olie i indsugningen.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

olie i indsugningen.

Indlæg af helten »

Har lige haft ERG ventilen af for at rense den lidt. Syntes at der er lidt meget mistænkeligt olie inde i indsugningen. Havde slangerne af på intercooleren og der kom også lidt olie ud. Er det normalt at der er lidt oliesnask i indsugningen? Eller er min turbo bare ved at stå af? :(
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af ph. »

Olie i mindre mængder Har der været på min Gl. siden jeg købte den..
..Da havde den vist kørt Km.28.??? så Håber da ikke at det er en turbo der er ved at stå af ...så er det ihvertfald længe om det! Har nu kørt 340K+
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af klp »

det er helt normalt.
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af AndersWJ »

Min Lupo har også en god del olie..

Mit ses dog mest henne omkring selve turboen.
jeg har en fornemmelse af, at det er wastegaten som smider oliedampen ud fra motoren.. Det ser umildbart sådan ud..
har haft slagen af til selve indsugningssiden på turboen, og den var fuldstændig ren. Ikke en dråbe olie.

Prøv at afmontere din slange til indsugningen.
Tjek om der er olie
Prøv evt, at mærke efter slør i turboen (der kan godt være en lille smule hvilket er normalt, men overdrevet slør betyder en defekt turbo)
Hvis der er slør + olie, ville jeg nok se mig om efter en ny turbo.. Dog bør du også kunne mærke på bilen om den er blevet sløv i optræk så...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af sussi »

HamSjelv skriver:
Ja som alle andre har skrevet:
Ingen wastegate på Lupoen.
VGT = variabel geometri turbolader, hvilket betyder at turboladerens vinger kan positioneres variabelt. Resultatet af det er et kontrolleret konstant ladetryk, uanset andre motorparametre.
Vacuumdåsen kontrollerer så positionen af vingerne ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
AndersWJ
Indlæg: 189
Tilmeldt: søn 27. feb 2011 18:27
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af AndersWJ »

Okay, et eller andet på min i nærheden af min vaccumdåse spytter en god portion olie ud så.. Og da jeg købte bilen fik jeg bare besked på at det var normalt..

Kan heller ikke helt se, hvor olien kommer fra, men har haft gennemgået min turbo, og den lader ikke til at være defekt, så jeg tager det med ro.. :D
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af 2a2 »

hej igen
som jeg skrev i et andet indlæg så ser min også nok sådan ud som du beskriver det - var din ERG stoppent indvendig?
Vedhæftede filer
svinet turbo.JPG
svinet turbo.JPG (85.29 KiB) Vist 5046 gange
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


EGR-ventiler stopper pr. definition til, hvis der ikke gøres noget aktivt for at holde dem rene!!!


Rengøring kan være Bell-Add produkter eller demontage og mekanisk/kemisk rengøring. Substansen af aflejringerne i EGR-ventilen kan sammenlignes med sejtflydende tjære med en fantastisk vedhæftningsevne :cry:



/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af KMDTHY »

EGR :evil: Lortet skulle blændes af skulle det.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: olie i indsugningen.

Indlæg af SVK »

Døjer med lidt med min 3L går i nødprogram, så vil bl.a. prøve at afmontere EGR-køler, -ventil samt indsugning, så jeg kan se om den er sodet helt til.

Er det i den forbindelse nødvendigt, at jeg skifter pakningerne?
Besvar