Interface not found!

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Hej jeg købte i fredags et brugt ross-tech kabel, og har derefter set frem til lige at køre en fejludlæsning på bilen for at teste det.

kablet bliver genkent af programmet lige indtil man sætter det i bilen, så siger den "interface not found" de få gange den kan finde intefacet har den mistet fobindelsen efter kort tid. Men de sidste par gange ha den ikke villet finde den overhovedet.

Er der nogen der har haft samme problem?

Mvh Jesper:)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Interface not found!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Er dit diagnosekabel et fuldt ud ægte Ross-tech, eller det det et kinesisk plagiat?

(Jeg tror på det sidste :( )



/Claus
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Hej Claus, han solgte det som et ægte ross-tech kabel, på selve kablet står der også genuine ross-tech, og det ligner umiddelbart et ægte kabel.
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

ps. når jeg har kablet i computeren uden at den sidder i bilen siger den interface found: ross-tech hex-usb.

Det er først når jeg stikker det i bilen at den ikke kan fiinde den, selvom led lyset på kalet lyser grønt.

jeg har fået det halvt til at virke en gang, men da jeg kørte auto test på den, nåede den til gearkassen, crashede så, og led lyset på kablet blinkede rødt og grønt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Interface not found!

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kunne vel tyde på en dårlig forbindelse - hvorfor solgte han det ? Var det en du kendte ? Ikke mindst - var det for billigt ?
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Det er ikke en je kender men han svare pænt når jeg skriver til ham, han vil også tage det tilbage hvis det ikke kommer til at virke. Han havde fået ny bil så han fik ikke brug for det mere, jeg købte det for 600 kr men han ville hav haft 1000.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Interface not found!

Indlæg af Vyffe »

600?

Jeg betalte 738 kr incl levering fra ny..

Lyder meget dyrt.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

For et originalt Ross-tech?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Interface not found!

Indlæg af sussi »

Vyffe skrev:600?
Jeg betalte 738 kr incl levering fra ny..
Ikke for en original, den koster små 3.000kr.
http://shop.netech.dk/produkter/5-vcdsv ... -vcds-usb/
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Og omkring 2000 på www.ross-tech.com.
Må prøve at kontakte dem og se hvad de siger, virker bare mærkeligt at det først er når man sætter den i bilen den lige pludelig ikke kan finde interfacet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Interface not found!

Indlæg af sussi »

frisko17 skrev:Og omkring 2000 på http://www.ross-tech.com..
Hvordan pokker kommer du frem til det?
VCHUC VCDS License with HEX-USB+CAN Interface $349.00
416$ incl porto = 2355kr.
Hvis den bliver stoppet i tolden +25% moms = 2943 + 160 ekspeditionsgebyr til Post Danmark.
Totalpris 3.103kr.
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Den pris jeg fik fra ham jeg købte af, desuden er det ikke sikkert det bliver taget i tolden, men dette er jo ikke en diskussion der passer til emnet.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Interface not found!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
frisko17 skrev:ps. når jeg har kablet i computeren uden at den sidder i bilen siger den interface found: ross-tech hex-usb.

Det er først når jeg stikker det i bilen at den ikke kan fiinde den, selvom led lyset på kalet lyser grønt.

jeg har fået det halvt til at virke en gang, men da jeg kørte auto test på den, nåede den til gearkassen, crashede så, og led lyset på kablet blinkede rødt og grønt.

Når der transmitteres data gennem interfacet lyser lysdioden rød. I stilstand (ingen dataudveksling) lyser dioden grønt.
Så når lysdioden i dit interface skifter farve, udveksles der information henover selve diagnosestikket, fra K-line til USB....

* Hvilken firmware-version har kablet? (screendump af kabeltest, please...)
* Hvilken type PC? stationær/laptop?
* Ved laptop: batteridrevet, 230V adaptor eller 12V/19V booster?

Og selvfølgelig, tænding trin II og positionslys, ikke :?:


/Claus
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Hej Claus, kablet lyser fint grønt når jeg sætter den i bilen, den starter lige med at lyse rød også derefter konstant grøn, har ikke lige prøvet med positioonslys så kunne være derfor må llige prøve det i morgen.

når du siger kabeltesten er det bare den man starter med første gang man bruger kablet og vcds ikke?

Computerren er en laptop, timeline-x 3820tg så har kørt på batteri, har dog også prøvet med min fars lenovo tilsat strøm med normalt strømstik og her sker der heller ikke det store.


tænding er i trin 2, jeg prøver lige med positionslys når bilen er hjemme igen.

Mvh. Jesper

ps. undskylder de dumme spørgsmål :)
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Interface not found!

Indlæg af Bandit »

Hvilket styresystem køre computerene?

Det er før set at andet en XP kan give problemer
Ulven kommer, ulven kommer
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Interface not found!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
frisko17 skrev:Hej Claus, kablet lyser fint grønt når jeg sætter den i bilen, den starter lige med at lyse rød også derefter konstant grøn, har ikke lige prøvet med positioonslys så kunne være derfor må llige prøve det i morgen.

når du siger kabeltesten er det bare den man starter med første gang man bruger kablet og vcds ikke?

Computerren er en laptop, timeline-x 3820tg så har kørt på batteri, har dog også prøvet med min fars lenovo tilsat strøm med normalt strømstik og her sker der heller ikke det store.


tænding er i trin 2, jeg prøver lige med positionslys når bilen er hjemme igen.

ps. undskylder de dumme spørgsmål :)

Ok, godt så. Forsyningen af PC'en kan der ikke sættes fingre på.

Ja, kabeltesten er den der er påkrævet kørt første gang efter installation af VCDS.

Det originale og umodificerede VCDS fungerer på alle nyere windowsplatforme, både 32 og 64 bit versioner. De crackede VCDS-plagiater ses oftest kun funktionelle på et 32-bit operativsystem.

Har du installeret driverpakken til interfacet korrekt? Denne skal fremgå 'Ross-tech USB driver package' under installerede programmer (i operativsystemet).

Hvilke oplysninger får du hvis du klikker på knappen 'Om VCDS'?

- Det er stadig rigtig interessant og se det der screenshot af kabeltesten....

Ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.



/Claus
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Styresystemet er Windows 7 64 bit, driver pakken står installeret som:
Windows driverpakke - Ross-Tech USB Driver Package (06/16/2010 2.06.02)

Når jeg trykker about: får jeg ikke noget serie nummer da den skal sættes til en bil før man kan få det.

billederne kommer lige i omvendt rækkefølge.
Vedhæftede filer
kabel 3.png
kabel 3.png (79.69 KiB) Vist 10054 gange
kabel 2.png
kabel 2.png (80.76 KiB) Vist 10054 gange
kabil1.png
kabil1.png (61.09 KiB) Vist 10054 gange
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

de sidste billeder
Vedhæftede filer
kabel5.png
kabel5.png (49.91 KiB) Vist 10051 gange
kabel 4.png
kabel 4.png (217.64 KiB) Vist 10051 gange
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Interface not found!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

OK, godt så. Du har nu alligevel fået trigget et eller andet i mig, for....


Jeg har testet:

* Både seneste danske og engelske version af VCDS kan installeres på en dansk W7 64-bit uden problemer, overhovedet.
* Jeg skal kun EEN GANG lave en VCDS-kabeltest på en bil med tænding i trin II for at få aktiveret/læst kablets serienummer. Selv om jeg senere helt fjerner diagnosekablet fra PC'en, kan jeg stadig se/læse kablets serienummer under knappen 'Om VCDS'.


Jeg er ked af at sige det frisko17, men hvis du ikke kan se/læse kabelserienummer under 'Om VCDS' efter blot én kabeltest på en bil, er det et Kina-plagiat du har fat i. Dertil er det kun de crackede/illegale softwareversioner der (om muligt) giver noget funktionalitet. Og så er 600kr. en alt for høj pris.

USB-driverversioner m.v. er vi helt enige om. Dem er der intet at udsætte på.

- Lad mig høre....


/Claus
frisko17
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 16:30
Geografisk sted: Kolding

Re: Interface not found!

Indlæg af frisko17 »

Jeg er enig, irritere mig bare man ikke kan stole på folk når de siger det er et originalt kabel. Men også min egen fejl ikke at tjekke det grundigere. Mange tak for hjælpen og undskyld ulejligheden :)
Besvar