Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Crillae
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 27. nov 2011 18:51
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af Crillae »

Hej allesammen,

efter at have læst en del her på forummet, angående en Lupo der ikke vil tage gas, vælger jeg nu selv at oprette dette emne.

Jeg har købt en Lupo for 1 måned siden. Den blev købt privat. En tyskimporteret Lupo 3L, årgang 2000.

Da jeg prøvekørte den, havde den absolut ingen problemer. Den startede og stoppede 3 gange uden problemer.
Da jeg så havde betalt køber, og skulle til at hjem, ville den pludselig ikke starte ??? - Jeg havde sælger nede og forsøge også, men den kunne bare ikke starte. Til sidst startede den så med startkabler.
Samme dag den ikke gad starte + de efterfølgende 2 dage ville den periodisk bare ikke starte!!
Det er nu en måned siden, og har ikke haft problemer med at starte siden - Jeg aner ikke hvad problemet var!

Nu er der så et nyt problem.
I løbet af den sidste uges tid har den haft problemer med at tage gas. Når jeg når 100 - 120 tager den bare ikke fat, selvom speederen er i bund. I limfjordstunellen den anden dag, kørte jeg 65 km/t!!!

Hvilke ting bør jeg overveje at tjekke? Har læst mig frem til at det måske kan være "N75", eller noget i den stil..

Prøvede tidligere idag at skifte luftmasse måleren, men uden held.

Har i nogle bud på hvad der kan være i vejen, og hvad jeg i så fald skal gøre?? Jeg har ikke computeren som kan vise mig fejlkoden, desværre.

På forhånd tak for hjælpen!
Senest rettet af sussi søn 27. nov 2011 21:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flyttet da spørgsmål ikke bør stilles i FAQen
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af Thore J »

Crillae skrev:Nu er der så et nyt problem.
I løbet af den sidste uges tid har den haft problemer med at tage gas. Når jeg når 100 - 120 tager den bare ikke fat, selvom speederen er i bund. I limfjordstunellen den anden dag, kørte jeg 65 km/t!!!!
Det er nok ved at bestemt omdrejningstal at effekten mindskes (den går i nødprogram)
Det lugter meget af defekt N75 ventil eller tilsodet turbo...

Prøv i første omgang at motionere armen på turboen (pas på turboen er MEGET varm når bilen lige har kørt!) og se om det hjælper..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Ulv
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 12. nov 2011 18:50
Geografisk sted: Sjælland

Re: Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af Ulv »

Velkendt... har nøjagtigt samme problem. Har lige fået skiftet luftmængderugulatoren og så gik det fint, men nu oplever jeg, at den ikke har nogen trækkraft, hvilket kan skifte fra køretur til kørertur. Forleden da det blæste og jeg kørte på motorvejen i modvind, så kunne jeg ikke drive den over 90 km/t og mht til at overhale... glem det.. de andre trafikanter tror jo at man er dybt debil.
Er sgu lidt desperat. Kan turboen være stået af ??? eller hvad pokker kan det være ??? :roll:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej alle i med turboproblemer :D hvis ikke armen går så let eller har så stor vandring som den burde have (jeg tror den vandrer ca 3 cm) er der kommet noget turborens fra bell add vist nok ret dyrt men der er til mange gange (måske kunne der være nogen som gik sammen om en) så vidt jeg har forstået er det bare at afmontere udstødningen og sprøjte det op den vej, så skal det nok sidde noget tid og bagefter skulle den så have en service rens, så er den mulighed da udelukket, hvis armen så kører frit og langt nok :D Jeg er sikker på at Steffen(vagtech) ved hvad det er - ellers undersøger han det nok ;)
Brugeravatar
JohnnyP
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 17:55
Geografisk sted: Lolland - Nakskov

Re: Lupo tager ikke gas ved høj hastighed.

Indlæg af JohnnyP »

Vacumslangerne kan godt være færdige selvom de ser fine ud. De kan blive så bløde at de bliver suget flade ved spidsbelastninger, resultatet er at den går i nødprogram ( når man stopper motoren og starter igen er problemet væk indtil næste spidsbelastning.)
Mit råd er som det første at skifte vacumslangerne, også selvom de ser fine ud.
Lupo 1,2 tdi 3L, 2001, 248000km
Kører fra Nakskov til Ishøj hver dag - 330km eller 90000km pr år.
Besvar