Abs lampe lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Abs lampe lyser

Indlæg af jesperaalborg »

Hej
Har nogle venner som døjer med deres lupo, den har fået skiftet alle 4 abs følere og nu har jeg læst fejl ud for dem med Vagcom, den skriver fejl på højre bagereste abs føler, hvad kan så være galt nu med den?
Fejlen er nulstillet men kommer igen efter 100 meters kørsel
mvh jesper
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af vanquish99 »

jeg ved ikke om der er mulighed for at bytte om på dem. altså f.eks. du evt ku ta den føler der sidder på højre forhjul og bytte med (eller hvilken der nu kan passe at bytte med). så kan du jo se om den er defekt eller om det er kablet den er gal med? kan os være der bare er kommet lidt løst snavs på føleren, så den ikke registre ordenligt. synes hvert fald at kunne fornemme at de abs sensore er lidt mandags funktionelle, til tider.
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af jesperaalborg »

har prøvet den med at bytte med en gammel, det hjalp heller ikke.
Men de er alle nye?
mvh jesper
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af 383CI »

Det er sikkert ringen inde i lejet, den føleren aftaster på, der er gået i stykker og dermed ikke har det rette antal "tænder" som føleren kan se.
Deraf fejl på absen. Døjer bilen med at skifte gear? Det bruger den nemlig signalet fra bagerste abs føler til.
Er det fejlkilden er der ikke andet at gøre end skifte leje.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af ph. »

mit umiddelbare bud er som 383ci skriver
tandkransen der er død pga. (mit bud.... Flækket eller) mangler tænder
men prøv at tage stik af h+v bagerste føler og ohm dem igennem mens nav drejes de skulle vel gerne være rimeligt ens (altså Højre og Venstre...)
alternativt byt rundt på baghjulnav hvis problemet rykker med så er det Helt sikkert kransen...
Hvis problemet stadig er i Højre side så enten abs-styring eller def. ledning
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af klp »

Jeg er med på baghjulslejeringen, troede også min ene føler var færdig men det viste sig at være ringen på lejet.
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af jesperaalborg »

Fejl fundet.
Det var abs ringen som var defekt, ikke muligt lige at se fejlen med med nyt leje på og en pc på bilen så var problemet væk.
mvh jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Abs lampe lyser

Indlæg af sussi »

Måske lidt off topic ;)
Men en lille advarsel: Eksperimenter aldrig med den abs-ring
En af mine venner satte en forkert abs-ring på sin bil (Citroen)
Og pludselig havde han en Toyota :mrgreen: :mrgreen:
Gaspedalen røg i bund og motoren gik op i max. omdrejninger.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar