Lejeaftrækker

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Lejeaftrækker

Indlæg af Plop »

Tjaaa, det sker jo ca. hvert 200.000 at et leje begynder at synge (nej, det er ikke det der menes med "SANGEN" herinde :lol: )
Jeg skal enten købe en størrer forstærker, eller udskifte venstre forhjulsleje, og er nok kommet frem til at jeg skifter lejet.

Hvor køber jeg en lejeaftrækker ? Meget gerne links.

Kan vi få en tråd der hedder værktøj, så vi kan få listet det specielværktøj der er til Lupo'erne, og folk kan lægge links ind til hvor det evt. kan købes, og eller fif til at lige netop det stykke værktøj, er lettest at bruge der og der ?

/Plop
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af KMDTHY »

Der findes desværre kun det originaleså vidt jeg er orienteret..... det er dyrt ihvertfald

er det blevet skiftet før ? Fordi ellers skal der næsten det originale værktøj til. Jeg prøvede sidst uden, og det kostede et knokkel led..... :(

PS. det koster 1600 incl mormor og dele ved en 3L sagkyndig.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Lejeaftrækker

Indlæg af MichaelSmed »

Flere herinde har et sæt de selv har lavet, som virker fortræffeligt, har jeg selv lånt og gjort. Endte med at koste mig 1200,- at skifte lejer i begge sider, inkl. arbejdsøl 8-)

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af m bonnichsen »

Værktøjet kan købes på ebay men koster ca 2500-3500 kr
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af sussi »

Plop skrev:Kan vi få en tråd der hedder værktøj, så vi kan få listet det specielværktøj der er til Lupo'erne, og folk kan lægge links ind til hvor det evt. kan købes, og eller fif til at lige netop det stykke værktøj, er lettest at bruge der og der ?
/Plop
Se her:
viewtopic.php?f=22&t=8&p=58#p58
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af Plop »

KMDTHY skrev:er det blevet skiftet før ?
Jeg ved det ikke, jeg har kun haft bilen et par måneder
KMDTHY skrev:PS. det koster 1600 incl mormor og dele ved en 3L sagkyndig.
Jeg er så "uheldig" at bo i sønderjylland, hvor ingen af de nævnte er repræsenteret, så jeg må habe hænderne op af lommerne selv
m bonnichsen skrev:Værktøjet kan købes på ebay men koster ca 2500-3500 kr
Har du nogle links, eller part nummer jeg kan søge på ?
sussi skrev:Se her:viewtopic.php?f=22&t=8&p=58#p58
Tak for dit link, selv om jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge det til. Jeg forespørger køb af speciel værktøj, ikke hvordan jeg skifter et leje, den del har jeg styr på.
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af m bonnichsen »

Der er en del på ebay.uk flere forskellige. http://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-GENER ... 53eeb4939b
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af m bonnichsen »

hov lupo køre vist med 62 mm leje så det er det her du skal ha. http://www.ebay.co.uk/itm/US-PRO-20-PCS ... 3f1e0e5568
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af sussi »

Plop skrev:
sussi skrev:Se her: viewtopic.php?f=22&t=8&p=58#p58
Tak for dit link, selv om jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge det til. Jeg forespørger køb af speciel værktøj, ikke hvordan jeg skifter et leje, den del har jeg styr på.
Så må du sgu meget undskylde, men du skrev "lige netop det stykke værktøj, er lettest at bruge"
i det link er der et billede af det RIGTIGE værktøj og samtidig det der er lettest at bruge, så det lader da ikke til, at du har så meget styr på det, hvis ikke du ved hvad det rigtige værktøj er :lol: :lol:
m.v.h. Sussi
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af Plop »

Jeg undskylder at jeg kom til at stille 2 spørgsmål i samme indlæg så ;)
Det primærer spørgsmål, gik på Hvor køber jeg en lejeaftrækker ?

Det næste, var til moderatorene, om vi kunne få en tråd til værktøj, så vi kan få listet det specielværktøj der er til Lupo'erne, og folk kan lægge links ind til hvor det evt. kan købes, og eller fif til at lige netop det stykke værktøj, er lettest at bruge der og der ?

Jeg har kun skiftet lejer med originalt værktøj, så om evt. hjemmestrikker er lettere, skal jeg jeg have til gode ;)
Meeen, når det nu er sagt, kunne du godt lige have skrevet hvad du hentydede til, og så blev vi begge lidt klogere idag :-D

God jul, jeg håber på en tråd/kategori ala Teknik/Tuning/Styling til værktøj også, så vi kan få det samlet,
da det rigtige værktøj, gør jobbet en del lettere.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af ph. »

Plop skrev:Tjaaa, det sker jo ca. hvert 200.000 at et leje begynder at synge (nej, det er ikke det der menes med "SANGEN" herinde :lol: )
Jeg skal enten købe en størrer forstærker, eller udskifte venstre forhjulsleje, og er nok kommet frem til at jeg skifter lejet.

Hvor køber jeg en lejeaftrækker ? Meget gerne links.

Kan vi få en tråd der hedder værktøj, så vi kan få listet det specielværktøj der er til Lupo'erne, og folk kan lægge links ind til hvor det evt. kan købes, og eller fif til at lige netop det stykke værktøj, er lettest at bruge der og der ?

/Plop
Mener at FTZ før har været nævnt som en mulighed ...Hvis du er god til at forhandle dig til ret til at handle eller kender et momsnr. du kan bruge
Ellers Ebaj
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af Plop »

Jeg kan sagtens handle ved FTZ, tak for rådet.
Burde man ikke kunne købe den slags værktøj i tyskland, til 7% moms ?
Ebay er selvfølgelig en mulighed, men at sælgeren er Engelsk, gør det en del dyrere og mere besværligt (engelsk fragt)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af ph. »

Plop skrev:Jeg kan sagtens handle ved FTZ, tak for rådet.
Burde man ikke kunne købe den slags værktøj i tyskland, til 7% moms ?
Ebay er selvfølgelig en mulighed, men at sælgeren er Engelsk, gør det en del dyrere og mere besværligt (engelsk fragt)
Ebaj.DE ;)
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af Plop »

ph. skrev:Ebaj.DE ;)
HeHe så langt var jeg også kommet, efter brug af goggle translate til oversættelse af .co.uk til .de ;-)
Men jeg har desværre ikke part nummer, og "Compact Bearing Tool Set VW Skoda Audi Seat VAG with Gen2 Bearings" giver ikke noget på de tyske ;-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af sussi »

Plop skrev:Burde man ikke kunne købe den slags værktøj i tyskland, til 7% moms ?
Desværre ikke, momsen i tyskland er 19%, det er kun fødevarer der er belagt med 7% moms.
m.v.h. Sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lejeaftrækker

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
Plop skrev:Burde man ikke kunne købe den slags værktøj i tyskland, til 7% moms ?
Desværre ikke, momsen i tyskland er 19%, det er kun fødevarer der er belagt med 7% moms.
m.v.h. Sussi
Nææh men stadig lavere moms på pris der typisk også er noget under priser i Dk
Besvar