chiptuning
chiptuning
Jeg vil lige høre om i andre har erfaringer med chiptuning på en 3L.
Der er en gut i Ålborgområdet der sælger en lille boks der giver 12 hk mere og 25 nm mere til 900,-
Han har også en boks der giver det dobbelte af hk og nm til dobbelt pris.
Men så er spørgsmålet om det kan betale sig og hvad man får ud af det, og kan den i forvejen "skrøbelige" gearkasse holde til de ekstra kræfter.
Nu da vi alle har valgt af have en øko-bil er det måske ikke oppe i tiden at tune den lille bil, men jeg ved fra mit arbejde med lastbiler at der kan det godt svare sig med hensyn til trækkraft og økonomi.
Nogen der har erfaringer ??
Erik
Der er en gut i Ålborgområdet der sælger en lille boks der giver 12 hk mere og 25 nm mere til 900,-
Han har også en boks der giver det dobbelte af hk og nm til dobbelt pris.
Men så er spørgsmålet om det kan betale sig og hvad man får ud af det, og kan den i forvejen "skrøbelige" gearkasse holde til de ekstra kræfter.
Nu da vi alle har valgt af have en øko-bil er det måske ikke oppe i tiden at tune den lille bil, men jeg ved fra mit arbejde med lastbiler at der kan det godt svare sig med hensyn til trækkraft og økonomi.
Nogen der har erfaringer ??
Erik
Audi A2 3l 2001 pt. 317000 km pr 04/12.
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
Re: chiptuning
du skal holde dig fra boks tunning.. de er ikke optimale. PUNKTUM.
du skal vælge OBD tunning af din ulv, jeg køre selv med OBD tunning (90 hk) lavet af Jesper ved 3liter.dk.
du har hermed muligheden for når du kører Eco er den helt normal. (41 HK) og når du laver kickdown eller slår Eco fra , så er der de ca 90 HK at gøre godt med.
min har nu kørt 285.000km uden nogle extra problemer, en de normale en lupo kommer ud for..
(den køre faktisk længere literen med tunning)
du skal vælge OBD tunning af din ulv, jeg køre selv med OBD tunning (90 hk) lavet af Jesper ved 3liter.dk.
du har hermed muligheden for når du kører Eco er den helt normal. (41 HK) og når du laver kickdown eller slår Eco fra , så er der de ca 90 HK at gøre godt med.
min har nu kørt 285.000km uden nogle extra problemer, en de normale en lupo kommer ud for..
(den køre faktisk længere literen med tunning)
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: chiptuning
du kan jo komme til Hundested og prøve min .....(så lige din placering)
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: chiptuning
Hej Magnussen.
Det vender vi lige tilbage til, det lyder da spændende.
Jeg skal dog først lige komme mig over en kvæstet fod, så der går nok lige en 4-6 uger endnu.
Hvad er prisen for sådan en "tuning",
Foriøvrigt arbejder fruen på Hundested havn.
Erik
Det vender vi lige tilbage til, det lyder da spændende.
Jeg skal dog først lige komme mig over en kvæstet fod, så der går nok lige en 4-6 uger endnu.
Hvad er prisen for sådan en "tuning",
Foriøvrigt arbejder fruen på Hundested havn.
Erik
Audi A2 3l 2001 pt. 317000 km pr 04/12.
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
Re: chiptuning
Der skal du have fat i Jesper ved 3liter.dk /han finder sikkert en god pris til dig
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: chiptuning
Ingen bokse, de splitter alt ad, længere er den ikke!
Jeg rundede over 240k km. i Lupo1 fra 200-450k km. i Med Landberg tuning, uden problemer, nærmere tvært imod. Bilen blev meget bedre at køre I.
Jeg rundede over 240k km. i Lupo1 fra 200-450k km. i Med Landberg tuning, uden problemer, nærmere tvært imod. Bilen blev meget bedre at køre I.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: chiptuning
Et lille sidespor;
Kan det betale sig at købe Utune hos Landberg uden at få den på rullefelt? Har 3½ timers kørsel, så hvis det ikke har den store betydning at få trimmet den individuelt, så er det vel spild af tid.
Eller skal man forhøre sig hos Jesper - 3liter.dk i stedet?
På forhånd tak.
Kan det betale sig at købe Utune hos Landberg uden at få den på rullefelt? Har 3½ timers kørsel, så hvis det ikke har den store betydning at få trimmet den individuelt, så er det vel spild af tid.
Eller skal man forhøre sig hos Jesper - 3liter.dk i stedet?
På forhånd tak.
Re: chiptuning
Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: chiptuning
Jeg fik min synet flere gange tunet, enda med en bemærkning om det var det reneste udstødning på en 3L synsmanden havde set. Da jeg så, efter han havde skrevt papirene sagde til ham den var tunet, grinede han lidt og sagde det viste han heldigvis om.
Det undre min ikke at det siges 3L er god til at tune biler, de er jo fantastiske til ALT*, og "man" kan jo prøve at gætte på hvem der har leveret de filer der bruges netop det sted, til at tune de biler.
Landberg har netop lavet et sæt nye filer, faktisk blev den fil til min tilpasset mens jeg stod og kiggede på det. Yderste interessant må jeg sige, den startede i øvrigt med at have 94 hk, men det var mere end rigeligt, så jeg fik kurven glattet ud og maksimeret på 88 men det er jo selvfølgeligt kun på de nye Landberg filer den slags til pasning kan laves.
Jeg har selv overvejet en Uturn, men mest fordi jeg syntes det kunne være sjovt, ikke fordi jeg skulle køre std, bil igen, for de er simpelthen uudholdeligt når den har været pumpet op, men ville bestemt ikke være bleg for at bestille en sådan hvis ikke jeg havde andre muligheder for at få en helt ny og tilpasset fil i min bil.
* Se signatur
Det undre min ikke at det siges 3L er god til at tune biler, de er jo fantastiske til ALT*, og "man" kan jo prøve at gætte på hvem der har leveret de filer der bruges netop det sted, til at tune de biler.
Landberg har netop lavet et sæt nye filer, faktisk blev den fil til min tilpasset mens jeg stod og kiggede på det. Yderste interessant må jeg sige, den startede i øvrigt med at have 94 hk, men det var mere end rigeligt, så jeg fik kurven glattet ud og maksimeret på 88 men det er jo selvfølgeligt kun på de nye Landberg filer den slags til pasning kan laves.
Jeg har selv overvejet en Uturn, men mest fordi jeg syntes det kunne være sjovt, ikke fordi jeg skulle køre std, bil igen, for de er simpelthen uudholdeligt når den har været pumpet op, men ville bestemt ikke være bleg for at bestille en sådan hvis ikke jeg havde andre muligheder for at få en helt ny og tilpasset fil i min bil.
* Se signatur
Re: chiptuning
Med Utune kan du netop selv skifte frem og tilbage mellem standard og optimeret program, så det skal ikke være det, der stopper migmagnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
@383CI: Tak for det gode svar. Det sætter selvfølgelig tingene i perspektiv. Men du fik så tilpasset programmet til netop din bil? Det var nemlig mit, omend implicit spørgsmål. Om de ofte laver tilpasninger til hver enkelt bil, eller de blot smider et optimeret program op, og "blot" udmåler den etc
Altså; om det kan betale sig at betale for bro/færge og de 8 timer t/r, eller de blot indlæser det optimerede program, som jeg selv kan have i hånden i løbet af 24 timer med posten, og så sender mig hjem igen
-
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
- Geografisk sted: Malmø/kbh
chiptuning
magnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
Nu laver jeg så obd tuning for landberg også, og det er da en gang ævl du lukker ud der??? Min egen lupo er cføli også med landberg fil, egr blændet af via software og eco mode fungere stadig... I modsætning til de andre ka landberg rent faktisk redigere i filerne og ik bar bruger en færdig fil og så køre bussen, og derved i de tilfælde hvor man f.eks ik ønskede de 94hk kan man så justere lidt ned for effekten...
-
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
- Geografisk sted: Svendborg
Re: chiptuning
Af ren nysgerrighed, hvad koster sådan en omgang?Watcher@CarTrends.dk skrev:magnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
Nu laver jeg så obd tuning for landberg også, og det er da en gang ævl du lukker ud der??? Min egen lupo er cføli også med landberg fil, egr blændet af via software og eco mode fungere stadig... I modsætning til de andre ka landberg rent faktisk redigere i filerne og ik bar bruger en færdig fil og så køre bussen, og derved i de tilfælde hvor man f.eks ik ønskede de 94hk kan man så justere lidt ned for effekten...
Sent from my Aiiiiiiightphone
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
-
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
- Geografisk sted: Malmø/kbh
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: chiptuning
Hvorfor så ikke bare skrive den pris i stedet ?Watcher@CarTrends.dk skrev:3995kr , men mon ik vi ka trylle lidt rabat
Sent from my Aiiiiiiightphone
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
- Geografisk sted: Malmø/kbh
chiptuning
KMDTHY skrev:Hvorfor så ikke bare skrive den pris i stedet ?Watcher@CarTrends.dk skrev:3995kr , men mon ik vi ka trylle lidt rabat
Sent from my Aiiiiiiightphone
For hvis jeg gør det ringer alle og tror de ka få rabat ud over rabatten når de har set man har skrevet en pris bern there done that;)
Re: chiptuning
fik min OBD chippet hos en privat mand der arbejder for et engelsk firma. kostede mig 2500, og den er blevet meget mere kvik
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
-
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
- Geografisk sted: København N
Re: chiptuning
I forhold til en OBD. holder bilen så til en røggas test i synshallen?
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: chiptuning
Det er næppe noget problem. Men få lavet en OBD, og ikke bokstun !
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
- Geografisk sted: København N
Re: chiptuning
okay så kunne det godt lyde interessant.
kunne aldrig drømme om at sætte en boks på.
da jeg var i lære ved vw kom der rigtig mange altea`er ind især 105 hk der havde flækket turboen, og kørt på motorolien. ja og self smadret motoren, i nogen tilfælde også koblingen, alene fordi de var boks tunet.
kunne aldrig drømme om at sætte en boks på.
da jeg var i lære ved vw kom der rigtig mange altea`er ind især 105 hk der havde flækket turboen, og kørt på motorolien. ja og self smadret motoren, i nogen tilfælde også koblingen, alene fordi de var boks tunet.
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)