Div problemer problemer/fejl med Lupo
Div problemer problemer/fejl med Lupo
Hej,
Jeg har netop erhvervet mig en Lupo 3L fra 2000. Den laver lidt fejl sys jeg, eller måske skal den abre opføre sig sådan!??
- 1.: Når den kører, kører den som den skal, og ingen problemer der, men efter feks 40 min på motorvej, så mister den pludselig alt trækkraft, og vil ikke køre mere end maks 2000 rpm, og er der for meget modstand vil den kun køre i 4 gear. Når den kører på landevej så er der ingen problemer over hovedet!? Holder jeg ind og slukker bilen, så forsvinder fejlen, men dukker hurtigt op igen! Den kører mellem 25-26 KM/L i gns. Jeg har selv en defekt vaccum slange under mistanke?
- 2.: Når den bliver parkeret, så "knurrer" den ude fra motorrummet, sommetider kommer lyden også når man f.eks holder for rødt, eller der kan jeg ihvertfald høre den, giver jeg den nogle rpm, så forsvinder lyden. Ligesom den forsvinder efter ca 30 sek efter bilen er blevet parkeret?
Bilen har lige fået lavet stort service med tandrem, vandpumpe, grund indstilling af gearkasse, komplet bremser m.m. ved 179.000 og har i dag gået ca 185.000 km.
Når jeg læser fejl ud med VCDS så er der ingen fejl på bilen i nogen af blokkenen!
Håber nogen kan komme med lidt bud på det, for det er træls at pendle Jylland-Sjælland og ikke kunne køere mere end maks 110 på en god dag!
En anden ting, når jeg sætter tænding på står der altid "5" i displayet er det normalt? Og den kan ligeledes heller ikke stå i tomgang i "P" så slukker bilen, skal den stå i tomgang skal den stå i "N"?
MVH
Henrik
Jeg har netop erhvervet mig en Lupo 3L fra 2000. Den laver lidt fejl sys jeg, eller måske skal den abre opføre sig sådan!??
- 1.: Når den kører, kører den som den skal, og ingen problemer der, men efter feks 40 min på motorvej, så mister den pludselig alt trækkraft, og vil ikke køre mere end maks 2000 rpm, og er der for meget modstand vil den kun køre i 4 gear. Når den kører på landevej så er der ingen problemer over hovedet!? Holder jeg ind og slukker bilen, så forsvinder fejlen, men dukker hurtigt op igen! Den kører mellem 25-26 KM/L i gns. Jeg har selv en defekt vaccum slange under mistanke?
- 2.: Når den bliver parkeret, så "knurrer" den ude fra motorrummet, sommetider kommer lyden også når man f.eks holder for rødt, eller der kan jeg ihvertfald høre den, giver jeg den nogle rpm, så forsvinder lyden. Ligesom den forsvinder efter ca 30 sek efter bilen er blevet parkeret?
Bilen har lige fået lavet stort service med tandrem, vandpumpe, grund indstilling af gearkasse, komplet bremser m.m. ved 179.000 og har i dag gået ca 185.000 km.
Når jeg læser fejl ud med VCDS så er der ingen fejl på bilen i nogen af blokkenen!
Håber nogen kan komme med lidt bud på det, for det er træls at pendle Jylland-Sjælland og ikke kunne køere mere end maks 110 på en god dag!
En anden ting, når jeg sætter tænding på står der altid "5" i displayet er det normalt? Og den kan ligeledes heller ikke stå i tomgang i "P" så slukker bilen, skal den stå i tomgang skal den stå i "N"?
MVH
Henrik
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
"fejl" 2 skal være der, det er fordi den danner tryk til af styrre gearskiftet !
En anden ting, når jeg sætter tænding på står der altid "5" i displayet er det normalt? Og den kan ligeledes heller ikke stå i tomgang i "P" så slukker bilen, skal den stå i tomgang skal den stå i "N"?
tror du ikke mere det er S der stå i displayet (som står for stop)
og når du sætter den i P (parkering) skal den slukke ! den kan stå i tomgang i alle gear bare du holder bremsen nede og hvis ikke du sidder i bilen skal den stå i N (neutral)
En anden ting, når jeg sætter tænding på står der altid "5" i displayet er det normalt? Og den kan ligeledes heller ikke stå i tomgang i "P" så slukker bilen, skal den stå i tomgang skal den stå i "N"?
tror du ikke mere det er S der stå i displayet (som står for stop)
og når du sætter den i P (parkering) skal den slukke ! den kan stå i tomgang i alle gear bare du holder bremsen nede og hvis ikke du sidder i bilen skal den stå i N (neutral)
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Jamen så opfører den sig som den skal jo
Mange tak for svaret:)
Så det kun hjælp til 1 spørgsmål jeg "mangler", eller meget gerne nogle bud på, jeg har søgt lidt på siden, men syntes ikke helt jeg kan finde noget der minder om de andre problemer, da min ingen fejl melder via VCDS. Så hælder som skrevet mest til en defekt vaccum slange, hvis det kan skyldes det, er der så nogen der har erfaring med at det er en speciel slange der plejer at ryge sig en tur?
MVH
Henrik
Mange tak for svaret:)
Så det kun hjælp til 1 spørgsmål jeg "mangler", eller meget gerne nogle bud på, jeg har søgt lidt på siden, men syntes ikke helt jeg kan finde noget der minder om de andre problemer, da min ingen fejl melder via VCDS. Så hælder som skrevet mest til en defekt vaccum slange, hvis det kan skyldes det, er der så nogen der har erfaring med at det er en speciel slange der plejer at ryge sig en tur?
MVH
Henrik
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Jeg tror fejl 1 kan relateres til en defekt ladetryksventil (N75), men prøv at få sat en tester på den.
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Den viser ingen fejl i VCDS!?arj9k skrev:Jeg tror fejl 1 kan relateres til en defekt ladetryksventil (N75), men prøv at få sat en tester på den.
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
1. det lyder som en fejl på turboen.. en pga. en defekt N75 ventil, eller en tilsodet turbo.. eller som selv er inde på en defekt vacuumslange..Henrik_sh skrev:Hej,
Jeg har netop erhvervet mig en Lupo 3L fra 2000. Den laver lidt fejl sys jeg, eller måske skal den abre opføre sig sådan!??
- 1.: Når den kører, kører den som den skal, og ingen problemer der, men efter feks 40 min på motorvej, så mister den pludselig alt trækkraft, og vil ikke køre mere end maks 2000 rpm, og er der for meget modstand vil den kun køre i 4 gear. Når den kører på landevej så er der ingen problemer over hovedet!? Holder jeg ind og slukker bilen, så forsvinder fejlen, men dukker hurtigt op igen! Den kører mellem 25-26 KM/L i gns. Jeg har selv en defekt vaccum slange under mistanke?
- 2.: Når den bliver parkeret, så "knurrer" den ude fra motorrummet, sommetider kommer lyden også når man f.eks holder for rødt, eller der kan jeg ihvertfald høre den, giver jeg den nogle rpm, så forsvinder lyden. Ligesom den forsvinder efter ca 30 sek efter bilen er blevet parkeret?
Bilen har lige fået lavet stort service med tandrem, vandpumpe, grund indstilling af gearkasse, komplet bremser m.m. ved 179.000 og har i dag gået ca 185.000 km.
Når jeg læser fejl ud med VCDS så er der ingen fejl på bilen i nogen af blokkenen!
Håber nogen kan komme med lidt bud på det, for det er træls at pendle Jylland-Sjælland og ikke kunne køere mere end maks 110 på en god dag!
En anden ting, når jeg sætter tænding på står der altid "5" i displayet er det normalt? Og den kan ligeledes heller ikke stå i tomgang i "P" så slukker bilen, skal den stå i tomgang skal den stå i "N"?
MVH
Henrik
Jeg tror ikke helt på om det er efter ca. 40 minutter dit problem opstår.. det er nok nærmere fordi efter ca. 40 minutters kørsel første gang når over det omdrejningstal som gør at bilen går i nødprogram pga. forkert ladetryk (forsaget af en af førnævnte årsager) ... grunden til den kører normalt igen er at nødprogrammet bliver slået fra sammen med at tændingen bliver slået fra..
Pøv at "fyre bilen af" eller bare køre den ud et lavt gear i tiptronic-sporet og læg mærke til omdrejningerne.. så vil du sikkert se at det sker ved præcis samme omdrejningstal..
2. Som andre har sagt..
Ang. service.. håber ikke at du har fået det lavet ved VW/SMC :-S .... det kan blive en dyr fornøjelse på alle måder..
.. og husk at VCDS ikke er de vise sten... det er en hjælp - og ikke nødvendigvis den eneste sandhed... selvom der kan udlæses mange forskelllige ting.. især hvis man kender alle måleblokkene
og en sidste, men meget væsentlig ting.. stil dine spørgsmål de rigtige steder, så får du meget mere og bedre hjælp... dette spørgsmål hører retteligt hjemme under "TEKNIK"..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men har du 100% check på trykkugle og hydraulikolie?
viewtopic.php?f=22&t=30
viewtopic.php?f=22&t=30
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Jeg er helt med på hvad fejlene kan være.
Men der må da være nogen der har oplevet noget ligende, når jeg bruger søge funktionen kommer der heller ikke noget konkret frem!
Det sker sker efter ca 40 min kørsel, og sker som sagt kun ved spidsbelastning ved f.eks motorvejskørsel, aldrig på landevej.
Var det N75 ventilen burde VCDS kunne finde fejlen!
Jeg håber at kunne nå at begynde at kigge på de forskellige ting i morgen.
Men er der ikke en der har en ide om hvilken vaccum slange det kunne være, da der må være en del?
Det er min første lupo smo tidligere nævnt, men har haft masser af andre vag-biler!
Men der må da være nogen der har oplevet noget ligende, når jeg bruger søge funktionen kommer der heller ikke noget konkret frem!
Det sker sker efter ca 40 min kørsel, og sker som sagt kun ved spidsbelastning ved f.eks motorvejskørsel, aldrig på landevej.
Var det N75 ventilen burde VCDS kunne finde fejlen!
Jeg håber at kunne nå at begynde at kigge på de forskellige ting i morgen.
Men er der ikke en der har en ide om hvilken vaccum slange det kunne være, da der må være en del?
Det er min første lupo smo tidligere nævnt, men har haft masser af andre vag-biler!
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
sussi skrev:Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men har du 100% check på trykkugle og hydraulikolie?
viewtopic.php?f=22&t=30
Jeg går ud fra at der er styr på de sager eftersom den for 4500 km siden har fået lavet stort eftersyn, men jeg vil tage det med på listen over ting der skal tjekkes i morgen:)
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Men eftersom jeg er helt ny indenfor LUPO 3L, hvad betydning/indvirkning har trykkugle samt hydraulik olie på "mit"problem, eller kan det have? Samt hvilken funktion, det må have noget med gearkassen at gøre!?
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Det er Alfa og Omega for at gearkassen skifter som den skal.Henrik_sh skrev:Men eftersom jeg er helt ny indenfor LUPO 3L, hvad betydning/indvirkning har trykkugle samt hydraulik olie på "mit"problem, eller kan det have? Samt hvilken funktion, det må have noget med gearkassen at gøre!?
Og en af de allermest almindelige fejl, vel at mærke især hvis man kører til div. klamphuggere og får sin bil serviceret, heriblandt adskillige aut. VAG forhanlere.
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Prøv lige at læse mit svar... det er den eneste måde du kan få hjælp på.. hvis du læser svarene...Henrik_sh skrev:Jeg er helt med på hvad fejlene kan være.
Men der må da være nogen der har oplevet noget ligende, når jeg bruger søge funktionen kommer der heller ikke noget konkret frem!
Det sker sker efter ca 40 min kørsel, og sker som sagt kun ved spidsbelastning ved f.eks motorvejskørsel, aldrig på landevej.
Var det N75 ventilen burde VCDS kunne finde fejlen!
Jeg håber at kunne nå at begynde at kigge på de forskellige ting i morgen.
Men er der ikke en der har en ide om hvilken vaccum slange det kunne være, da der må være en del?
Det er min første lupo smo tidligere nævnt, men har haft masser af andre vag-biler!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Tak for svaret, det var også mit bud, men altid godt med nogle bekræftigelsesussi skrev:Det er Alfa og Omega for at gearkassen skifter som den skal.Henrik_sh skrev:Men eftersom jeg er helt ny indenfor LUPO 3L, hvad betydning/indvirkning har trykkugle samt hydraulik olie på "mit"problem, eller kan det have? Samt hvilken funktion, det må have noget med gearkassen at gøre!?
Og en af de allermest almindelige fejl, vel at mærke især hvis man kører til div. klamphuggere og får sin bil serviceret, heriblandt adskillige aut. VAG forhanlere.
Gearkassen køere upåklageligt, det ahr flere også bekræftet, den fejler intet!:)
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Prøv at læse hvad jeg skriver, og har du ingen viden omkring problemet, så der jo ingen grund til at deltage i tråden! Og slet ingen grund til at bruge de smileys du benytter dig af.Thore J skrev:Prøv lige at læse mit svar... det er den eneste måde du kan få hjælp på.. hvis du læser svarene...Henrik_sh skrev:Jeg er helt med på hvad fejlene kan være.
Men der må da være nogen der har oplevet noget ligende, når jeg bruger søge funktionen kommer der heller ikke noget konkret frem!
Det sker sker efter ca 40 min kørsel, og sker som sagt kun ved spidsbelastning ved f.eks motorvejskørsel, aldrig på landevej.
Var det N75 ventilen burde VCDS kunne finde fejlen!
Jeg håber at kunne nå at begynde at kigge på de forskellige ting i morgen.
Men er der ikke en der har en ide om hvilken vaccum slange det kunne være, da der må være en del?
Det er min første lupo smo tidligere nævnt, men har haft masser af andre vag-biler!
De ting du nævner er prøvet, så igen, prøv at læs hvad JEG skriver!!!
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Jeg har masser af viden om problemet.. men jeg kan ikke se at du skriver at du har testet de ting jeg skriver til fulde - hvis jeg tager fejl beklager jeg da, men..Henrik_sh skrev:
Prøv at læse hvad jeg skriver, og har du ingen viden omkring problemet, så der jo ingen grund til at deltage i tråden! Og slet ingen grund til at bruge de smileys du benytter dig af.
De ting du nævner er prøvet, så igen, prøv at læs hvad JEG skriver!!!
Hvor står der f.eks..
- at du er sikker på at det er de 40 minutter som er styrende og ikke et bestemt omdrejningstal (hvilket jeg 99,9% sikker på, det stemmer 100% overens med din forklaring)
- at du er sikkert på at turboen ikke sodet til (så VGT'en virker som den skal)
- at du har styr på N75-ventilen (man kan nemlig ikke ALTID udlæse fejl på N75 med VCDS - Det er sgu lidt svært at tro du læser svarene når du lige under mit indlæg skriver at fejlen på N75 burde kunne udlæses, når jeg netop har sagt at den ikke altid kan det - og det er både fra egen og andres erfaring..)
- At du er sikker på at vacuumslangen er 100% i orden (det skulle undre mig, siden du spørger efter hvilken slange det er!)..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Jeg har har aldrig sagt at fejlen kunne udelukkes via vcds, men at den burde dukke op der hvis den fejlede!
Jeg skriver lige så pænt at det alle er ting jeg vil kigge på i morgen, fremfor bare at begynde for en anden af, da jeg nu har nogle konkrete ting at gå efter.
Omkring mønsteret på kørslen er jeg 99,9% sikker på hvornår det opstår, det er samme sted på turen +/- nogle km hver gang på samme rute fra KBH til Billund;)
Men det lader til at vi bare snakker forbi hinanden, og at der er opstået nogle misforståelser.
SOm sagt, jeg har nogle konkrete ting at starte med nu, som jeg vil kigge på i morgen
Jeg skriver lige så pænt at det alle er ting jeg vil kigge på i morgen, fremfor bare at begynde for en anden af, da jeg nu har nogle konkrete ting at gå efter.
Omkring mønsteret på kørslen er jeg 99,9% sikker på hvornår det opstår, det er samme sted på turen +/- nogle km hver gang på samme rute fra KBH til Billund;)
Men det lader til at vi bare snakker forbi hinanden, og at der er opstået nogle misforståelser.
SOm sagt, jeg har nogle konkrete ting at starte med nu, som jeg vil kigge på i morgen
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Det lyder til at vi har misforstået hinanden.... fair nok..Henrik_sh skrev:
Omkring mønsteret på kørslen er jeg 99,9% sikker på hvornår det opstår, det er samme sted på turen +/- nogle km hver gang på samme rute fra KBH til Billund;)
og det lyder om at det er omdrejningerne der udløser problemet = samme sted på turen f.eks. en 130 km/t zone..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
NEj det har nemlig ingen betydning for farten, det er det der er det underlige, ellers er det bare en ren tilfældighed! Det sker omkring RIngsted hver gang når jeg kører mod Jylland, om eg så kører i kø eller om natten, ligesom det sker lige efter Lillebæltsbroen når jeg køre mod Sjælland.Thore J skrev:Det lyder til at vi har misforstået hinanden.... fair nok..Henrik_sh skrev:
Omkring mønsteret på kørslen er jeg 99,9% sikker på hvornår det opstår, det er samme sted på turen +/- nogle km hver gang på samme rute fra KBH til Billund;)
og det lyder om at det er omdrejningerne der udløser problemet = samme sted på turen f.eks. en 130 km/t zone..
SÅ er spændt på at se hvad jeg finder i dag når jeg begynder at rode med det, hvis jeg da i det hele taget finder noget, hvilket jeg håber!;)
Re: Div problemer problemer/fejl med Lupo
Er sådan en ikke udstyret meden EGR ventil, det har jeg set skabe de samme problemer.