hyd kugle start problem

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
lupothomas
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 19:48
Geografisk sted: glostrup

hyd kugle start problem

Indlæg af lupothomas »

Hej.

har været på værksted og har bla. fået skiftet de 3 gløderør pga. startvanskeligheder. Desværre er der stadigvæk lidt startvanskelighedder når den er kold. Holder nøglen i start i ca. 1 min før den starter.
Har fået at vide at jeg skal skifte hyd kuglen så jeg søger en sådan eller lidt hjælp igen til Tyskland.

mvh LupoThomas :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af KMDTHY »

lupothomas skrev:Hej.

har været på værksted og har bla. fået skiftet de 3 gløderør pga. startvanskeligheder. Desværre er der stadigvæk lidt startvanskelighedder når den er kold. Holder nøglen i start i ca. 1 min før den starter.
Har fået at vide at jeg skal skifte hyd kuglen så jeg søger en sådan eller lidt hjælp igen til Tyskland.

mvh LupoThomas :)
Altså når du skriver "holder den i start i 1min" skal det så forståes sådan at starteren turner i et minut før den starter ? Eller at den først turner EFTER 1 minut ? Hvis den turner i et minut har det intet med hydraulik at gøre, da starteren først bliver frigivet når der er tilstrækkelig tryk til at holde koblingen.

Ændre det noget om det er i "STOP" eller "N"?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
lupothomas
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 19:48
Geografisk sted: glostrup

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af lupothomas »

Hej.

ja selvfølgelig har du ret. Det er når jeg drejer nøglen sker der intet før efter et minut og køre stateren.

mvh LupoThomas :(
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af sussi »

Den er bare længe om at opbygge tryk.
Kør ned til nærmeste VW forhandler, eller bestil trykkuglen her:
http://www.shop.vagtech.dk/
Det tager 5 min. at skifte den.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af KMDTHY »

Når bilen har stået natten over - starter pumpen så når du åbner døren ? Hvis ikke, er din kontakt i døren død, og pumpen starter derfor først når du sætter bilen til tænding.

Går ud fra du har tjekket op på hyd olie ?

Læs eller her: viewtopic.php?f=22&t=30&hilit=hydraulik
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af SVK »

Gør som KMDTHY skriver i første omgang, men som sussi også skriver, så lyder det som en træt trykkugle.

Min gør det samme, men jeg har vænnet mig til, at sætte mig ind, sætte tænding på, tage sele på og så først starte derefter.

Har dog endeligt fået bestilt en trykkugle hos http://www.oemshop.dk/
lupothomas
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 19:48
Geografisk sted: glostrup

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af lupothomas »

Hej Igen.

Igen super tilbage vendinger Tak.
Min pumpe virker fint når jeg åbner døren som den skal. Bilen er jo nyindkøbt så jeg vælger at skifte hyd beholderen og olien så er vi sikre. Tak for super vejledning. Skal der kun bruges 2 dl hyd olie eller hvor meget skal jeg købe. Er det den rigtige olie som vagshop sælger.....
En lille super bil der gør en glad......

mvh lupothomas ;)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af Vyffe »

Der er ca. 0.4L i systemet. Olien, som kun fåes i 1L, er den rigtige hos vagshop
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af KMDTHY »

lupothomas skrev:Hej Igen.

Igen super tilbage vendinger Tak.
Min pumpe virker fint når jeg åbner døren som den skal. Bilen er jo nyindkøbt så jeg vælger at skifte hyd beholderen og olien så er vi sikre. Tak for super vejledning. Skal der kun bruges 2 dl hyd olie eller hvor meget skal jeg købe. Er det den rigtige olie som vagshop sælger.....
En lille super bil der gør en glad......

mvh lupothomas ;)
Havde du studeret det link jeg skrev til dig tidligere, var du kommet forbi "Køb 1L hydraulik olie, så er der nok. Clayton har tidligere skrevet der ca er 400ml på systemet, plus 200ml til at skylle aktuator." :geek: 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
lupothomas
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 19:48
Geografisk sted: glostrup

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af lupothomas »

Hejsa

jamen så vil jeg bestille hos vagshop og glæde mig til bilen bliver super igen. Ja jeg må have læst lidt for hurtigt men håber også andre kan bruge jeres svar.


mvh LupoThomas :)
Touring
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 30. okt 2011 13:13
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af Touring »

Skriv lige om det hjælper, oplever det samme med min, den taber tryk efter en nat, eller en arbejdsdag ca. 8 timer.

Har garanti på bilen fra forhandleren, skulle man gå til ham med udskiftning af kuglen?
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er meget normalt at den taber tryk af at stå, medmindre der selvfølgelig er helt nyt/nyrenoveret hydrauliksystem på - problemet er først hvis den taber det hurtigt, måske en halv time ;) Det du skal tjekke er hvor lang tid den er om at frigive den til start efter trykløst system ;)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Der har tidligere ovre i 'Teknik' været en tråd om et hydrauliksystem, hvor kontraventilen ved hydraulikkuglen blev gennemskyllet med ren hydraulikolie. Det gav vist blivende tryk i et døgn efter :o

Af med hydraulikkuglen, tænding på og lad olien sprøjte ud af hydraulikstationen. Kræver uden tvivl efterfølgende rengøring :(


/Claus
lupothomas
Indlæg: 33
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 19:48
Geografisk sted: glostrup

Re: hyd kugle start problem

Indlæg af lupothomas »

Hej

jeg skal nok skrive angående om det hjælper med den kugle og hyd væsken afventer forsendelsen fra vagshop håber at kunne se på det i weekenden.

mvh LupoThomas
Besvar