Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Thore J »

Hej..

Jeg kom til, på ebay, at købe en MC som stod i Folkestone i England.. da jeg undersøgte markedet viste det sig at det ville koste minimum 3500,- at få den hjem..med mindre .. at jeg hentede den i min lupo.,..

Så ud med passagersæde og bagsæde og så afsted til eurotunnelen (v. calais).. hente MC'en, af med hjul og forgaffel ind i lupoen og tilbage igen.. alt i alt.. 89L diesel (kørte 130 på fartpilotm hvilket gav snit 3,9) og 80 euro for tunnellen t/r.. så ialt under 1500kr :-) ... hertil skal dog lægges en solid madpakke..

Og tillige må jeg sige at man sidder forbavsende godt også i længere tid.. faktisk så godt at jeg endte med at køre Odense - Calais i ét stræk. Det tog 9 timer og 28 minutter.. men så skulle jeg dælme også på toilet da jeg nåede til Calais :-)

Indsat et par billeder..
Vedhæftede filer
DSCN1372.jpg
DSCN1372.jpg (249.99 KiB) Vist 8152 gange
Her står MC'en samlet hjemme i det fynske
Her står MC'en samlet hjemme i det fynske
DSCN1389.jpg (249.78 KiB) Vist 8152 gange
Vupti.. en MC i Lupo..
Vupti.. en MC i Lupo..
DSCN1369.jpg (240.87 KiB) Vist 8152 gange
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Godt gået :D :D
Og ja man sidder bare rigtig godt, har kørt Dronninglund - Berlin uden problemer.
Hvad er det for en rød knap/lampe du har til venstre for rattet?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Der kan man da godt nok snakke om fuldt hus :D Men næsten alt kan lade sig gøre hvis man har viljen :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Sådan :D :D :D
Jeg har selv planer om at hænge min honda xr 400 op på bagsmækken via en hjemmelavet bagagebærer.
Jeg er dog ikke kommet videre end at montere stærkere fjedre bagpå, med det resultat at lupoen er blevet hævet 7 cm og ligner en firehjulstrækker når man ser den bagfra :D
Det har efter min mening forbedret lupoens køreegenskaber betragteligt og ved ca 250 kg øl vand og proviant fra tyskland kan man overhovedet ikke se eller mærke noget på bilen heller ikke med 60 kmt over vejbump eller ved 150 kmt på motorvej ;)
Kender du forøvrigt www.tenere.dk.
Mvh Robert.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Robert »

Inden der er nogen der siger at det kan lupoen ikke bære så se her.
http://www.youtube.com/watch?v=1jRZ-EAk ... re=related
Det er godt nok ikke en lupo men ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

Snak da lige om blind vinkel!!!
da ikke meget udsyn du har til højre og H.sidespejl eller er det billederne der snyder??
Henning L H
Indlæg: 46
Tilmeldt: søn 21. aug 2011 20:57
Geografisk sted: Fredericia

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Henning L H »

Betjent PH det må være billederne der snyder :D :lol:
Lupo 1,2 TDI 2001 fjernbetjent centrallås, Komfortblink,Aerotwin
Interval visker, W8 Loftlampe, OE-Fartpilot, 15" black strike alu fælge
129000 km på klokken 27-8-2011.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Thore J »

Det var lidt begrænset med udsynet til højre sidespejl.. man skulle flytte hovedet en smule.. men højresidespejl er jo også bare en luksus man ikke må forlade sig på.. men generelt til højre var det ok.. og samlet set meget bedre end udsynet i den Citroen Picasso jeg engang havde.. det var stort kun blinde vinkler :lol:

@ Sussi.. det er knappen til mit NoS .. nej, det gas.. ok.. Det er resetknappen til min ØL-måler, efter at jeg monterede fartpilot.. Jeg gad ikke trække en ledning helt ned til ECO-knappen, og synes desuden at det var en skidt ide med en dobbeltfunktion på ECO-knappen, og at jeg så skulle række armen helt derned hver gang..

Den her holder ude over bagenden, den er ser IMHO noget livsfarlig ud.. der er vist ikke meget vægt på forhjulene.. tænk på at man på en alm størrelse bil som håndregel siger et vægten på kuglen ikke må overstige 50kg!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

Thore J skrev: Den her holder ude over bagenden, den er ser IMHO noget livsfarlig ud.. der er vist ikke meget vægt på forhjulene.. tænk på at man på en alm størrelse bil som håndregel siger et vægten på kuglen ikke må overstige 50kg!
Argh sandhed med modifikationer
siger man ikke at der helst skal være 50-75.kg på krogen...?? Hmm det må der vist lige læses lidt på ;)
...Så blev der læst ;) maks det som bilens træk er godkendt til (Hvilket her i landet oftest vil sige 50-75.kg
Men (af hensyn til stabilitet på vogntoget) helst 4% af trailers Faktiske totalvægt...
...Hvis du tager til usa så er der helt andre boller på suppen ...noget nær eneste grund til at vi ikke kan få godkendt usa trailere da de har hjul længere bagude =Mere vægt på krogen

De har så også tilbehør til træk som kan tage ATV'ere stående på tværs bag bilen =Mange Kg. 0-100.cm bagud fra krogen

men derfra og til at sige at jeg tror at en lupo vil være specielt stabil hvis du hænger 150.kg ud i noget nær 1.meter bag bagaksel der er langt :)
allerede som den står std. har den så lidt vægt på forhjul at de slipper bare man drejer lidt skarpt med 40.km/t :/
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af MichaelSmed »

Satme godt klaret alligevel, havde jeg sgu ikke lige set komme :D
MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

MichaelSmed skrev:MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
Samme har jeg sagt mange gange ;) Tyske biler generelt er udstyret med elendige sæder og L3l er ingen undtagelse
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KMDTHY »

Sæderne i en L3L syntes jeg bestemt er fine. Jeg har kørt non stop til Berlin uden nogen problemer. Jeg er 201cm høj......
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:Sæderne i en L3L syntes jeg bestemt er fine. Jeg har kørt non stop til Berlin uden nogen problemer. Jeg er 201cm høj......
ikke højden der er et problem ...Jeg er omkring 170 men det bliver det ikke bedre af ½.time i Lupo =2-3.dage hvor man godt kan mærke at man har en ryg :(
Men som jeg også skrev i sidste indlæg Det er Ikke kun Vw der har det problem ...det er std. sæder i Tyskere generelt
B.B.
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 5. jul 2010 00:09
Geografisk sted: næstved

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af B.B. »

det må være noget med kropsbygningen, jeg sidder rigtig godt, i mit lupo sæde, men jeg er jo så også ganske veltrænet..... :mrgreen:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

MichaelSmed skrev:MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Er det mig der er bygget defekt?
Vi må være meget forskellige, sidste tirsdag kørte jeg Lolland-Ålborg-Lolland 850km i en 3L 2005 derop og en 3L 1999 hjem begge med standartsæder, med at par spise/tissepauser undervejs, og på trods af jeg er 65 år, med dårlig ryg og dårlige knæ, havde jeg overhovedet ikke ond nogen steder da jeg kom hjem. ;) ;) ;)
Jeg ville dog foretrække et højdejusterbart sæde, men kan leve uden :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har lige været til Danmark-Norge kamp i parken i går nok ca 900 km - jeg har sgu heller ikke ondt nogle steder - måske nogle er mere sarte end andre PH :lol: ;) det jeg mangler på sådan en tur er bare en kopholder til en cola/kop kaffe og så en fartpilot - jeg tror sgu selv jeg prøver at fabrikere en kop holder :D Men det var en lang tur hjem - hold k... et møgvejr - vi var helt nede på 65 km/t over storebæltsbroen, og der var jeg stadig bange for vi blæste ud over :D Vi kørte nok ca 150/t på vej derover og 130-140 på vej hjem med fire mand og fuldt bagagerum med et snit på 25 km/l det er fan... i orden :D Vi kunne fint følge med min lillebrors 140 hk Mondeo - det havde han sgu ikke regnet med :lol:
KaKa@
Indlæg: 123
Tilmeldt: lør 7. aug 2010 12:26
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af KaKa@ »

MichaelSmed skrev:Satme godt klaret alligevel, havde jeg sgu ikke lige set komme :D
MEn lige noget andet, hvordan I mene man sidder godt I en Lupo med std sæder? Jeg tog en tur til Sverige i den, 6 timer sårn ca, og blev nødt til at holde 3-4 gange, pga jeg fik så sindsygt ondt i ryggen. Kunne slet ikke sidde ordentligt, lige meget hvordan jeg sad, og hvordan jeg indstillede sædet. Er en frisk 19årig knægt på 1,85, men jeg sidder stadig af LORT. Selv til og fra arb, 30min kørsel, så får jeg sååå ondt. Er det mig der er bygget defekt?
Kan godt følge dig, syntes også jeg retter mig mange gange for at undgå at få ondt i ryggen. Har ikke haft det sådan i nogle af mine andre biler :|
Senest rettet af KaKa@ lør 17. sep 2011 11:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:Det var lidt begrænset med udsynet til højre sidespejl.. man skulle flytte hovedet en smule.. men højresidespejl er jo også bare en luksus man ikke må forlade sig på.. men generelt til højre var det ok.. og samlet set meget bedre end udsynet i den Citroen Picasso jeg engang havde.. det var stort kun blinde vinkler :lol:
Hmm...
imho Hvis Højre sidespejl ikke er nok til at holde sig orienteret om evt. færdsel som vil kunne passere på højre side af bilen så er man ikke opmærksom nok i trafikken!
eneste undskyldning er hvis det mangler eller bare er så elendigt at det lige så godt kunne mangle
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev: jeg tror sgu selv jeg prøver at fabrikere en kop holder
Her kan du måske få en ide, har lavet den i både enkelt og dobbelt udgave, ja den er ikke køn, men den virker :D :D :D
http://www.rede.dk/lupo/kopholder.html
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo som varevogn/motorcykeltransporter :-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Super med lidt inspiration - hvis den nu blev lavet i noget sort ville den nok falde lidt mere ind :) den bliver nok i pind når jeg nu arbejder som tømrer - tak for billeder :D
Besvar