Centrallås

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

Centrallås

Indlæg af Naksft »

Hej folkens.

Er der nogle der har erfaring med nedenstående sæt eller noget lignende?

http://kangal-styling.dk/klapnogler-3/k ... -lase.html

Umiddelbart virker det usandsynligt billigt... Dertil kommer selvfølgelig kodning og udskæring.

Eller er det bare at køre til 3literværkstedet eller Jesper og smide ca. 2800kr. og slippe for alt bøvlet? :roll:

God weekend! :)
KustomS
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 23:01
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Centrallås

Indlæg af KustomS »

Jeg satte sådan et sæt i Fruens Passat, det har fungeret fint, dog skal det siges at det kun er et sæt til at styre den originale c-lås, men der er plads til chip og det hele i klapnøglen.

Problemet med uoriginale c-lås sæt er som regel altid personen som monterer slavemotorerne i dørene.
bliver de monteret forkert, rent mekanisk, så ender det næsten altid som noget skrammel, brug heller 5 min extra på at montere slaven korrekt.

men overvejer selv at købe det sæt Du har linket til, til min egen Lupo, da det eftermonterede sæt som sidder i, ikke fungerer... :oops:
Lupo 3L '02, Passat 3B TDI variant '98 & Toyota Corolla RWD '78
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås

Indlæg af Thore J »

Usandsynlig billigt er vist langt fra sandheden...
Et identisk sæt kan findes på E-bay for 20-30€ ...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Centrallås

Indlæg af KMDTHY »

Køb på ebay i stedet.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Vr6pede
Indlæg: 253
Tilmeldt: tirs 7. feb 2012 12:18
Geografisk sted: nordsjælland

Centrallås

Indlæg af Vr6pede »

Jeg har lige monteret clås i min Lupo fra t Hassan og det fungere perfekt og det er pisse nemt i luppen som om de eftermonteringskit er lavet til lupoen. :D jeg ville købe i dk så den nemmer at bitche hvis noget går i stykker osv


Sent from my iPhone 5
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af Andreasf »

Har netop smidt et sæt klapnøgler og en boks fra Kangal Styling i min Lupo, så den kan udløse den eksisterende centrallås.

Altså. Det virker fint - men hvis ledningsnettet havde været bare i nærheden af at match farvekoderne på den tegning der fulgte med og multistikket på modtagerboksen havde haft samme antal ben som kablet - og hvis der lige havde været et hint om hvordan man koder nøglerne op til boksen, så havde det været lidt nemmere..

Til gengæld var det billigt og jeg fik fræst de to nøgler mens jeg ventede - chips flyttede jeg selv over (kræver lidt forsigtighed).

Hvis det ikke var fordi jeg godt kan lide at rode med elektronik, så havde jeg sgu nok betalt mig fra bøvlet - det var sgu lidt op ad bakke en overgang...

Og tak til Vagtech for et par telefoniske tips ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Mads Kruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 6. apr 2018 19:54
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Ringe

Re: Centrallås

Indlæg af Mads Kruger »

Hej gutter
Jeg elsker min lille lupo og vil gerne passe bedre på den, jeg låser den faktisk aldrig pga den manuelle lås, så tænker at installere central lås

Kan sådan et kit her fra ebay bruges?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 0208669563

Mvh Mads-Christian Krüger
Defekter
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 9. feb 2017 18:01
Geografisk sted: Århus

Re: Centrallås

Indlæg af Defekter »

Sættet kan sagtens bruges. Jeg har monteret flere af den slags. Dog med VW eller Audi "style" knapnøgler. Her skal du så bare være opmærksom på at få startspærre transponder med over (eller klone din gamle) og finde det rigtige nøgleblad til kopiering.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Besvar