Er ved at få en FSI registreret

Forummet hvor der snakkes biler
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Hej
Jeg imponerede en Lupo FSI for nogle uger siden. Tanken var at den skulle hugges op da den deler reservedele med vores kære 3L. Det viste sig i midlertid at dens stand er overraskende god/flot. Jeg har derfor valgt at den skal indregistreres og på gaden, jeg nænner ikke at hugge den op. Jeg har så fundet ud af at den model ALDRIG er importeret til Danmark. Det kan være der er nogle i Danmark, men ikke med plader på. Jeg har bestilt et CoC-dokument til Lupo'en for at kunne indregistrere den.

Jeg skal nok tage nogle fine billeder af den, hvis der er nogen der tror de kunne tænke sig, eller kender en evt. køber så er her mulighed for en rigtig fin Lupo 3L-benzin :D

Den har en lille skavank med at den ikke altid fanger 3. gear hvis man kører "kvikt" til. Den fejl skal nok bliver rettet. (Uanset omfang)

Metadata:
Lupo FSI
105hk
1,4 benzin 16v indsprøjtning
Automatgear (nøjagtigt som i 3L)
Skivebremser hele vejen rundt
Sort lak
Mørk stue (meget flot)
Originale fælge (er ikke magen til dem fra 3L)
Kørt 153.000 km

Udstyr:
Klimatronic (A/C med klimakontrol)
Servostyring
Elruder
Elsidespejle
ESP
centrallås
Hattehylde
Højdejusterbar førersæde

Til Admin:
Dette er mest tænkt som en tråd om indregistreringen af en bil der ikke før er importeret i Danmark. Salg er sekundært.
Senest rettet af Riis søn 9. mar 2014 17:41, rettet i alt 1 gang.
Byt til Brugt.
TommyA2
Indlæg: 38
Tilmeldt: man 21. okt 2013 13:46
Geografisk sted: Østjylland

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af TommyA2 »

Lyder spændende :) lad os endelig høre hvad de forlanger i afgift.
Held og lykke med projektet.
Alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Thore J »

Du behøver ikke noget CoC dokument - hvis den er hentet indenfor EU.. Blot den udenlandske registreringsattest, og så EU-typegodkendelsesnummeret så er du kørende :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Thore J skrev:Du behøver ikke noget CoC dokument - hvis den er hentet indenfor EU.. Blot den udenlandske registreringsattest, og så EU-typegodkendelsesnummeret så er du kørende :-)
det var ikke hvad synsmanden fortalte mig

han havde brug for at vide bilens brændstoføkonomi hvilket jeg kunne finde på bilens CoC-dokument, Ifølge synsmanden :)

Han sagde at man også kunne bruge en eller anden standard udregning, men den var sjældent i bilens favør derfor foreslog synsmanden CoC-dokumentet

Bilen er hentet i Tyskland.

Sælger havde opgivet bilen, den hoppede ud af gear ca. hvert 10. minut. en grundjustering og den kørte selv den 8 timers tur hjem, uden problemer. (Kan tyskerne reparere deres egne biler???)
Byt til Brugt.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Thore J »

Riis skrev:
Thore J skrev:Du behøver ikke noget CoC dokument - hvis den er hentet indenfor EU.. Blot den udenlandske registreringsattest, og så EU-typegodkendelsesnummeret så er du kørende :-)
det var ikke hvad synsmanden fortalte mig
Det var nok da jeg importerede en MC, der ikke er typegodkendt i DK. Men "min" synsmand var heller ikke klar over det.. - først da jeg holdt fast ringede han til en hot-line og fik det bekræftet!
Jeg ville spørge et andet sted, f.eks. færdselsstyrelsen
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af MBN »

Jeg har gang i at importere min 3. bil og jeg har aldrig skulle bruge dette dokument.
Skat henviser selv til http://www.bilmodel.dk med hensyn til oplysninger om bilen, denne gang brugte min synsmand dog http://www.hvorlangtpaaliteren.dk i forbindelse med forbruget. Det gav lidt uoverensstemmelse men efter lidt læsning i instruktions bogen fandt vi frem til at det også er opgivet "type-sedlen" i bagagerummet.
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

MBN skrev:Jeg har gang i at importere min 3. bil og jeg har aldrig skulle bruge dette dokument.
Skat henviser selv til http://www.bilmodel.dk med hensyn til oplysninger om bilen, denne gang brugte min synsmand dog http://www.hvorlangtpaaliteren.dk i forbindelse med forbruget. Det gav lidt uoverensstemmelse men efter lidt læsning i instruktions bogen fandt vi frem til at det også er opgivet "type-sedlen" i bagagerummet.
Jeg har importeret en del biler efterhånden, nogle til ophug, nogle er blevet indregistreret. Det springene punkt i denne sag er at denne model IKKE tidligere er registreret i Danmark.

Desuden MBN så er FSI'eren ikke optegnet på nogle af de 2 sider du linker til.
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Så modtog jeg bilens COC-dokument.

Så mangler synshallen

Bilen er optegnet her:

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=8398
Byt til Brugt.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af KMDTHY »

Fræk vogn :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

KMDTHY skrev:Fræk vogn :)
Ja, den kan slå æ smadder a æ hjul. :lol:


Oversat til dem øst for broen, den kan lave hjulspind. :P
Byt til Brugt.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af KMDTHY »

Jeg ville nok hellere sige "den ka ræjti krat i æ læver"
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Kim B Olesen »

:lol: I hygger jer rigtigt :lol: det bliver spændende at få den på plader :D
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »



Lille vid. af motorrum, Jeg har IKKE rengjort den, da den lige skal igennem toldsyn først, hvor den skal se lidt "tarvelig" ud :)
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Riis skrev:[youtube]http://youtu.be/GkjahjqypzQ[/youtube]

Lille vid. af motorrum, Jeg har IKKE rengjort den, da den lige skal igennem toldsyn først, hvor den skal se lidt "tarvelig" ud :)
Øhh, hvorfor virker link ikke ???? :)
Byt til Brugt.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Kboesen »

Riis skrev:
Lille vid. af motorrum, Jeg har IKKE rengjort den, da den lige skal igennem toldsyn først, hvor den skal se lidt "tarvelig" ud :)

Øhh, hvorfor virker link ikke ???? :)


Sådan der, nu tror jeg det virker. ;)

Du skal huske og fjerne det første del af linket, så det kun er de resterende bogstaver i youtube-linket du sætter ind. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af KMDTHY »

Som Boesen skriver, så er det kun de sidste "GkjahjqypzQ" du skal sætte ind.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Tak for hjælp med link. 8-)
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Thore J skrev:
Riis skrev:
Thore J skrev:Du behøver ikke noget CoC dokument - hvis den er hentet indenfor EU.. Blot den udenlandske registreringsattest, og så EU-typegodkendelsesnummeret så er du kørende :-)
det var ikke hvad synsmanden fortalte mig
Det var nok da jeg importerede en MC, der ikke er typegodkendt i DK. Men "min" synsmand var heller ikke klar over det.. - først da jeg holdt fast ringede han til en hot-line og fik det bekræftet!
Jeg ville spørge et andet sted, f.eks. færdselsstyrelsen
Thore, jeg har snakket med synsmanden igen. Grunden til at det var nok med typegodkendelsesnummer til din mc, er fordi den ikke er afgiftsbestemt ud fra brændstofforbrug. Eneste sted jeg kunne få de oplysninger er på CoC-dokumentet. Hvis bilen skulle indregistreres som gul-plade bil, ville det heller ikke have været nødvendigt med coc-dokumentet, da den så heller ikke er afgiftsbestemt ud fra forbrug.

Når jeg skriver afgift, er det grøn ejerafgift, der tænkes på.
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Så er fejlen med gearskiftet rettet. det var potentiometeret til 3. gear der hang. Skiftede gangsteller med en anden renoveret, så spiller den igen.

Den ville heller ikke starte i "STOP" før, med dens oe batteri, en lille tarvelig 61Ah/540A. satte et 80Ah/740A i, fra en 3L, nu vil den igen starte i "STOP" ?? Why?
Byt til Brugt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Kim B Olesen »

Var det ikke efter grundindstillingen også den kunne starte i stop ?
Besvar