Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Så er den gal, mine forældre har været så søde at købe et lækkert anlæg til min lille lupo, men det er købt i thailand. Ikke fordi det i sig selv er et problem, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg får stikkene bagpå til at passe, og jeg har ikke rigtig lyst til at rode mig ud i at klippe ledninger.
Der følger stik med som passer bag i radioen, og der er naturligvis skrevet på alle ledninger hvad de skal, men ville helst bare finde mig et omformer stik.

Jeg ved ikke om billederne kan bruges til noget, ellers må jeg uploade nogle andre :-)

Nogen der kan hjælpe???
Vedhæftede filer
20130312_085204_resized_1.jpg
20130312_085204_resized_1.jpg (204.08 KiB) Vist 8855 gange
20130312_085132_resized_2.jpg
20130312_085132_resized_2.jpg (126.72 KiB) Vist 8855 gange
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af KMDTHY »

Du må lodde ISO stik i den anden ende.... Så passer de på dit eksisterende system i bilen.

Du kan se forbindelserne her: http://www.carsound.dk/log/download/ISO%20Oversigt.pdf

Du kan også vælge at købe adaptere.... men nu viser du ikke den anden ende af kablet.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Den anden ende af kablet er bare løse ledninger.

Jeg tænker bare om der var nogen der viste om man kunne få en adabter der passede på anlæget.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af KMDTHY »

kaver_k skrev:Den anden ende af kablet er bare løse ledninger.

Jeg tænker bare om der var nogen der viste om man kunne få en adabter der passede på anlæget.
Næppe.... de kinesere har nok brugt det billigste stik de kunne finde
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Jeg tror jeg lister en tur forbi carsound, og høre om de ikke har noget der kan noget :-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af KMDTHY »

kaver_k skrev:Jeg tror jeg lister en tur forbi carsound, og høre om de ikke har noget der kan noget :-)
God ide. Kan se de har noget "Asian" halløjsa..... men umiddelbart er det den forkerte vej....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af sussi »

Jeg har lige haft samme problem med en JVC radio, fandt en ISO forlænger, klippede det ene stik af, og loddede ledningerne fra JVC stikket sammen med ledningerne fra ISO stikket, forseglede med krympeflex (kan købes hos Harald Skram) også de løse ledninger der ikke er i brug , spiller perfekt.
JVC har dog kun 2x8 stikben, dit har 2x10 stikben
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Falden
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. mar 2012 21:25
Geografisk sted: Horsens

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af Falden »

Ud over dette. Kunne det da være rart at se hvilket anlæg det drejer sig om :D
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Jeg har købt mig et iso stik, og nu må jeg bare i gang med at lodde, jeg er ikke på nogen måde elektrikker, men hvor svært kan det være. På stikket der følger med anlæget er der skrevet på hvad der er hvad, og så er det jo "bare" at sætte de rigtige sammen :)

Jeg tror at grunden til der er 2x10 er fordi, der er 2 som ikke bliver brugt, og 2 til hvis man skal tilslutte "ratstyring", jeg er lidt i tvil om hvordan jeg monterer den der skal gå til håndbremsen, men har jeg ret hvis jeg mener at det bare er en stelforbindelse så at sig :D

Her er et billed af svinet, det hedder worldtech wt-888cac hvis jeg ikke husker helt fejl, jeg ville gerne smide et link med til det, men syntes kun at kunne finde hjemmesider fra Thailand.
Vedhæftede filer
wt%20888%202.jpg
wt%20888%202.jpg (8.22 KiB) Vist 8776 gange
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

For øvrigt i min lupo sidder et blaupunkt brighton mp34, og hvordan fan... får jeg plastik rammen af, det plejer da bare at være noget klik sammen halløj, men det her vil ikke rigtig give sig, nogle gode idéer?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af ph. »

kaver_k skrev:Jeg har købt mig et iso stik, og nu må jeg bare i gang med at lodde, jeg er ikke på nogen måde elektrikker, men hvor svært kan det være. På stikket der følger med anlæget er der skrevet på hvad der er hvad, og så er det jo "bare" at sætte de rigtige sammen :)

Jeg tror at grunden til der er 2x10 er fordi, der er 2 som ikke bliver brugt, og 2 til hvis man skal tilslutte "ratstyring", jeg er lidt i tvil om hvordan jeg monterer den der skal gå til håndbremsen, men har jeg ret hvis jeg mener at det bare er en stelforbindelse så at sig :D

Her er et billed af svinet, det hedder worldtech wt-888cac hvis jeg ikke husker helt fejl, jeg ville gerne smide et link med til det, men syntes kun at kunne finde hjemmesider fra Thailand.
ja den til håndbremse er bare en stel
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg vil godt vædde på du løber ind i den legendariske problemstilling med at autostereoet slukker ved motorstart....

4 tråde ned, og læs: viewtopic.php?f=16&t=3161


God arbejdslyst..


/Claus
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Den tid den sorg, lige nu skal jeg bare have den lor.. ramme af :(
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Ja nu har jeg så lige været syg i nogle dage, og vil nu i gang med at sætte min nye radio i, MEN hvordan fan... får jeg den gamle ud??? Det er den der hedder blaupunkt brighton mp34, det er åbenbart for svært for en tosse som mig :-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af KMDTHY »

kaver_k skrev:Ja nu har jeg så lige været syg i nogle dage, og vil nu i gang med at sætte min nye radio i, MEN hvordan fan... får jeg den gamle ud??? Det er den der hedder blaupunkt brighton mp34, det er åbenbart for svært for en tosse som mig :-)
Du skal stikke noget tyndt ind i de 4 huller der er i siden, 2 i hver side..... Der findes bøjler til det, men går ikke ud fra du har dem....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Så er det rigtig det jeg har gjort, så må jeg bare have mere tålmodighed og prøve lidt mere:-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af KMDTHY »

Tynde skrutrækkere kan også bruges....

Billede

De rigtige bøjler ser sådan her ud:

Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Jeg vil gerne lige sige at jeg HAR taget en del radioer ud af biler før, men den her er bare andeledes, og der er ikke de to klassiske huller til 2 skruetrækker eller andet
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af sussi »

Det er nok en af disse her i stedet ;)
Jeg klippede et par tynde blikplader til, det virkede fint :D
M.v.h. Sussi
Vedhæftede filer
blaupunkt2.jpg
blaupunkt2.jpg (2.86 KiB) Vist 8651 gange
blaupunkt.jpg
blaupunkt.jpg (3.31 KiB) Vist 8652 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Nyt anlæg fra THAILAND!!!

Indlæg af kaver_k »

Tja de to metoder kender jeg nemlig godt, men de kan ikke rigtig gøre det. Jeg smider lige et par billeder med, ved ikke om de hjælper på sagen.
Vedhæftede filer
20130319_070801_resized.jpg
20130319_070801_resized.jpg (189.2 KiB) Vist 8643 gange
20130319_082157_resized.jpg
20130319_082157_resized.jpg (186.52 KiB) Vist 8643 gange
Besvar