Tekniske spørgsmål - fjerne stop and go funktionen
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: lør 19. nov 2011 22:43
- Geografisk sted: syd-vest-sjælland
Tekniske spørgsmål - fjerne stop and go funktionen
1.
Jeg har tænkt lidt på om det muligt at snyde i Eco programmet så den annullerer stop/go funktionen.
Dvs. Eco ikke lave stop/go ved fuld stop, jeg har googlet lidt, men kan ikke finde en Vagcom mulighed for slå det fra selv?.
Tankerne med ovenstående: nu hvor blæser er over punkt 2 så stop/go slåes automatisk fra, kan der så ikke laves en modstand som snyder stop/go, dvs den tror blæser er i trin 3/4? eller det bedre mulighed med bremsekontakten at lave modstand så stop/go ikke aktiveres længere?. Hvad er jeres tanker? elsker køre i Eco (gearskiftet blødhed), men hader Stop/go funktionen i byen som jeg køre mest (80% af tiden), hvilken fremgangsmåde vil i tro er nemmest, modstand på ladespænding?. Der burde være en overskuelig hjemmemekanikker måde at slå funktionen fra på
2.
Kender, har nogle prøvet http://www.chiptuning-direct.dk/dk/vw-v ... /lupo.html
Og kender øko efter montering? dvs samlignet med landberg, HK er ikke alt. har læst scantune øger forbrug fra 3,7 til op mod 4.5, landberg forbedre op mod et par lit 3,7 ned til 3,2. men jeg kender intet til ovenstående firma?
Kan vel ikke være godt når den ikke indkøres på felt og finjusteres, men programmeres og sendes som "standardpakke"
3. Har oprettet en tråd om elektromekanisk servo uden svar, er det slet ikke muligt at købe dem mere nogle steder?.
Har ikke fundet dem på nettet længe, er det virkelig en udgået vare nu? havde ellers forudset en stor efterspørgelse til vores lupoer, så mange få dem monteret tidligere (i 2002-2005). (overvejdede det selv dengang)
Nu er der ingen info på nettet om ovenstående.
På forhånd tak.
Mvh Jesper J.
Jeg har tænkt lidt på om det muligt at snyde i Eco programmet så den annullerer stop/go funktionen.
Dvs. Eco ikke lave stop/go ved fuld stop, jeg har googlet lidt, men kan ikke finde en Vagcom mulighed for slå det fra selv?.
Tankerne med ovenstående: nu hvor blæser er over punkt 2 så stop/go slåes automatisk fra, kan der så ikke laves en modstand som snyder stop/go, dvs den tror blæser er i trin 3/4? eller det bedre mulighed med bremsekontakten at lave modstand så stop/go ikke aktiveres længere?. Hvad er jeres tanker? elsker køre i Eco (gearskiftet blødhed), men hader Stop/go funktionen i byen som jeg køre mest (80% af tiden), hvilken fremgangsmåde vil i tro er nemmest, modstand på ladespænding?. Der burde være en overskuelig hjemmemekanikker måde at slå funktionen fra på
2.
Kender, har nogle prøvet http://www.chiptuning-direct.dk/dk/vw-v ... /lupo.html
Og kender øko efter montering? dvs samlignet med landberg, HK er ikke alt. har læst scantune øger forbrug fra 3,7 til op mod 4.5, landberg forbedre op mod et par lit 3,7 ned til 3,2. men jeg kender intet til ovenstående firma?
Kan vel ikke være godt når den ikke indkøres på felt og finjusteres, men programmeres og sendes som "standardpakke"
3. Har oprettet en tråd om elektromekanisk servo uden svar, er det slet ikke muligt at købe dem mere nogle steder?.
Har ikke fundet dem på nettet længe, er det virkelig en udgået vare nu? havde ellers forudset en stor efterspørgelse til vores lupoer, så mange få dem monteret tidligere (i 2002-2005). (overvejdede det selv dengang)
Nu er der ingen info på nettet om ovenstående.
På forhånd tak.
Mvh Jesper J.
Jeg har bygget en anderledes lupo 3l som nok er en af Dk´s mest over-serviceret lupo3l. (4xtandremskift på 60k) pga. tidligere ejer var +70årig dement. En bil som du med garanti har en mening om ved selvsyn? stikord: Lav, bred, læder-BH, folie-tag, og snart landberg chip. Jeg har mottoet: økokørsel behøves ikke at være kedelig. 3.4-3.7L normalkørsel, Rekord: 35km/l o.4000km (fruen´s).+ Bmw Cab +Merc S-klasse.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Tekniske spørgsmål.
Det har været oppe flere gange hvis du søger lidt.....
Hint:
- Det er ikke bremsekontakten den måler på, derimod bremseTRYKKET.....
- Hvor stor er det lige du vil have den modstand ? Og hvor vil du brænde den effekt af, og hvad med varmen ? Vil du gerne har ild i din bil ? Plus den bliver ikke mere økonomisk at gøre i når generatoren hele tiden er under pres, så kobler den jo aldrig ud.
Hint:
- Det er ikke bremsekontakten den måler på, derimod bremseTRYKKET.....
- Hvor stor er det lige du vil have den modstand ? Og hvor vil du brænde den effekt af, og hvad med varmen ? Vil du gerne har ild i din bil ? Plus den bliver ikke mere økonomisk at gøre i når generatoren hele tiden er under pres, så kobler den jo aldrig ud.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: lør 19. nov 2011 22:43
- Geografisk sted: syd-vest-sjælland
Re: Tekniske spørgsmål.
Tror vist du har misset hele formålet med mit spørgsmål.
Eller også er jeg bare gammeldags og synes ikke den besvarelse er særlig pæn, dvs direkte spydig.
Jeg har selvfølgelig googlet min del uden held efter en løsning til mit ønske i Ecomode, og jeg prøver at finde en smart løsning derfor mit spørgsmål, at du har åbenbart har svaret på det, men at du ikke ønsker at oplyse, evt linke til løsningen samtidig med dit meget åbenlyse formål kun nedsætte mig og min manglende elektriske viden er op til dig.
* Havde kun teori tanker om hvordan man måske kunne snyde eco det er ALT for viste i teori disse spiller ind om den går ud eller ej. (Men dumme mig)*
Har under middel teknisk viden:
Fik slået automatisk Eco fra så den ikke starter automatisk i dette (født med ECOstart).
Lode P-watch.
Kode kørelyset. (min er import)
Slette, tjekke fejlkoder + grundjust.
Det er max min tekniske kunnen kan rumme, er mekanisk person.
KMDTHY
Troede der var tolerance for alle, dem med viden, og dem som mangler viden.
Vi lære kun ved at stille de "rigtige" spørgsmål & få de mest "oplyste" svar.
Tager gerne imod google-søgning træning så jeg kan finde mit svar
Eller også er jeg bare gammeldags og synes ikke den besvarelse er særlig pæn, dvs direkte spydig.
Jeg har selvfølgelig googlet min del uden held efter en løsning til mit ønske i Ecomode, og jeg prøver at finde en smart løsning derfor mit spørgsmål, at du har åbenbart har svaret på det, men at du ikke ønsker at oplyse, evt linke til løsningen samtidig med dit meget åbenlyse formål kun nedsætte mig og min manglende elektriske viden er op til dig.
* Havde kun teori tanker om hvordan man måske kunne snyde eco det er ALT for viste i teori disse spiller ind om den går ud eller ej. (Men dumme mig)*
Har under middel teknisk viden:
Fik slået automatisk Eco fra så den ikke starter automatisk i dette (født med ECOstart).
Lode P-watch.
Kode kørelyset. (min er import)
Slette, tjekke fejlkoder + grundjust.
Det er max min tekniske kunnen kan rumme, er mekanisk person.
KMDTHY
Troede der var tolerance for alle, dem med viden, og dem som mangler viden.
Vi lære kun ved at stille de "rigtige" spørgsmål & få de mest "oplyste" svar.
Tager gerne imod google-søgning træning så jeg kan finde mit svar
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Tekniske spørgsmål.
Hej Jesperjensen, der er ikke spydighed skabt i KMDTHY, men når "vi gamle" ser det samme spørgsmål stillet, den ene gang efter den anden, undres man over, at det er os der skal google de gamle svar igen igen, fremfor at spørgeren ikke selv gør det, eller i det mindste kigger i FAQen.Jesperjensen skrev:Tror vist du har misset hele formålet med mit spørgsmål.
Eller også er jeg bare gammeldags og synes ikke den besvarelse er særlig pæn, dvs direkte spydig.
KMDTHY
Troede der var tolerance for alle, dem med viden, og dem som mangler viden.
Vi lære kun ved at stille de "rigtige" spørgsmål & få de mest "oplyste" svar.
Tager gerne imod google-søgning træning så jeg kan finde mit svar
Den nemmeste måde at søge i 3L klubben er ved at bruge linket i min signatur.
Og hvis vi gør opmærksom på at et emne er besvaret flere gange tidligere, får vi bare en spand lort i hovedet, og bliver somme tider kaldt mindre pæne ting.
Prøv at kigge her:
viewtopic.php?f=13&t=964
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: lør 19. nov 2011 22:43
- Geografisk sted: syd-vest-sjælland
Re: Tekniske spørgsmål.
Er dummere end snot.
Kan ikke finde løsningen på mit spørgsmål i link.
Men må læse mellem jeres linjer at det ikke kan lade sig gøre.
Kan ikke finde løsningen på mit spørgsmål i link.
Men må læse mellem jeres linjer at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg har bygget en anderledes lupo 3l som nok er en af Dk´s mest over-serviceret lupo3l. (4xtandremskift på 60k) pga. tidligere ejer var +70årig dement. En bil som du med garanti har en mening om ved selvsyn? stikord: Lav, bred, læder-BH, folie-tag, og snart landberg chip. Jeg har mottoet: økokørsel behøves ikke at være kedelig. 3.4-3.7L normalkørsel, Rekord: 35km/l o.4000km (fruen´s).+ Bmw Cab +Merc S-klasse.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Tekniske spørgsmål.
Absolut ikke for der er mig bekendt ikke nogen, der har kunnet give et svar
Dermed ikke være sagt, at det ikke kan lade sig gøre.
Søgetip til google:
xxxxxxxx site:lupo3lklub.dk "husk mellemrum"
Dermed ikke være sagt, at det ikke kan lade sig gøre.
Søgetip til google:
xxxxxxxx site:lupo3lklub.dk "husk mellemrum"
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: lør 19. nov 2011 22:43
- Geografisk sted: syd-vest-sjælland
Re: Tekniske spørgsmål.
Ja. så har jeg jo et lille projekt, det skal kunne lade sig gøre.
Så må vi lege lidt, enten med mont. fiktiv servo. (snyde)
Lege med om-prog kabine blæser, snydestrøm (styring).
lege med temp måler (sidste ting som skal kigges på).
Elsker disse projekter.
Så må vi lege lidt, enten med mont. fiktiv servo. (snyde)
Lege med om-prog kabine blæser, snydestrøm (styring).
lege med temp måler (sidste ting som skal kigges på).
Elsker disse projekter.
Jeg har bygget en anderledes lupo 3l som nok er en af Dk´s mest over-serviceret lupo3l. (4xtandremskift på 60k) pga. tidligere ejer var +70årig dement. En bil som du med garanti har en mening om ved selvsyn? stikord: Lav, bred, læder-BH, folie-tag, og snart landberg chip. Jeg har mottoet: økokørsel behøves ikke at være kedelig. 3.4-3.7L normalkørsel, Rekord: 35km/l o.4000km (fruen´s).+ Bmw Cab +Merc S-klasse.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Tekniske spørgsmål.
Hvis det lykkes, må du jo lave en guide med billeder, så vi kan lægge den i FAQen
DISSE PUNKTER kræves opfyldt for at stop/start funktionen aktiveres ifølge VW.
1: Gearvælger i D.
2. Ecomode aktiveret.
3. Bremsen skal være nedtrådt i min. 3 sekunder med et middelhårdt/hårdt tryk.
4. Diverse sensorer skal give computeren besked om at bilen holder helt stille. (ABS- og gearkassefølere)
5. Kølevædsketemperaturen skal være over 17 grader.
6. Udendørstemperaturen skal være over 0 grader.
7. Varmeapperatet må ikke stå på mere end trin 2.
8. Lyskontakten må normalt ikke være tændt. (kørelys må gerne være tændt under normale omstændigheder)
9. Ladesdestrømmen må ikke være over 55%.
Start/stop funktionen kan deaktiveres manuelt ved at sætte gearvælgeren over i tip tronic sporet
Så ifølge den liste, er det jo bare at tænde lyset.
Men husk på at start/stop funktionen har "sit eget liv" den virker præcis som den har lyst til
DISSE PUNKTER kræves opfyldt for at stop/start funktionen aktiveres ifølge VW.
1: Gearvælger i D.
2. Ecomode aktiveret.
3. Bremsen skal være nedtrådt i min. 3 sekunder med et middelhårdt/hårdt tryk.
4. Diverse sensorer skal give computeren besked om at bilen holder helt stille. (ABS- og gearkassefølere)
5. Kølevædsketemperaturen skal være over 17 grader.
6. Udendørstemperaturen skal være over 0 grader.
7. Varmeapperatet må ikke stå på mere end trin 2.
8. Lyskontakten må normalt ikke være tændt. (kørelys må gerne være tændt under normale omstændigheder)
9. Ladesdestrømmen må ikke være over 55%.
Start/stop funktionen kan deaktiveres manuelt ved at sætte gearvælgeren over i tip tronic sporet
Så ifølge den liste, er det jo bare at tænde lyset.
Men husk på at start/stop funktionen har "sit eget liv" den virker præcis som den har lyst til
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Tekniske spørgsmål.
Den måler ikke på din varme kontakt.... der der sker når du drejer din varme kontakt hel om er, at den aktivere el varme legeme = stort el forbrug.....Jesperjensen skrev:Ja. så har jeg jo et lille projekt, det skal kunne lade sig gøre.
Så må vi lege lidt, enten med mont. fiktiv servo. (snyde)
Lege med om-prog kabine blæser, snydestrøm (styring).
lege med temp måler (sidste ting som skal kigges på).
Elsker disse projekter.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: lør 19. nov 2011 22:43
- Geografisk sted: syd-vest-sjælland
Re: Tekniske spørgsmål.
P.s Tak for god brugbar info til jer begge
Punktet her lyder meget interessant at kigge på
Udendørstemperaturen skal være over 0 grader. (Har den flerfunktioner?)
Den går vel uden om styr-boksen i forbindelse med brændstof tilførelse?
dvs hvis der "leges" med denne funktion så går det ikke ud over økonomien?.
Punktet her lyder meget interessant at kigge på
Udendørstemperaturen skal være over 0 grader. (Har den flerfunktioner?)
Den går vel uden om styr-boksen i forbindelse med brændstof tilførelse?
dvs hvis der "leges" med denne funktion så går det ikke ud over økonomien?.
Re: Tekniske spørgsmål.
Hejsa,
Er dette udført på en Lupo 3L?
I så tilfælde skal punktet 'Kode kørelyset' uddybes lidt...
/Claus
Jesperjensen skrev: Fik slået automatisk Eco fra så den ikke starter automatisk i dette (født med ECOstart).
Lode P-watch.
Kode kørelyset. (min er import)
Slette, tjekke fejlkoder + grundjust.
Er dette udført på en Lupo 3L?
I så tilfælde skal punktet 'Kode kørelyset' uddybes lidt...
/Claus
Re: Tekniske spørgsmål.
Hejsa,
Der er ikke nogen særskilt udetemperaturføler på en Lupo 3L. Den føler der anvendes til start-stop formålet er den der sidder sammen med MAP-sensoren og måler luftindsugningstemperatur. Den føler kan jeg ikke anbefale dig at pille ved
Hvis du kan pille lidt med dioder og modstande kan du jo altid addere en positiv spænding til lastsignalet fra generatoren, så dette for motorstyreenheden ser ud som om generatorlasten altid er over 55%.
/Claus
Jesperjensen skrev:Punktet her lyder meget interessant at kigge på
Udendørstemperaturen skal være over 0 grader. (Har den flerfunktioner?)
Der er ikke nogen særskilt udetemperaturføler på en Lupo 3L. Den føler der anvendes til start-stop formålet er den der sidder sammen med MAP-sensoren og måler luftindsugningstemperatur. Den føler kan jeg ikke anbefale dig at pille ved
Hvis du kan pille lidt med dioder og modstande kan du jo altid addere en positiv spænding til lastsignalet fra generatoren, så dette for motorstyreenheden ser ud som om generatorlasten altid er over 55%.
/Claus
Re: Tekniske spørgsmål.
hvad med L3L'ere der har servo, den stopper ikke. men hvorfor??
vil det ikke være muligt at fjerne stop/start funktionen ved ændring af en kode/styring.
vil det ikke være muligt at fjerne stop/start funktionen ved ændring af en kode/styring.
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Tekniske spørgsmål.
Jeg kunne også godt tænke mig at få uddybbet denne - det har da også været oppe og vende uden nogen er kommet med en løsning Der var noget med en chip tuning, kanjeg huske, hvor den startede i eco hver gang, som så skulle slåes fra for at "aktivere" chiptuningenJesperjensen skrev:Fik slået automatisk Eco fra så den ikke starter automatisk i dette (født med ECOstart).
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Tekniske spørgsmål.
eller at sætte blæser til varmeapp. på trin 3sussi skrev:Hvis det lykkes, må du jo lave en guide med billeder, så vi kan lægge den i FAQen
DISSE PUNKTER kræves opfyldt for at stop/start funktionen aktiveres ifølge VW.
1: Gearvælger i D.
2. Ecomode aktiveret.
3. Bremsen skal være nedtrådt i min. 3 sekunder med et middelhårdt/hårdt tryk.
4. Diverse sensorer skal give computeren besked om at bilen holder helt stille. (ABS- og gearkassefølere)
5. Kølevædsketemperaturen skal være over 17 grader.
6. Udendørstemperaturen skal være over 0 grader.
7. Varmeapperatet må ikke stå på mere end trin 2.
8. Lyskontakten må normalt ikke være tændt. (kørelys må gerne være tændt under normale omstændigheder)
9. Ladesdestrømmen må ikke være over 55%.
Start/stop funktionen kan deaktiveres manuelt ved at sætte gearvælgeren over i tip tronic sporet
Så ifølge den liste, er det jo bare at tænde lyset.
Men husk på at start/stop funktionen har "sit eget liv" den virker præcis som den har lyst til
(går ud fra at pkt.7. =blæseren...)
ingen af delene er nok ...heller ikke sammen
Re: Tekniske spørgsmål.
jo men hvorfor vil du egentligt fjerne den? Der kommer flere og flere steder et krav om stop af motoren i tomgang efter 1-2 minutter (synes faktisk godt de kunne reducrer det til 10 sekunder så kunne vi få de gamle lig væk der har problemer med at starte)
mvh ti
mvh ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Tekniske spørgsmål - fjerne stop and go funktionen
modstand er gammeldags det er ikke for at genere, men kmthy har nu meget godt fod på det.
jeg har tænkt på det samme men det er fordi turboen og starteren og motoren og hjulophængene samt transmissionen hellerikke kan holde på 3x så meget L ort på en gang
min lupo har kørt 700km siden køb og har kun budt mig på knas og problemer
men man sidder udmærket i den så må man tænke sig til resten
min næste bil bliver audi heller kort på literen end slet ikke.
jeg jeg ved det godt
jeg har tænkt på det samme men det er fordi turboen og starteren og motoren og hjulophængene samt transmissionen hellerikke kan holde på 3x så meget L ort på en gang
min lupo har kørt 700km siden køb og har kun budt mig på knas og problemer
men man sidder udmærket i den så må man tænke sig til resten
min næste bil bliver audi heller kort på literen end slet ikke.
jeg jeg ved det godt
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Tekniske spørgsmål - fjerne stop and go funktionen
Lupo nr. 1 købt fra ny, kørt 270.000km. Samlede reparationer 3 hjullejer samt småting for ca. 7-800kr.biaggi skrev:jeg har tænkt på det samme men det er fordi turboen og starteren og motoren og hjulophængene samt transmissionen heller ikke kan holde på 3x så meget L ort på en gang
Lupo nr. 2 købt for 3 mdr siden kørt 330.000, jeg har kørt ca. 2.000km. i den, reparationsudgifter 0kr.
Så ingen Audi til mig