Manglende trækkraft - LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ollie84
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 20:05
Geografisk sted: Silkeborg

Manglende trækkraft - LØST

Indlæg af ollie84 »

Ved at emnet er omtalt herinde flere gange, men der er stadig noget jeg er i tvivl om!!! Ved fejlkodeudlæsning med vag-com får jeg følgende fejl:

17964: Charge pressure control - negative deviation

Fejlen kommer kun hvis der er blevet givet fuld gas - det vil sige at jeg godt kan køre en tur hvor jeg kører meget pænt og hvor bilen ikke skal trække noget synderligt uden at fejlkoden fremkommer... Hvis jeg derimod giver bilen fuld gas i eco, er det som om omdrejningerne falder/stagnerer ved 2700/RPM i 3. gear. og fejlkoden fremkommer i samme sekund...

Har læst flere steder at man skal kontrollere at "armen" på turboen bevæger sig når der gives gas, men jeg er lidt i tvivl om jeg kigger på den rigtige arm!!! Vil I bekræfte at det er den rigtige arm jeg ser på (se billede)??

Såfremt det er den rigtige arm - vil jeg så tydeligt kunne se at den bevæger sig når det gives gas??? -og kan jeg, hvis den ikke bevæger sig, konstatere at ventilen (mener den er omtalt som N75 andetsteds?) er defekt af den ene eller anden grund???

Håber I vil hjælpe...
Vedhæftede filer
arm-turbo.jpg
arm-turbo.jpg (1.05 MiB) Vist 6082 gange
Senest rettet af sussi tors 18. nov 2010 22:03, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Billede flyttet til indlæg
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af 383CI »

Det er den rigtige arm og du vil tydeligt kunne se den bevæger sig.
Hvis ikke den gør kan det være N79 der er defekt. Den sidder for enden af den slange der går til "armen"
Ellers kan du skille slangen af og suge i den, så kan du se om armen er "groet" fast.
Hakker bilen?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
ollie84
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 20:05
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af ollie84 »

Bilen hakker ikke - har forsøgt at rive lidt i slangen du omtaler, men synes den sad vældig godt fast på ventilen! Må nok bare bruge lidt flere kræfter imorgen så... Der er bare ingen trækkraft...

Jeg kan sagtens skubbe til armen og få den til at bevæge sig, men har ikke rigtig føling med hvor let den skal flytte sig - hvis den skal kunne bevæge sig blot ved at suge i slangen må der vel ikke være meget modstand i den??? Tænker blot på hvor meget der skal til for at jeg kan betragte den som værende groet fast??
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af magnussen »

Den skal bevæge sig ret nemt frem og tilbage, uden at knirke / pive..

Min lupo fejlede nøgagtigt det samme (søg evt på forum) det blev løst med Bell add 2d rens. :o

ellers er det af med turbo og rense dele for sod og møg..
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
ollie84
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 20:05
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af ollie84 »

Ok - har faktisk lige drønet en flaske Bell-add gennem tanken! Altså inden jeg fik problemet... Kan det måske ligefrem tænkes at det har medført at der er sod mv. der har sat sig i turboen, og bevirket at armen ikke kan flytte sig tilstrækkeligt let???

Har som sagt ikke forstand på HVOR let armen skal flytte sig, men vil umiddelbart mene at den ikke bevæger sig tilstrækkeligt let!! Undersøger lige ventilen først, men hvis det ikke er den det er galt med, er jeg så nødt til at pille turboen af - eller kan jeg "smøre" den udefra???
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af magnussen »

det ved jeg ikke.... men det er ikke den type bell add jeg har brugt. den heder 2D og skal sprøjtes ind efter LMM på en driftvarm motor...
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
ollie84
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 20:05
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af ollie84 »

Ok
ollie84
Indlæg: 17
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 20:05
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Manglende trækkraft

Indlæg af ollie84 »

Så trækker lupoen igen... Trods mange gode forslag var der dog ingen der ramte rigtigt denne gang...

Fandt en død mus i motorrummet, og den havde så gnavet lidt på en vakuumslange - hvilket så medførte at der pludselig ikke var så meget vakuum tilbage i slangen :lol:

Takker mange gange for hjælpen...
Saiid
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 16. dec 2010 22:37
Geografisk sted: aarhus

Re: Manglende trækkraft - LØST

Indlæg af Saiid »

Jeg står med nøjeagtig samme fejl, hvad gjorde du for at få den på banen igen ??
Håber du kan hjælpe .
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Manglende trækkraft - LØST

Indlæg af KMDTHY »

Saiid skrev:Jeg står med nøjeagtig samme fejl, hvad gjorde du for at få den på banen igen ??
Håber du kan hjælpe .
Sig mig har du overhovedet læst tråden ?????? Eller skriver du bare med bind for øjnene ???

LÆS LIGE OVER DIT INDLÆG!!
ollie84 skrev: Fandt en død mus i motorrummet, og den havde så gnavet lidt på en vakuumslange - hvilket så medførte at der pludselig ikke var så meget vakuum tilbage i slangen :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar