startproblemer ?
startproblemer ?
hej derude
Min ene A2'er er begyndt at få startproblemer - nogle gange skal den trække et par gange i flere sekunder uden at den starter? Øhh - egentligt føles det som om det er et gløderørsproblem men det virker som om det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm ? Jeg havde også en mistanke til diesel filteret men det er kun et start-problem - når den først er igang så kører den fint og føles også som om den trækker ok. Der logges ikke nogen fejl ??
Jeg var inde og tanke og da jeg så efter de få minutter skulle starte så måtte jeg en 3-4 gange efter det hvor jeg lod den trække en 4-5 sekunder ad gangen før den endelig kom - jeg er ellers vant til at maskinen roteret når de første 2-3 stempler har været oppe og vende så det føles lidt mærkeligt..
forslag?
mvh ti
Min ene A2'er er begyndt at få startproblemer - nogle gange skal den trække et par gange i flere sekunder uden at den starter? Øhh - egentligt føles det som om det er et gløderørsproblem men det virker som om det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm ? Jeg havde også en mistanke til diesel filteret men det er kun et start-problem - når den først er igang så kører den fint og føles også som om den trækker ok. Der logges ikke nogen fejl ??
Jeg var inde og tanke og da jeg så efter de få minutter skulle starte så måtte jeg en 3-4 gange efter det hvor jeg lod den trække en 4-5 sekunder ad gangen før den endelig kom - jeg er ellers vant til at maskinen roteret når de første 2-3 stempler har været oppe og vende så det føles lidt mærkeligt..
forslag?
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ?
Træt dieselretur ventil kunne/ville være mit første bud.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: startproblemer ?
og hvor katten sidder den?
mvh ti
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ?
Er det den retur-ventil der i SSP_223.pdf - side 38 står som 223_242 du mener?
mvh ti
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ?
Så vidt jeg kan forstå sidder den altså i forbindelse med diesel-filteret - men i SSP223 vises altså den der "fuel-pre-heating valve" (223_241) på side 38 i forbindelse med dieselfilteret - og returventilen på selve røret et eller andet sted - hvilken formodes at være problemet? Returventilen eller bypassventilen til brædnstofkøleren??
mvh ti
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: startproblemer ?
Det er den der sidder oven i brændstoffiltret 223-241 - den sørger åbenbart for at recirkulere brændstoffet kun igennem filtret og ikke igennem tanken indtil brændstoffet har nået 60 grader - for at motoren hurtigere bliver varm - det er den der nogle gange kan drille med lige nøjagtigt din problemstilling
Re: startproblemer ?
Yes det er den grimmert der sidder oven i filtere jeg taler om, men nu ved jeg ikke hvor dieselfilteret sidder på en A2èr og dermed jo heller ikke hvor ventilen sidder
Re: startproblemer ?
takker - jeg prøver ved lejligheden - problemet virker som om det er forsvundet igen men filteret sidder henne foran venstre baghjul
mvh ti
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ?
nå - dukket op igen så nu skal jeg lige have fat i et nyt filter og den ventil - er der noget der hedder udluftning af sådan et system eller klarer systemet det selv?
mvh i
mvh i
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ?
Kig i Tech-info... der er også en tråd vedr skift af dieselfilter ..2a2 skrev:nå - dukket op igen så nu skal jeg lige have fat i et nyt filter og den ventil - er der noget der hedder udluftning af sådan et system eller klarer systemet det selv?
mvh i
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: startproblemer ?
Lufter selv ud.....2a2 skrev:nå - dukket op igen så nu skal jeg lige have fat i et nyt filter og den ventil - er der noget der hedder udluftning af sådan et system eller klarer systemet det selv?
mvh i
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: startproblemer ?
takker - jeg skal lige se om jeg ikke kan få det skiftet i eftermiddag
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: startproblemer ? løst
Så - nu har den kørt i et par uger uden start-problemer efter at jeg har skiftet brændstof-filter og den lille bypass-ventil.
Men - priserne trænger til en opdatering - ventil ~ 280 + moms + filter ~ 350 + moms - så inden man ser sig om så er vi oppe på 800 kr men skidt - hvis det virker de næste 350.000 km igen så går det nok
Og udluftning ikke nødvendig - fyldte end ikke filtret men startede bare - og den end ikke hostede..
mvh ti
Men - priserne trænger til en opdatering - ventil ~ 280 + moms + filter ~ 350 + moms - så inden man ser sig om så er vi oppe på 800 kr men skidt - hvis det virker de næste 350.000 km igen så går det nok
Og udluftning ikke nødvendig - fyldte end ikke filtret men startede bare - og den end ikke hostede..
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: startproblemer ?
Kommer nok også an på hvor du køber det..... det er ikke samme priser i hele landet....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Sv: Re: startproblemer ? løst
Ellers mener jeg man kan fylde filteret med vcds. Ret mig hvis jeg tager fejl, men det kan man på andre pd'ere fra samme årgange.2a2 skrev:Så - nu har den kørt i et par uger uden start-problemer efter at jeg har skiftet brændstof-filter og den lille bypass-ventil.
Men - priserne trænger til en opdatering - ventil ~ 280 + moms + filter ~ 350 + moms - så inden man ser sig om så er vi oppe på 800 kr men skidt - hvis det virker de næste 350.000 km igen så går det nok
Og udluftning ikke nødvendig - fyldte end ikke filtret men startede bare - og den end ikke hostede..
mvh ti
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Re: startproblemer ?
Hejsa,
Det kan man ikke på en Lupo idet der ikke er brændstofpumpe i tanken på en sådan. Eneste brændstofpumpe på en Lupo er den knastdrevne tandempumpe (vacuum og brændstof).
/Claus
arj9k skrev:Ellers mener jeg man kan fylde filteret med vcds. Ret mig hvis jeg tager fejl, men det kan man på andre pd'ere fra samme årgange.
Det kan man ikke på en Lupo idet der ikke er brændstofpumpe i tanken på en sådan. Eneste brændstofpumpe på en Lupo er den knastdrevne tandempumpe (vacuum og brændstof).
/Claus