Afmontere forkofanger - hvordan?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af arj9k »

Jeg skal have skiftet en tågelygte, så skal derfor have afmonteret forkofangeren. Jeg har siddet og læst i det gamle lupo forum og har derinde læst, at brugeren "clayton", har lavet en guide til det. Er der nogen som ligger inde med den guide, eller ved hvor der findes en?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af KMDTHY »

Har selv gjort det ved montering af tågelygter. Det er lige til, bortset fra de 2 skruer som sidder under baglygten som du skal til bag fra.
Afmonter begge inderskærme. og skru de 2 lorte skruer ud.
Afmonter blinklygter og grill, så ellers bare resten af de skruer du kan se holder kofangeren.

Jeg har vidst en guide et sted.... leder lige.

EDIT: Fandt min mappe fra erwin, men der manglede selvfølgelig nøjagtig de sider om forkorfangeren, så meget for ikke at rydde ordentlig op - DOH!
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af KMDTHY »

Her er et lille overblik:

Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af arj9k »

KMDTHY skrev:Har selv gjort det ved montering af tågelygter. Det er lige til, bortset fra de 2 skruer som sidder under baglygten som du skal til bag fra.
Afmonter begge inderskærme. og skru de 2 lorte skruer ud.
Afmonter blinklygter og grill, så ellers bare resten af de skruer du kan se holder kofangeren.

Jeg har vidst en guide et sted.... leder lige.

EDIT: Fandt min mappe fra erwin, men der manglede selvfølgelig nøjagtig de sider om forkorfangeren, så meget for ikke at rydde ordentlig op - DOH!
Jeg havde det hele skilt af i går, men må have overset de skruer under inderskærmen. Er vidst det nemmeste at pille hjul og inderskærm helt af så :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontere forkofanger - hvordan?

Indlæg af KMDTHY »

arj9k skrev: Jeg havde det hele skilt af i går, men må have overset de skruer under inderskærmen. Er vidst det nemmeste at pille hjul og inderskærm helt af så :D
Yep, så er der mere plads at gøre med :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar