G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
-
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Sindal
G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Nå drenge.
Nogen der kender til evry mod?
G81 er vores temperatur-føler der måler temperaturen der kommer retur fra diesel-pumplen/dyserne og går tilbage til vores tank.
Mål på din G81-sensor med alm. multimeter, den skulle ligge på ca
15C 2700 - 3500 ohms
30C 1500 - 2000 ohms
80C 275 - 375 ohms
Ved at ændre på denne værdi, kan du snyde ECU'en til at tro at dieselen er tykkere end den virkelig er, og derved øger du på trykket og sprøjter mere diesel ind. Denne måde, sælges gennem den blå avis på dette link - http://www.dba.dk/vw-chip-tuningsboks-d ... -76884797/ til en pris af 900 kr. Men jeg mener at du kan gøre dette selv for under en flad halvtredser. (op til 11 HK og 50 NM ekstra) Det skulle ikke være skadeligt for bilen.
Jeg er ikke sikker på dette, men vil forsøge at ændrer min ohmske værdi på min G81, ved hjælp af en 1Kohm potientometer og 500 ohms modtand (disse sat i serie sammen, og derefter parallelt over min G81), snarest og opdatere denne tråd, Men vil meget gerne høre jeres kommentar om dette emne, hvis I ved noget.
Evt søg på www.tdiclub.com - hvis I har interesse!
/Christian
Nogen der kender til evry mod?
G81 er vores temperatur-føler der måler temperaturen der kommer retur fra diesel-pumplen/dyserne og går tilbage til vores tank.
Mål på din G81-sensor med alm. multimeter, den skulle ligge på ca
15C 2700 - 3500 ohms
30C 1500 - 2000 ohms
80C 275 - 375 ohms
Ved at ændre på denne værdi, kan du snyde ECU'en til at tro at dieselen er tykkere end den virkelig er, og derved øger du på trykket og sprøjter mere diesel ind. Denne måde, sælges gennem den blå avis på dette link - http://www.dba.dk/vw-chip-tuningsboks-d ... -76884797/ til en pris af 900 kr. Men jeg mener at du kan gøre dette selv for under en flad halvtredser. (op til 11 HK og 50 NM ekstra) Det skulle ikke være skadeligt for bilen.
Jeg er ikke sikker på dette, men vil forsøge at ændrer min ohmske værdi på min G81, ved hjælp af en 1Kohm potientometer og 500 ohms modtand (disse sat i serie sammen, og derefter parallelt over min G81), snarest og opdatere denne tråd, Men vil meget gerne høre jeres kommentar om dette emne, hvis I ved noget.
Evt søg på www.tdiclub.com - hvis I har interesse!
/Christian
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.
Ligner noget han selv har svejst sammen i garagen.
SKal det være, så vil jeg bestemt gå efter en OBD optimering
Ligner noget han selv har svejst sammen i garagen.
SKal det være, så vil jeg bestemt gå efter en OBD optimering
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Sindal
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
check evt dette link:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... t=evry+mod
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... t=evry+mod
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
-
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Sindal
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
KMDTHY:KMDTHY skrev:Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.
Kender du denne type tun?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Ja.... Det jeg har hørt er at du får en mærkelig moment kurve....... jeg vil klart anbefale OBD frem for boks tun.galva skrev:KMDTHY:KMDTHY skrev:Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.
Kender du denne type tun?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: 4622 Havdrup
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
jeg vil ikke engang kalde det boks tun, en rigtig bokstuning ændrer åbningstiden på dysserne via pickyback, jeg har flere gange testet denne model og har aldrig rigtig kunnet mærke det på en 3l...
venlig Hilsen
JP.
3liter.dk
JP.
3liter.dk
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Når det her bliver lavet, hvor gør man det så og hvordan kan jeg se det er gjordt?
Jeg vil nemlig tjekke om det er blevet lavet på min lupo (hvis da, skal det væk)
Jeg vil nemlig tjekke om det er blevet lavet på min lupo (hvis da, skal det væk)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Der står 3l vaerksted på din vagcom udskrift - det kunne godt tyde på der var pillet ved det - har du ikke mulighed for at låne en boks/ecu fra anden bil så du kan se om det hjælper
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Hvad snakker du om ? Han snakker jo hardware modifikationer... ikke software....Kim B Olesen skrev:Der står 3l vaerksted på din vagcom udskrift - det kunne godt tyde på der var pillet ved det - har du ikke mulighed for at låne en boks/ecu fra anden bil så du kan se om det hjælper
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Hehe, ja jeg mente hardware. Men du har fat i noget. Jeg må høre dem om de ikke ligger inde med en ecu jeg kan låne. Det er kun en grundjustering der skal til, ved lån. Relativt lige til =)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Nåh jeg troede der var tale om alle ændringer for at tjekke om det var sådan noget der var gået ged i Skal der grundjusteres for at skifte ecu ? det troede jeg ikke
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Jeg har prøvet det her "tun", købt på EBAY for 39 EURO(ASA ECO PD) og det virker faktisk forbløffende godt. Der kommer godt med skub i Lupo'en hvis den bliver skruet helt op. Har kørt med min ca. 50000 km uden problemer. jeg har dog potmeteret stående i midten. Giver rigeligt til mig, og gør den fin frisk. Den Oser ikke mere end den plejer hvis den får en gang kickdown og går fint jævnt i motoren, så er ikke nervøs ved at snyde den lidt
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Gå efter OBD optimering i stedet for.
Det er noget klamp det andet.
Det er noget klamp det andet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Ja men det virker og det virker faktisk rigtig godt, og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo. Og desuden kan du selv regulere hvor meget power du vil ha' her, jeg har givet min halvdelen og det synes jeg passer. Og herregud, du gir den lidt ekstra diesel. Betyder ikke en disse, Man kan selvfølgelig ødelægge alt hvis man kører som idiot og skruer fuldt op på boksen. Personligt vil jeg ikke bruge 5 kilo på en OBD, fordi jeg ikke har brug for alle de kræfter det kan gi'. Er fint tilfreds med min lille snyde boks
Og så kan alle de kloge hoveder mene hvad de vil jeg har osse 2 din radio med indbygget NAV som heller ikke dur iflg. flere herinde. Hmm er nok lidt provo nu, men det er tidligt morgen mener ikke noget ondt med det
Og så kan alle de kloge hoveder mene hvad de vil jeg har osse 2 din radio med indbygget NAV som heller ikke dur iflg. flere herinde. Hmm er nok lidt provo nu, men det er tidligt morgen mener ikke noget ondt med det
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Hvis ikke den oser mere når du giver den gas - og du synes det virker godt - er det nok ikke kun mere diesel den får Så er det jo nok noget med at den regulerer noget turbotryk i forhold til mængden af diesel der kommer ind Så afhængig af højrefoden og samvittigheden på den der kører vil det altid belaste det hele lidt eller meget mere - stadig afhængigt af ovenstående
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Det er kun temperatur kompensering, da den kun er forbundet til temp. proben. Så den regulering der er forgår, forgår i den orig. motorstyring, man synder den bare til at tro at OAT'en er en anden end den faktisk er så den giver den noget mere at leve af. Så man skal ikke gøre det for økonomiens skyld, kun hvis man gerne vil ha' en smule mere at gøre med på motorvejen eller ved en overhaling. Men holder stadig et fint gennemsnit med min kørestil(lidt tung fod), og jeg følger trafikken altså 110-130 km/t nogen gange lidt mere og ligger på mellem 3,6 og 3,8 l/100 km.
Så ja måske slider det lidt(minimalt) på turboen(motor,gearkasse,drivaksler), men det har jeg det fint med. Som sagt har jeg rundet over 50000 med den mont. og motoren går stadig som en drøm. Men jeg passer også min bil lidt hysterisk
maks 15000 km mellem at olie + filtre skift og gearkasse grund just. bliver lavet.
Så ja måske slider det lidt(minimalt) på turboen(motor,gearkasse,drivaksler), men det har jeg det fint med. Som sagt har jeg rundet over 50000 med den mont. og motoren går stadig som en drøm. Men jeg passer også min bil lidt hysterisk
maks 15000 km mellem at olie + filtre skift og gearkasse grund just. bliver lavet.
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
at lægge nogen ord i munden som overstående er vel lige at strække denkenjano skrev: jeg har osse 2 din radio med indbygget NAV som heller ikke dur iflg. flere herinde. Hmm er nok lidt provo nu, men det er tidligt morgen mener ikke noget ondt med det
men ja Hvis du sammenligner pris Vs. kvalitet så vil du ofte få mere for pengene ved at købe en headunit og en løs navi
hvilket så også har den fordel at du kan kode din parkering ind i navi og gå en tur og kunne finde tilbage til bilen
...Hvis du tager navi'en med dig og der er strøm på den
Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC
Jamen den skal strækkes lidt engang imellem Og du har da helt ret i at man kan tage en slæbbar navi i hånden når man går en tur, men der har jeg min Iphone. og jeg tvivler på at de fleste gider tage en slæbbar navi med under armen. Dem der kan det samme som min den indbyggede er ret store og ikke særlig handy og ha' i lommen. Så der foretrækker jeg den løsning som jeg har, og er ikke stødt på nogen slæbbar navi der kan det samme som den jeg har indbygget nu.
Men det er jo smag og behag, og der er vi jo heldigvis alle forskellige
Men det er jo smag og behag, og der er vi jo heldigvis alle forskellige
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4