Oliefyr tilslutning....
Oliefyr tilslutning....
Hey!
Jeg har lige købt mit en ekstra oliebrænder til min lupo... (oliefyr)
Nu kommer jeg så lidt i tvivl om, hvor jeg kan slutte brændstoffet til, sælger snakkede om, at jeg kunne tage den på returen ( det er et thermotop C) hvis dette er muligt, vil jeg self hellere det, end trække det HELE vejen nede fra tanken.
spørgsmål nr to, hvor henne har i andre som har monteret fyr placeret uret i kabinen. Jeg er nemlig ikke meget for at lave rampage med min boremaskine i kabinen, for sådan et ur ???
Tips og tricks modtages GERNE !
Jeg har lige købt mit en ekstra oliebrænder til min lupo... (oliefyr)
Nu kommer jeg så lidt i tvivl om, hvor jeg kan slutte brændstoffet til, sælger snakkede om, at jeg kunne tage den på returen ( det er et thermotop C) hvis dette er muligt, vil jeg self hellere det, end trække det HELE vejen nede fra tanken.
spørgsmål nr to, hvor henne har i andre som har monteret fyr placeret uret i kabinen. Jeg er nemlig ikke meget for at lave rampage med min boremaskine i kabinen, for sådan et ur ???
Tips og tricks modtages GERNE !
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Hvis det er det gamle ur, så passer den faktisk lige ind i stedet for to blind dæksler
Det nye ovale er sku ikke nemt at få til at passe ind mange steder
Jeg har en kammerat som har installeret et fyr for ikke længe siden, mener han satte T-stykke på returen.
Det nye ovale er sku ikke nemt at få til at passe ind mange steder
Jeg har en kammerat som har installeret et fyr for ikke længe siden, mener han satte T-stykke på returen.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Oliefyr tilslutning....
Altså et Tee stykke på returen og så pumpen efter??? Tømmer den så ikke filteret eller sidder der en ventil i den der kobling??
Nu siger du blinddæksler ?? mener du nede ved ECO knappen osv??
Nu siger du blinddæksler ?? mener du nede ved ECO knappen osv??
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Jeg er ikke helt sikker - kan måske overtale ham til at tage et par billeder. Det bedste vil da sikkert være at dykke ned i tanken.lupofyn skrev:Altså et Tee stykke på returen og så pumpen efter??? Tømmer den så ikke filteret eller sidder der en ventil i den der kobling??
Nu siger du blinddæksler ?? mener du nede ved ECO knappen osv??
Ja nede ved ECO knappen....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Oliefyr tilslutning....
Det må du da meget gerne spørge ham om, om han vil ???
Ja det er jeg klar over, men så bliver det jo straks omfattende !
Ja det er jeg klar over, men så bliver det jo straks omfattende !
Re: Oliefyr tilslutning....
Men spiller det fordi det er det mest korrekte, eller fordi det bare fungerer bedre?? fordi hvis det andet fungerer lige så godt, så er det vel ligemeget ??
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Oliefyr tilslutning....
Den eneste grund til at montere dykrør i tanken er at man kan vælge at gøre røret kortere end til bunden af tanken og dermed sikre sig at man ikke tømmer tanken for brændstof ...med fyret
Hvis dette IKKE er et ultimativt krav fra bilens ejer så ville jeg vælge at droppe enhver tanke om dykrør
T-stykke (følger med /ligger i kassen) på den slange der går fra den midterste forbindelse på filteret
Går ud fra at det er et ovalt ur du har fået med???
flyt rundt på knapper i midterpanel (funnktionerne til Eco, bagrudevarme osv.) så du får de 2. længst til Højre til at være "tomme" knapper og sæt uret der
Det vil komme til at rage lidt ud over det område som knapperne dækker men burde kunne holdes inden for dækkapslen til skrue så at en evt. pass. ikke sidder og rager sit ben imod uret
Du bruger så de tomme skaller til at montere uret på.... Ja det vil komme til at sidde "uden på" knapkonsol og ikke som med det Gl. ur der kunne sidde plant med resten af knapperne fordi det passede lige i hullet fra 2.knapper...
Hvis dette IKKE er et ultimativt krav fra bilens ejer så ville jeg vælge at droppe enhver tanke om dykrør
T-stykke (følger med /ligger i kassen) på den slange der går fra den midterste forbindelse på filteret
Går ud fra at det er et ovalt ur du har fået med???
flyt rundt på knapper i midterpanel (funnktionerne til Eco, bagrudevarme osv.) så du får de 2. længst til Højre til at være "tomme" knapper og sæt uret der
Det vil komme til at rage lidt ud over det område som knapperne dækker men burde kunne holdes inden for dækkapslen til skrue så at en evt. pass. ikke sidder og rager sit ben imod uret
Du bruger så de tomme skaller til at montere uret på.... Ja det vil komme til at sidde "uden på" knapkonsol og ikke som med det Gl. ur der kunne sidde plant med resten af knapperne fordi det passede lige i hullet fra 2.knapper...
Re: Oliefyr tilslutning....
Tak for svaret, nej det er det gamle firkantede ur jeg har fået med!
men det gøres vel bare på samme måde ved at bruge to pladser til det.
Ander fifs til lettere montage af fyret ?? her tænker jeg på om der er nogen steder hvor folk normalt render panden imod muren, hvis ikke man lige har prøvet det før...
har monteret et i en Golf 2, men der er jo lidt mere plads...
men det gøres vel bare på samme måde ved at bruge to pladser til det.
Ander fifs til lettere montage af fyret ?? her tænker jeg på om der er nogen steder hvor folk normalt render panden imod muren, hvis ikke man lige har prøvet det før...
har monteret et i en Golf 2, men der er jo lidt mere plads...
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Jeg har smidt en vejledning op - der er da "lidt" fifs i
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Dokum ... ebasto.pdf
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Dokum ... ebasto.pdf
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Oliefyr tilslutning....
Webasto foreslår at montere fyret bag forkofanger i Venstre side ...Det kræver at man gider at tage kofanger ned og at man flytter hornet Da det sidder der hvor fyret skal sidde
Hvis man vælger den pladsering skal man være obs på at ledninger ikke kommer i klemme når man monterer kofangeren
Jeg har kun prøvet at montere fyret oppe i motorrummet.
Det har jeg valgt ud fra at det er til at komme til det uden at fjerne kofanger samt at det sidder mere beskyttet mod vand og ved skader på fronten.
ved sgu't om der er noget der kræver en mur til at rende panden mod
Når man monterer fyr i en lupo vs. en Golf
strøm er det samme og der er vist ikke meget andet at sige til montering end der allerede er skrevet i tråden
og Ja det 4.kantede (hvor fanden har du fisket det henne ??) ur skal bare ind og sidde istedet for 2. plastpropper
Hvis man vælger den pladsering skal man være obs på at ledninger ikke kommer i klemme når man monterer kofangeren
Jeg har kun prøvet at montere fyret oppe i motorrummet.
Det har jeg valgt ud fra at det er til at komme til det uden at fjerne kofanger samt at det sidder mere beskyttet mod vand og ved skader på fronten.
ved sgu't om der er noget der kræver en mur til at rende panden mod
Når man monterer fyr i en lupo vs. en Golf
strøm er det samme og der er vist ikke meget andet at sige til montering end der allerede er skrevet i tråden
og Ja det 4.kantede (hvor fanden har du fisket det henne ??) ur skal bare ind og sidde istedet for 2. plastpropper
Re: Oliefyr tilslutning....
nu siger du oppe i motorrummet??? hvor henne i motorrummet??
Jamen det er et brugt fyr !
jeg har faktisk et firkantet ur til at ligge og flyde der hjemme, som hører til et defekt Thermotop T (DW50) fyr...
Jamen det er et brugt fyr !
jeg har faktisk et firkantet ur til at ligge og flyde der hjemme, som hører til et defekt Thermotop T (DW50) fyr...
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Oliefyr tilslutning....
i pass.siden på /ved pladen ind mod kabinen
har brugt det beslag der følger med
Den ene af de nederste ben skærer du af og det hul der er i det andet passer på et OE-gevind der sidder nede omkring ved bremserør (Beslag trækkes ned bag bremserør)
og de 2.øverste ben bukkes en smule og der:
enten bores 2. 6.5mm huller i vandkassen og beslag monteres med 6.mm bolte, skiver og møtrikker
eller det monteres med selvskærende bolte
men fjern plade foran pollenfilter ...Der ligger en del ledninger inde på den anden side
Brændstofpumpen er sat i H.inderskærm og sikringer er sat på undersiden af øverste del af fronten (låsepladen) i V.side
har brugt det beslag der følger med
Den ene af de nederste ben skærer du af og det hul der er i det andet passer på et OE-gevind der sidder nede omkring ved bremserør (Beslag trækkes ned bag bremserør)
og de 2.øverste ben bukkes en smule og der:
enten bores 2. 6.5mm huller i vandkassen og beslag monteres med 6.mm bolte, skiver og møtrikker
eller det monteres med selvskærende bolte
men fjern plade foran pollenfilter ...Der ligger en del ledninger inde på den anden side
Brændstofpumpen er sat i H.inderskærm og sikringer er sat på undersiden af øverste del af fronten (låsepladen) i V.side
Re: Oliefyr tilslutning....
¨Så er fyret montetet nede i kofanger / inderskærmen...
Dieseltilslutningen tog jeg efter filteret / før kontraventilen.. og uret er sat i stedet for to blindknapper tak for de gode råd.
OG for satan et 5,2 kw fyr kan varme en lupo hurtigt op...
Dieseltilslutningen tog jeg efter filteret / før kontraventilen.. og uret er sat i stedet for to blindknapper tak for de gode råd.
OG for satan et 5,2 kw fyr kan varme en lupo hurtigt op...
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Hvad måtte du slippe for sådan et fyr ?lupofyn skrev:¨Så er fyret montetet nede i kofanger / inderskærmen...
Dieseltilslutningen tog jeg efter filteret / før kontraventilen.. og uret er sat i stedet for to blindknapper tak for de gode råd.
OG for satan et 5,2 kw fyr kan varme en lupo hurtigt op...
Har du billeder af installationen
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Oliefyr tilslutning....
Jeg gav 2500 for det i gul og gratis... det er årgang ..... 2004-2006.. det har jeg ikke lige helt styr på... men regner med at sætte diagnose på det i løbet af i dag, så jeg lige kan se om jeg kan finde ud af det..
Men jooo jeg skal da lige se om jeg ikke kan smide det billede ind jeg tog af det..
Jeg måtte hen og lave et beslag selv, da der ikke filgte noget med til den.. så det var lidt tricky...
Men jooo jeg skal da lige se om jeg ikke kan smide det billede ind jeg tog af det..
Jeg måtte hen og lave et beslag selv, da der ikke filgte noget med til den.. så det var lidt tricky...
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
2500 for Thermo Top C ? Det var ikke så galt, har selv lige givet 3200 for et, brugt én vinter. Så nu skal jeg selv til at montere en i min 3L - blvier spændenelupofyn skrev:Jeg gav 2500 for det i gul og gratis... det er årgang ..... 2004-2006.. det har jeg ikke lige helt styr på... men regner med at sætte diagnose på det i løbet af i dag, så jeg lige kan se om jeg kan finde ud af det..
Men jooo jeg skal da lige se om jeg ikke kan smide det billede ind jeg tog af det..
Jeg måtte hen og lave et beslag selv, da der ikke filgte noget med til den.. så det var lidt tricky...
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Det kan jeg sagtens.....lupofyn skrev:jeg kan sende billederne til dig ?? så kan du ligge dem op evt??
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Oliefyr tilslutning....
Billeder af Lupofyn installation
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.