 3L'er
DualMassFlywheel
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Vurdering af 3L'er
Hvor pinligt
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Vurdering af 3L'er
Storegaard biler i Bramming lagde ud med at dødsdømme gearkassen, men Seat Danmark var ikke enige.KMDTHY skrev:Lyder til du har været forbi et "rigtig" VW(Seat) værksted der bare skifter på må og få. Har kun fået skiftet svinghul, men det er jo almen kendt at DMF ikke kan holde, ej heller med manuelle kasser.Bandit skrev:DSG er super dejligt ... når det virker.
Var godt nok glad for garantien, da jeg fik skiftet fordelerblok, kobling/svinghjul og gearkasse i min Seat Toledo - det havde løbet op i den forkerte side af 40k hvis jeg selv skullle betale.
De (Seat DK) gav besked på at skifte først ventilblokken og så DMF, men da det ikke havde nogen effekt blev de enige med sig selv om at det nok var gearkassen det var galt med
Ulven kommer, ulven kommer