G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af galva »

Nå drenge.

Nogen der kender til evry mod?

G81 er vores temperatur-føler der måler temperaturen der kommer retur fra diesel-pumplen/dyserne og går tilbage til vores tank.

Mål på din G81-sensor med alm. multimeter, den skulle ligge på ca

15C 2700 - 3500 ohms
30C 1500 - 2000 ohms
80C 275 - 375 ohms

Ved at ændre på denne værdi, kan du snyde ECU'en til at tro at dieselen er tykkere end den virkelig er, og derved øger du på trykket og sprøjter mere diesel ind. Denne måde, sælges gennem den blå avis på dette link - http://www.dba.dk/vw-chip-tuningsboks-d ... -76884797/ til en pris af 900 kr. Men jeg mener at du kan gøre dette selv for under en flad halvtredser. (op til 11 HK og 50 NM ekstra) Det skulle ikke være skadeligt for bilen.

Jeg er ikke sikker på dette, men vil forsøge at ændrer min ohmske værdi på min G81, ved hjælp af en 1Kohm potientometer og 500 ohms modtand (disse sat i serie sammen, og derefter parallelt over min G81), snarest og opdatere denne tråd, Men vil meget gerne høre jeres kommentar om dette emne, hvis I ved noget.

Evt søg på www.tdiclub.com - hvis I har interesse!

/Christian
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af KMDTHY »

Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.

Ligner noget han selv har svejst sammen i garagen.

SKal det være, så vil jeg bestemt gå efter en OBD optimering
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af galva »

golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af galva »

KMDTHY skrev:Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.
KMDTHY:
Kender du denne type tun?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af KMDTHY »

galva skrev:
KMDTHY skrev:Tja.... god gammel "boks" tun..... Jeg ville ikke gøre det.
KMDTHY:
Kender du denne type tun?
Ja.... Det jeg har hørt er at du får en mærkelig moment kurve....... jeg vil klart anbefale OBD frem for boks tun.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af 3liter.dk »

jeg vil ikke engang kalde det boks tun, en rigtig bokstuning ændrer åbningstiden på dysserne via pickyback, jeg har flere gange testet denne model og har aldrig rigtig kunnet mærke det på en 3l...
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af thebat18 »

Når det her bliver lavet, hvor gør man det så og hvordan kan jeg se det er gjordt?
Jeg vil nemlig tjekke om det er blevet lavet på min lupo :) (hvis da, skal det væk)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af Kim B Olesen »

Der står 3l vaerksted på din vagcom udskrift - det kunne godt tyde på der var pillet ved det - har du ikke mulighed for at låne en boks/ecu fra anden bil så du kan se om det hjælper :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Der står 3l vaerksted på din vagcom udskrift - det kunne godt tyde på der var pillet ved det - har du ikke mulighed for at låne en boks/ecu fra anden bil så du kan se om det hjælper :D
Hvad snakker du om ? Han snakker jo hardware modifikationer... ikke software.... :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af thebat18 »

Hehe, ja jeg mente hardware. Men du har fat i noget. Jeg må høre dem om de ikke ligger inde med en ecu jeg kan låne. Det er kun en grundjustering der skal til, ved lån. Relativt lige til =)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af Kim B Olesen »

Nåh :oops: jeg troede der var tale om alle ændringer for at tjekke om det var sådan noget der var gået ged i :lol: Skal der grundjusteres for at skifte ecu ? det troede jeg ikke :?
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

Jeg har prøvet det her "tun", købt på EBAY for 39 EURO(ASA ECO PD) og det virker faktisk forbløffende godt. Der kommer godt med skub i Lupo'en hvis den bliver skruet helt op. Har kørt med min ca. 50000 km uden problemer. jeg har dog potmeteret stående i midten. Giver rigeligt til mig, og gør den fin frisk. Den Oser ikke mere end den plejer hvis den får en gang kickdown og går fint jævnt i motoren, så er ikke nervøs ved at snyde den lidt :-)
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
helten
Indlæg: 47
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 13:09
Geografisk sted: Danmark, nykøbing falster

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af helten »

har du et link?
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af KMDTHY »

Gå efter OBD optimering i stedet for.

Det er noget klamp det andet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

Ja men det virker og det virker faktisk rigtig godt, og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo. Og desuden kan du selv regulere hvor meget power du vil ha' her, jeg har givet min halvdelen og det synes jeg passer. Og herregud, du gir den lidt ekstra diesel. Betyder ikke en disse, Man kan selvfølgelig ødelægge alt hvis man kører som idiot og skruer fuldt op på boksen. Personligt vil jeg ikke bruge 5 kilo på en OBD, fordi jeg ikke har brug for alle de kræfter det kan gi'. Er fint tilfreds med min lille snyde boks :-)
Og så kan alle de kloge hoveder mene hvad de vil :-) jeg har osse 2 din radio med indbygget NAV som heller ikke dur iflg. flere herinde. Hmm er nok lidt provo nu, men det er tidligt morgen mener ikke noget ondt med det ;-)
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis ikke den oser mere når du giver den gas - og du synes det virker godt - er det nok ikke kun mere diesel den får ;) Så er det jo nok noget med at den regulerer noget turbotryk i forhold til mængden af diesel der kommer ind ;) Så afhængig af højrefoden og samvittigheden på den der kører vil det altid belaste det hele lidt eller meget mere - stadig afhængigt af ovenstående ;)
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

Det er kun temperatur kompensering, da den kun er forbundet til temp. proben. Så den regulering der er forgår, forgår i den orig. motorstyring, man synder den bare til at tro at OAT'en er en anden end den faktisk er så den giver den noget mere at leve af. Så man skal ikke gøre det for økonomiens skyld, kun hvis man gerne vil ha' en smule mere at gøre med på motorvejen eller ved en overhaling. Men holder stadig et fint gennemsnit med min kørestil(lidt tung fod), og jeg følger trafikken altså 110-130 km/t nogen gange lidt mere :-) og ligger på mellem 3,6 og 3,8 l/100 km.
Så ja måske slider det lidt(minimalt) på turboen(motor,gearkasse,drivaksler), men det har jeg det fint med. Som sagt har jeg rundet over 50000 med den mont. og motoren går stadig som en drøm. Men jeg passer også min bil lidt hysterisk :)
maks 15000 km mellem at olie + filtre skift og gearkasse grund just. bliver lavet.
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af ph. »

kenjano skrev: jeg har osse 2 din radio med indbygget NAV som heller ikke dur iflg. flere herinde. Hmm er nok lidt provo nu, men det er tidligt morgen mener ikke noget ondt med det ;-)
at lægge nogen ord i munden som overstående er vel lige at strække den :)
men ja Hvis du sammenligner pris Vs. kvalitet så vil du ofte få mere for pengene ved at købe en headunit og en løs navi
hvilket så også har den fordel at du kan kode din parkering ind i navi og gå en tur og kunne finde tilbage til bilen


...Hvis du tager navi'en med dig og der er strøm på den ;)
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

Jamen den skal strækkes lidt engang imellem ;) Og du har da helt ret i at man kan tage en slæbbar navi i hånden når man går en tur, men der har jeg min Iphone. og jeg tvivler på at de fleste gider tage en slæbbar navi med under armen. Dem der kan det samme som min den indbyggede er ret store og ikke særlig handy og ha' i lommen. Så der foretrækker jeg den løsning som jeg har, og er ikke stødt på nogen slæbbar navi der kan det samme som den jeg har indbygget nu.
Men det er jo smag og behag, og der er vi jo heldigvis alle forskellige :)
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Besvar