Cd afspiller problem..

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
falle1988
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 21. jun 2013 18:39
Geografisk sted: Herning

Cd afspiller problem..

Indlæg af falle1988 »

Hej alle..

Jeg har lige købt en Lupo og fandt så ud af at cd afspilleren ikke virker.. Det er en afspiller der er "to-delt" eller hvad man kan sige.. Der er radio for sig og cd afspiller for sig hvor der er plads til 5 cder.. Men når jeg putter cder i, kører cderne slet ikke.. Man kan hverken ta´ dem ud eller noget som helst.. Også står der "Cd error".. Er der nogen der har oplevet det samme som har svaret? Eller skal cd afspilleren udskiftes.. Kunne jo være man skulle pille i noget for at få det til at fungere..

Og noget helt andet er at min centrallås lige pludselig ikke virker.. Det virkede men holdte pludseligt med at fungere.. ?

Tak.. :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af Kim B Olesen »

Det skulle vel ikke høre sammen, så det er en sikring der var sprunget eller ledning der er faldet af ;)
Hvad mærke er radioen ?
Lige opdater din profil, så er det nemmere at hjælpe ;)
falle1988
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 21. jun 2013 18:39
Geografisk sted: Herning

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af falle1988 »

Det er en Lupo fra 2001.. Mærket er Blaupunkt.. ? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde en sikring der er sprunget...?

Og det med opdatering af profil, ved ikke lige hvordan man gør :D
Har lige oprettet profilen idag.. :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af ph. »

har hørt flere udtale sig rimeligt negativt om kvalitet/ holdbarhed på den model cd-spiller
så er slet ikke umuligt at den er død
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af Michael Munk »

Men hvis det er eftermonteret centrallås (som det højst sandsynlig er) er det oplagt at der er hentet strøm oppe ved radioen. Så hvis centrallåsen stoppede med at virke samtidig med radioen ville jeg lige pille radioen ud og måle om der er spænding til den. Hvis man er en rigtig klytfusker kan man jo have givet radioens styreenhed klemme 15 og cd afspilleren klemme 30 (hvor centrallåsen så også er koblet på)
Kan du tænde radioen når der ikke er tænding på bilen?
Venlig hilsen
Michael Munk
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af ph. »

Michael Munk skrev:Men hvis det er eftermonteret centrallås (som det højst sandsynlig er) er det oplagt at der er hentet strøm oppe ved radioen. Så hvis centrallåsen stoppede med at virke samtidig med radioen ville jeg lige pille radioen ud og måle om der er spænding til den. Hvis man er en rigtig klytfusker kan man jo have givet radioens styreenhed klemme 15 og cd afspilleren klemme 30 (hvor centrallåsen så også er koblet på)
Kan du tænde radioen når der ikke er tænding på bilen?
Radio og CD er to forskellige enheder så Radio virker og har hele tiden virket!

som han skriver det så har han på et tidspunkt smidt en CD i spilleren hvor den så bare skriver Error og endnu senere så har C-lås givet op
...Men det er så bare min måde at læse hans skriv på...!
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af Andreasf »

falle1988 skrev:Men når jeg putter cder i, kører cderne slet ikke.. Man kan hverken ta´ dem ud eller noget som helst.. Også står der "Cd error"..
Er det så'n en sort Blaupunkt med blank plastikfront (rundt om hullerne til CD'erne), hvor er ud for hvert slot sidder en eject-knap?

Har haft en engang. I dit tilfælde vil jeg næsten se det som positivt at den ikke virker - for min virkede, men antichok i den var virkelig dårligt og den vandt 2. plads ved DM i hardwarekast for mange år siden ;-)

Til gengæld er det super nemt at skifte radio - Lupo'en har helt alm. ISO-stik og det kommer alle nye radioer også med, så det er nogenlunde plug & play, evt. med anden adaptor til antennestikket (husk at lade den lille alu-cylinder sidde, den sender strøm op til antennen på taget, som er nødvendigt i den her bil).
falle1988 skrev:Og noget helt andet er at min centrallås lige pludselig ikke virker.. Det virkede men holdte pludseligt med at fungere.. ?
Er den eftermonteret? Hvis ja;
Nem løsning; Genstart den ved at tage strømmen fra bilen i et par minutter (sæt evt. de to polsko sammen for at aflade komplet - EFTER du har taget dem afbatteriet :))

Knap så nem løsning:
Led efter boksen til den - sidder typisk oppe over hvor føreren har fødderne eller i bunden af A-stolpen, bag afdækningen (hvor armen til at åbne kølerhjelmen også sidder).
Bagpå armen sidder en sort plastdims du vipper lidt ud med en flad skruetrækker, så er armen lige til at vippe af. Bag armen er en lille skrue - resten gi'r sig selv.

Når du har fundet boksen, så hiv strømmen fra den - gi' den et minut og sæt den til igen.
Det redder det af og til - det har det i hvert fald lige gjort i vores Landcruiser ;-)

Check evt. også at ledningerne sidder som de skal.

Hvis den er fjernbetjent kan det dog også være noget så simpelt som batteri i fjernbetjeningen :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Enig med koret..

Hvis det er sådan en Blaupunkt IDC-A09 er det dybt suk. En sådan er noget af det tarveligste stykke mekanik der længe er lavet. Elevatoren går i stykker blot man tænker på at køre fra CD1 til CD5.. :shock:

Jeg vil ganske klart foreslå at skrotte den CD-changer og erstatte den med sådan en Yatour SD/USB MP3 CD-emulator til €50....



/Claus
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Cd afspiller problem..

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Enig med koret..

Hvis det er sådan en Blaupunkt IDC-A09 er det dybt suk. En sådan er noget af det tarveligste stykke mekanik der længe er lavet. Elevatoren går i stykker blot man tænker på at køre fra CD1 til CD5.. :shock:

Jeg vil ganske klart foreslå at skrotte den CD-changer og erstatte den med sådan en Yatour SD/USB MP3 CD-emulator til €50....



/Claus
Enig
men kan du ikke leve uden så er der en her...
http://honda-klub.dk/moduler/forum/vist ... ?id=599743

Blaupunkt Alicante CD30 + Blaupunkt Dash-Changer IDC A-09
Mere info på 2835 6000
Besvar