chiptuning

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
erik1303
Indlæg: 49
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 22:17
Geografisk sted: Frederiksværk

chiptuning

Indlæg af erik1303 »

Jeg vil lige høre om i andre har erfaringer med chiptuning på en 3L.
Der er en gut i Ålborgområdet der sælger en lille boks der giver 12 hk mere og 25 nm mere til 900,-
Han har også en boks der giver det dobbelte af hk og nm til dobbelt pris.
Men så er spørgsmålet om det kan betale sig og hvad man får ud af det, og kan den i forvejen "skrøbelige" gearkasse holde til de ekstra kræfter.
Nu da vi alle har valgt af have en øko-bil er det måske ikke oppe i tiden at tune den lille bil, men jeg ved fra mit arbejde med lastbiler at der kan det godt svare sig med hensyn til trækkraft og økonomi.
Nogen der har erfaringer ??

Erik
Audi A2 3l 2001 pt. 317000 km pr 04/12.
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: chiptuning

Indlæg af magnussen »

du skal holde dig fra boks tunning.. de er ikke optimale. PUNKTUM.

du skal vælge OBD tunning af din ulv, jeg køre selv med OBD tunning (90 hk) lavet af Jesper ved 3liter.dk.

du har hermed muligheden for når du kører Eco er den helt normal. (41 HK) og når du laver kickdown eller slår Eco fra , så er der de ca 90 HK at gøre godt med.

min har nu kørt 285.000km uden nogle extra problemer, en de normale en lupo kommer ud for..

(den køre faktisk længere literen med tunning)
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: chiptuning

Indlæg af magnussen »

du kan jo komme til Hundested og prøve min .....(så lige din placering) :lol: :lol: :roll:
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
erik1303
Indlæg: 49
Tilmeldt: fre 3. feb 2012 22:17
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: chiptuning

Indlæg af erik1303 »

Hej Magnussen.
Det vender vi lige tilbage til, det lyder da spændende.
Jeg skal dog først lige komme mig over en kvæstet fod, så der går nok lige en 4-6 uger endnu.
Hvad er prisen for sådan en "tuning",
Foriøvrigt arbejder fruen på Hundested havn.

Erik
Audi A2 3l 2001 pt. 317000 km pr 04/12.
VW 1303 cabriolet 1976
Fiat Punto 60 (reservebilen)
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: chiptuning

Indlæg af magnussen »

Der skal du have fat i Jesper ved 3liter.dk /han finder sikkert en god pris til dig
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: chiptuning

Indlæg af 383CI »

Ingen bokse, de splitter alt ad, længere er den ikke!
Jeg rundede over 240k km. i Lupo1 fra 200-450k km. i Med Landberg tuning, uden problemer, nærmere tvært imod. Bilen blev meget bedre at køre I.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

Re: chiptuning

Indlæg af Naksft »

Et lille sidespor;

Kan det betale sig at købe Utune hos Landberg uden at få den på rullefelt? Har 3½ timers kørsel, så hvis det ikke har den store betydning at få trimmet den individuelt, så er det vel spild af tid.

Eller skal man forhøre sig hos Jesper - 3liter.dk i stedet? :-)

På forhånd tak.
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: chiptuning

Indlæg af magnussen »

Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: chiptuning

Indlæg af 383CI »

Jeg fik min synet flere gange tunet, enda med en bemærkning om det var det reneste udstødning på en 3L synsmanden havde set. Da jeg så, efter han havde skrevt papirene sagde til ham den var tunet, grinede han lidt og sagde det viste han heldigvis om.
Det undre min ikke at det siges 3L er god til at tune biler, de er jo fantastiske til ALT*, og "man" kan jo prøve at gætte på hvem der har leveret de filer der bruges netop det sted, til at tune de biler.
Landberg har netop lavet et sæt nye filer, faktisk blev den fil til min tilpasset mens jeg stod og kiggede på det. Yderste interessant må jeg sige, den startede i øvrigt med at have 94 hk, men det var mere end rigeligt, så jeg fik kurven glattet ud og maksimeret på 88 men det er jo selvfølgeligt kun på de nye Landberg filer den slags til pasning kan laves.
Jeg har selv overvejet en Uturn, men mest fordi jeg syntes det kunne være sjovt, ikke fordi jeg skulle køre std, bil igen, for de er simpelthen uudholdeligt når den har været pumpet op, men ville bestemt ikke være bleg for at bestille en sådan hvis ikke jeg havde andre muligheder for at få en helt ny og tilpasset fil i min bil.

* Se signatur
Naksft
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 22:10
Geografisk sted: Roskilde

Re: chiptuning

Indlæg af Naksft »

magnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.
Med Utune kan du netop selv skifte frem og tilbage mellem standard og optimeret program, så det skal ikke være det, der stopper mig :-)

@383CI: Tak for det gode svar. Det sætter selvfølgelig tingene i perspektiv. Men du fik så tilpasset programmet til netop din bil? Det var nemlig mit, omend implicit spørgsmål. Om de ofte laver tilpasninger til hver enkelt bil, eller de blot smider et optimeret program op, og "blot" udmåler den etc :-)
Altså; om det kan betale sig at betale for bro/færge og de 8 timer t/r, eller de blot indlæser det optimerede program, som jeg selv kan have i hånden i løbet af 24 timer med posten, og så sender mig hjem igen :-)
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

chiptuning

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

magnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.

Nu laver jeg så obd tuning for landberg også, og det er da en gang ævl du lukker ud der??? Min egen lupo er cføli også med landberg fil, egr blændet af via software og eco mode fungere stadig... I modsætning til de andre ka landberg rent faktisk redigere i filerne og ik bar bruger en færdig fil og så køre bussen, og derved i de tilfælde hvor man f.eks ik ønskede de 94hk kan man så justere lidt ned for effekten...
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: chiptuning

Indlæg af MichaelSmed »

Watcher@CarTrends.dk skrev:
magnussen skrev:Jeg ved ikke helt om jeg ville vælge Landberg i dette tilfælde. fordelen ved 3liter.3dk er du stadig har dit Eco program du kan køre med ..
( evt til syn)
der er slet ingen tvivl om Landberg er virkelig dygtig når det gælder VAG biler.

Nu laver jeg så obd tuning for landberg også, og det er da en gang ævl du lukker ud der??? Min egen lupo er cføli også med landberg fil, egr blændet af via software og eco mode fungere stadig... I modsætning til de andre ka landberg rent faktisk redigere i filerne og ik bar bruger en færdig fil og så køre bussen, og derved i de tilfælde hvor man f.eks ik ønskede de 94hk kan man så justere lidt ned for effekten...


Sent from my Aiiiiiiightphone
Af ren nysgerrighed, hvad koster sådan en omgang?
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

chiptuning

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

3995kr , men mon ik vi ka trylle lidt rabat :)
e
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: chiptuning

Indlæg af KMDTHY »

Watcher@CarTrends.dk skrev:3995kr , men mon ik vi ka trylle lidt rabat :)


Sent from my Aiiiiiiightphone
Hvorfor så ikke bare skrive den pris i stedet ? ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

chiptuning

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

KMDTHY skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:3995kr , men mon ik vi ka trylle lidt rabat :)


Sent from my Aiiiiiiightphone
Hvorfor så ikke bare skrive den pris i stedet ? ;)

For hvis jeg gør det ringer alle og tror de ka få rabat ud over rabatten når de har set man har skrevet en pris bern there done that;)
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: chiptuning

Indlæg af hot_fifty »

fik min OBD chippet hos en privat mand der arbejder for et engelsk firma. kostede mig 2500, og den er blevet meget mere kvik :)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Rottweiler
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
Geografisk sted: København N

Re: chiptuning

Indlæg af Rottweiler »

I forhold til en OBD. holder bilen så til en røggas test i synshallen?
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
Lupo3L
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 18. okt 2010 17:00
Geografisk sted: København Ø

Re: chiptuning

Indlæg af Lupo3L »

Yes,, ihvertfald med landbergs obd.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: chiptuning

Indlæg af KMDTHY »

Det er næppe noget problem. Men få lavet en OBD, og ikke bokstun !
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Rottweiler
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 18. maj 2011 08:20
Geografisk sted: København N

Re: chiptuning

Indlæg af Rottweiler »

okay så kunne det godt lyde interessant.

kunne aldrig drømme om at sætte en boks på.

da jeg var i lære ved vw kom der rigtig mange altea`er ind især 105 hk der havde flækket turboen, og kørt på motorolien. ja og self smadret motoren, i nogen tilfælde også koblingen, alene fordi de var boks tunet.
oem fartpilot, fk gevind undervogn, 16" Dotz mugello fælge, pioneer avh-3200bt, 98 hk.
(igangværende projekter. - sort himmel, omlakkering begge dele kommer til at ske i april)
Besvar