Skal jeg købe en Lupo?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Lotte
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 12. sep 2010 17:59
Geografisk sted: Virum

Skal jeg købe en Lupo?

Indlæg af Lotte »

Kære Lupoejere,

Vi overvejer at købe en Lupo, men jeg er lidt skræmt af de historier man høre deres store indhold af teknik, der gør dem meget dyre at reparere. Jeg har kig på en Lupo, der har kørt 151.000 km fra år 2000. Den koster 49.900. Jeg sammenligner dette køb med f. eks. i stedet at lease en Fiat 500. Og nu kommer så mit svære spørgsmål, ed slet ikke om kan svare på det - men jeg forsøger... Hvad skal man regne med at bruge af udgifter på reparationer på Lupoen over de næste tre år? Vi antager at bilen er i orden når jeg køber den.

Håber I kan hjælpe
Lotte
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Skal jeg købe en Lupo?

Indlæg af KMDTHY »

Hej Lotte, og velkommen :-)

Hvornår er tandrem sidst skiftet på den ?

Til en start, så læs disse råd. http://www.verdensnavle.dk/lupo/gode_raad.html

Ang. service priser kan du bruge disse som vejlendende, dog skal der ligger noget oveni hvis du vil benytte VW/SMC(ikke anbefalesværdig!!): http://kortlink.dk/79rd

Tjek bagagerumslås, de kan tit sidde fast. Tjek ligeledes bagrude visker, at sprinker dysen ikke følger med viskeren rundt. Bare nogle små ting jeg selv har erfaret var gået på min 3L, som jeg ikke lige havde været opmærksom på da jeg købte den :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Skal jeg købe en Lupo?

Indlæg af ph. »

Hvis du går ud fra at den er i orden når du køber den så går jeg ud fra at det er en du køber af noget familie eller i hvertfald en du kender i forvejen...
eller sagt på en anden måde km vs. pris lyder for godt til at være sandt hvis den er 112% fejlfri

den skal ha skiftet tandrem pr. km.60.000
hvornår (år og km.) har hvem skiftet forhjullejer på den??
hvem har udført service på den og er det dokumenteret (servicebog)
Har den stoplygte inde bag bagrude (som den skal) eller er der skiftet bagklap til ny /jern-model (stoplygte over bagrude)
hvis den kører med OE-bagklap tjek for ir i bunden af bagklap (når den er åben hele vejen hen i samling mellem ramme og plade) samt Håndtag og klap rundt om håndtag
Besvar