Hvilke symtomer på slidt føringsrør ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Hvilke symtomer på slidt føringsrør ?

Indlæg af magnussen »

Som overskriften siger ?? :P

Min lupo er nogen gange blevet lidt hidsig i tilkobling mellem gear fx 1-2 .. aldrig fra stående start, der er den dog lidt langsom i tilkobling..
trykkugle er ny , gear er grundjust og der er ingen fejl ved udlæsning. og jeg kom derfor til at tænke på føringsrør hvad nu hvis det er slidt. ?

har nettop prøvet et par andre lupoér og de gjorde bestemt ikke sådan.
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvilke symtomer på slidt føringsrør ?

Indlæg af MichaelSmed »

Min er også selv begyndt at drille i 1-2 gear, hvor den kører som om en 95 årig dement fører bilen. Glider i koblingen, springer pludselig ind i 2 gear, og giver diverse ryk, og tror selv det er føringsrør samt evt udrykkerleje.
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvilke symtomer på slidt føringsrør ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Min har i alle de ca 33000 km jeg har kørt i den sådan lidt periodevis koblet lidt hårdt til i 2'en gear og kun 2'en gear - den filer også nogle gange mere end andre ved opstart i 1'ste - det skal så lige siges jeg aldrig har fået den til at lave en krybepunkts justering det har jeg simpelthen ikke kunnet få til at virke :( (da jeg købte den lovede Dennis fra Mercari biler at han ville grundjustere den - så jeg går ud fra at den der havde fået den komplette grundjustering) Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre - og jeg ved heller ikke om dette indlæg hjælper dig :lol:
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Hvilke symtomer på slidt føringsrør ?

Indlæg af AndersWJ »

Ang. slidt føringsrør, så kan man jo rent faktisk kigge ned i koblingshuset hvis blot man piller gummi proppen op. Det kræver blot at man ved hvad man kigger efter..
Men klart nok, så ville det være bedst med noget fiberoptik til at se det helt præcist.. :D

Men det tager tid at skifte da hele gearkassen skal af.
Besvar