Led kørelys

Forummet hvor der snakkes biler
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Led kørelys

Indlæg af diskoboy »

ph. skrev:Eksempel. Fiat multipla har forlygter oppe ved forruden /Bag foraksel Eu-godkendt Kan ikke godkendes hvis du som privatmand smider et sæt lygter bag foraksel
Den burde aldrig have været godkendt i det hele taget - mangen til grim bil skal man sku' lede længe efter :)

... Hvis ellers lygterne sidder i samme højde som på 'original' bilen + det er lovlige lygter (altså med diverse godkendelser/mærker) har jeg ingen problemer med det.

De Skoda RS kørelys lygter er bare så meget federe end alm tågelygterne. Bom! :)
Nu uden det grå lyn...
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Er der lige nogen som kan huske størrelsen på tågelygterne på Lupoerne, jeg fandt dem her http://www.nvautodele.dk/shop/12v-led-k ... 2011p.html og tænkte på om de måske kunne passe nogenlunde i hullerne ;) eller om de er for store til overhovedet at være i hulrummet ?
Hvad med den der TLF (tror jeg den hed) ledningen til kørelys - er der sikring på den, eller skal den sikres ?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Er der lige nogen som kan huske størrelsen på tågelygterne på Lupoerne, jeg fandt dem her http://www.nvautodele.dk/shop/12v-led-k ... 2011p.html og tænkte på om de måske kunne passe nogenlunde i hullerne ;) eller om de er for store til overhovedet at være i hulrummet ?
Hvad med den der TLF (tror jeg den hed) ledningen til kørelys - er der sikring på den, eller skal den sikres ?
Jeg har prøvet at stoppet de her i selve tågelygterne..... De er 7.0 cm x 7.0 cm x 5.0 cm - det passer fint

Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Led kørelys

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Jeg har prøvet at stoppet de her i selve tågelygterne..... De er 7.0 cm x 7.0 cm x 5.0 cm - det passer fint
LINK (er det ikke det du selv altid beder om :lol: :lol:
m.v.h. Sussi
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:
KMDTHY skrev:Jeg har prøvet at stoppet de her i selve tågelygterne..... De er 7.0 cm x 7.0 cm x 5.0 cm - det passer fint
LINK (er det ikke det du selv altid beder om :lol: :lol:
m.v.h. Sussi
Okay, okay.... er ikke meget for det... de var et eksperiement.... de er sgu lidt billige og grimme :lol: :lol: :lol:

http://dx.com/p/1w-280-lumen-6000k-4-le ... -24v-45983

OBS!!!!!<<<---- CE / EMC krav er ikke noget de tager højde for dernede.... så kan sgu næsten ikke modtage radio mere :lol: :lol: :lol: Arbejder lidt på et filter, til at suge det værste :roll: :roll: :lol: :lol: Fy for satan de støjer :lol: :lol: :P :evil: :twisted:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

KMDTHY skrev:
sussi skrev:
KMDTHY skrev:Jeg har prøvet at stoppet de her i selve tågelygterne..... De er 7.0 cm x 7.0 cm x 5.0 cm - det passer fint
LINK (er det ikke det du selv altid beder om :lol: :lol:
m.v.h. Sussi
Okay, okay.... er ikke meget for det... de var et eksperiement.... de er sgu lidt billige og grimme :lol: :lol: :lol:

http://dx.com/p/1w-280-lumen-6000k-4-le ... -24v-45983

OBS!!!!!<<<---- CE / EMC krav er ikke noget de tager højde for dernede.... så kan sgu næsten ikke modtage radio mere :lol: :lol: :lol: Arbejder lidt på et filter, til at suge det værste :roll: :roll: :lol: :lol: Fy for satan de støjer :lol: :lol: :P :evil: :twisted:
Hmm. Jeg fik jo købt sådan et sæt Klaus, som har samlet støv i kælderen i et stykke tid. Havde ellers regnet med at de skulle til at monteres, men nu bliver jeg da i tvivl... :?

Kunne godt være at jeg skulle finde et par E-mærkede...
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det lyder umiddelbart ikke til at være det store hit :? Man kan åbenbart også være for nærig med kørelys ;) :lol:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:Ja det lyder umiddelbart ikke til at være det store hit :? Man kan åbenbart også være for nærig med kørelys ;) :lol:
Hmm. Ja. Den sved... ;)

Jeg mener altså, at jeg har set nogle i de samme dimensioner herhjemme, som var E-mærket. Men ja. De kostede lidt mere :)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

De her ser ud til at have samme diameter og prisen er stort set ens med dem fra DE, når told osv. lægges til.

http://www.cm-carparts.dk/led-korelys-m ... 70-mm-rund
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Jakob, der er ingen told og moms på varer fra DE :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

;)
KMDTHY skrev:Jakob, der er ingen told og moms på varer fra DE :-)
DE = Deal Extreme. Kan godt se den kunne misforståes...
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Jakob J skrev:De her ser ud til at have samme diameter og prisen er stort set ens med dem fra DE, når told osv. lægges til.
http://www.cm-carparts.dk/led-korelys-m ... 70-mm-rund
Hej - hvis det skal være helt efter bogen er de lygter du linker til ikke store nok til at opfylde kravene - det hedder sig de skal have en lysende flade på 40 cm2 og dem her er kun 38,5 cm2 ;) Jeg ved ikke om der nogle der går op i det, men jeg ved bare at hvis jeg monterer dem skal jeg nok ramme i den ene emsige betjent der finder skydelæren frem og kalder mig til syn :lol:
Jeg var i synshallen og høre hvad jeg skulle gå efter, han sagde at det med E-godkendelser var lidt et vidt begreb - så han ville anbefale at jeg gik efter lygter der var mærket RL - så var jeg 100% sikker på de var godkendte som kørelys og at der ikke ville blive noget :D Så er det bare lige med at finde sådan nogle ;)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:
Jakob J skrev:De her ser ud til at have samme diameter og prisen er stort set ens med dem fra DE, når told osv. lægges til.
http://www.cm-carparts.dk/led-korelys-m ... 70-mm-rund
Hej - hvis det skal være helt efter bogen er de lygter du linker til ikke store nok til at opfylde kravene - det hedder sig de skal have en lysende flade på 40 cm2 og dem her er kun 38,5 cm2 ;) Jeg ved ikke om der nogle der går op i det, men jeg ved bare at hvis jeg monterer dem skal jeg nok ramme i den ene emsige betjent der finder skydelæren frem og kalder mig til syn :lol:
Jeg var i synshallen og høre hvad jeg skulle gå efter, han sagde at det med E-godkendelser var lidt et vidt begreb - så han ville anbefale at jeg gik efter lygter der var mærket RL - så var jeg 100% sikker på de var godkendte som kørelys og at der ikke ville blive noget :D Så er det bare lige med at finde sådan nogle ;)
Som du er inde på Kim, så skal betjenten godt nok have en dårlig dag :)

Jeg må indrømme, at jeg ville overveje bare at slå dem fra og dække dem over ifm. syn, hvis jeg var i tvivl. Jeg er godt klar over, at det ikke er optimalt, men nogle gange bliver regler så komplicerede, at dem der forvalter dem, i dette tilfælde sysnhallen, også er i tvivl = godkendelsen beror på tilfældigheder.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Jakob J skrev:;)
KMDTHY skrev:Jakob, der er ingen told og moms på varer fra DE :-)
DE = Deal Extreme. Kan godt se den kunne misforståes...
Nåååh.. hehe, deres forkortelse er DX.... deraf deres webadresse: DX.com ;) :lol: :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

Så har de ændret adressen. Den gl. adresse på de LED'er her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45983

Der er sgu da heller ingen ting der er som det plejer at være... :D :lol:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Det blev disse, de er indkøbt til fornuftig pris ;) http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbe ... stk-42370/

Der er påtrykt RL godkendelse på lygte glasset, så der er ikke noget at rafle om ;) Så skal jeg bare lige have monteret dem, men jeg skal til syn senest d 17/2 - så kan jeg lige så godt få det gjort inden :D
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Led kørelys

Indlæg af Plop »

Kim B Olesen skrev: så kan jeg lige så godt få det gjort inden :D
Vi glæder os til at se resultatet ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Det gør jeg sgu egentlig også ;) jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at se ud :D
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Led kørelys

Indlæg af Plop »

Det er lidt uhyggeligt at de vil have kr. 399,- for sådan et sær,
når man tænker på at 1 stk. LED 5MM VARM HVID 3,7V 16000MCD koster sølle kr. 9,-
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

Kim B Olesen skrev:Det blev disse, de er indkøbt til fornuftig pris ;) http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbe ... stk-42370/

Der er påtrykt RL godkendelse på lygte glasset, så der er ikke noget at rafle om ;) Så skal jeg bare lige have monteret dem, men jeg skal til syn senest d 17/2 - så kan jeg lige så godt få det gjort inden :D
Nemlig. Der skal jo være et eller andet at kassere den på :lol:

Ej. Det bliver spændende at høre udfaldet. Jeg vil nu satse på at finde nogen der passer i tågelys hullerne :)
Besvar