Mislyd i motorrumsområdet og klonklyde ved gearskift

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lupofan
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 13:31
Geografisk sted: Nordsjælland

Mislyd i motorrumsområdet og klonklyde ved gearskift

Indlæg af Lupofan »

Hej folkens,


Jeg har et problem med min ellers pålidelig lupo 3L. Når jeg kører 50km/t i 4.gear og næsten ikke træder på speederen så rumler/brummer den højlydt. Hvis jeg træder på speederen for at accelerer så forsvinder den. Men når jeg kører i byzone er jeg nødt til bruge 'manueltgear' og køre i 3.gear for at slippe af med denne ubehagelige mislyd. Samme problem har jeg med 5.gear ved 70km/t og derfor sætter jeg den i 4.gear hvor mislyden igen forsvinder. Generalt ved gearskift forekommer der også nogle klonklyde...? Er der nogen der har haft samme problem? I så fald hvad var der galt? Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

4/11-11:
Var hos 3l-værkstedet for at de kunne se på ovennævnte. Det viste sig at de klonk-lyde ved gearskift kom fra det venstre forhjulslejre der ikke var spændt ordentligt (har skiftet begge og kørt 5,5K km). Disse var skiftet hos skoda i helsingør*. Han spændte dem efter og klonk-lyden er væk og ingen rystelse ved kørsel mere! STORT TAK til 3l-værkstedet.
Ang. den rumlen/snorken lyd så fik jeg at vide det er normalt for 3L, men synes ikke det har været så bemærkelsesværdigt som det er nu... Har talt med en herfra i 3L-klub hvis navn jeg gerne vil nævne men ved ikke om det er ok med vedkommende. Denne person sagde hans ven havde samme problem med denne irriterende lyd og at det er drivakslen/en del af den der er slidt.

*Efter udskiftning kom der rystelser ved kørsel på motorvej og ved bremsning. Tog til skoda igen og de fortalte at de gamle/defekte lejre havde modvirket rystelserne der så var blevet mere mærkbare ved udskiftning til nye. ??? Samtidig opdagede de at nogle gummibøsninger (jeg er ikke god til tekniske termer i bilverdenen) var i stykker. Disse blev skiftet og det hjalp kun en smule. Så jeg tog til skoda igen.... De sagde så måtte det være mine bremseskiver der var skæve...
Besvar