G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af ph. »

kenjano skrev:Jamen den skal strækkes lidt engang imellem ;) Og du har da helt ret i at man kan tage en slæbbar navi i hånden når man går en tur, men der har jeg min Iphone. og jeg tvivler på at de fleste gider tage en slæbbar navi med under armen. Dem der kan det samme som min den indbyggede er ret store og ikke særlig handy og ha' i lommen. Så der foretrækker jeg den løsning som jeg har, og er ikke stødt på nogen slæbbar navi der kan det samme som den jeg har indbygget nu.
Men det er jo smag og behag, og der er vi jo heldigvis alle forskellige :)
Hvad kan din indbyggede som en løs nai ikke kan? ...ud over at spille radio ;)
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

For det første ordentlig lydkvalitet på stemme og den skruer ned for musik når den snakker, ordentlig skærm. Funktions mæssigt kan den alt og måske mere end de største og dyreste Garmin/tom tom eller hvad de nu hedder. Og jeg er ikke helt ny GPS bruger, arbejder med Aviation Garmin produkter på mit arbejde så synes nok jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Og ikke mindst hænger der ikke alt muligt tingel tangel i min forrude (hader alt det skrammel i forruden)
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af ph. »

kenjano skrev:For det første ordentlig lydkvalitet på stemme og den skruer ned for musik når den snakker, ordentlig skærm. Funktions mæssigt kan den alt og måske mere end de største og dyreste Garmin/tom tom eller hvad de nu hedder. Og jeg er ikke helt ny GPS bruger, arbejder med Aviation Garmin produkter på mit arbejde så synes nok jeg ved hvad jeg skal kigge efter. Og ikke mindst hænger der ikke alt muligt tingel tangel i min forrude (hader alt det skrammel i forruden)
Hmm de må slet ikke hænge i forruden! ;)
he he tjaee har selv skruet ned for min da jeg ik gider høre på hende
skærm?? skal vel bare kunne vise et kort så tydeligt at vejnavn er til at læse eller??

Hvilken 2-Din enhed har du? ku være interessant at læse mere om de funktioner den har
kenjano
Indlæg: 16
Tilmeldt: søn 29. aug 2010 21:55
Geografisk sted: odense

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af kenjano »

Nej men det gør 99 % af alle Navi'er, hvor skal folk ellers få sugekoppen til at sidde. Stemmen er go' synes jeg når man kører, man må jo heller ikke sidde og kigge på skærmen ;-)
Og er sådan set ligeglad med hvad ting koster, det skal bare virke og se godt ud. Så derfor har jeg valgt indbygget navi.
Jeg har en Zenec ZE-NC2041D i min Lupo incl. Zenec ZE-DVBT40 DVBT tuner installeret og Iphone/Ipod interface kabel.
http://www.zenec.com/de/produkte/ego/vo ... e-nc2041d/
2002 lupo 3L, aircon,elruder,fartpilot,elsoltag, Zenec ZE-NC2041D, Aerotwin viskere
2004 BMW 330d Touring.
Netech VCDS 10.6.4
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af thebat18 »

Nu snakken alligevel er på g81, er jeg i gang med at finde et kabelbrud på den ledning. Men hvor mange volt kører i den ledning? Jeg har ikke et multimeter der hyler ved gennemgang, så må se hvordan jeg ellers måler for gennemgang med det multimeter.
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af sussi »

Prøv at stille den på Ω (ohm) :lol: :lol: :lol:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af thebat18 »

Ok, så står den 0ohm, er der ikke gennemgang og måler den lidt, så er der gennemgang? Puha, strøm er ikke mig :)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af sussi »

Holder du pindene sammen skulle den gerne vise 0,0 i alle områder.
Hvis du stiller den på laveste måleområde, (med 100% kontakt mellem målepinde og ledningsender) skulle der gerne være mellem ca. 1og 3Ω modstand på en ledning i en bil.
Stiller du den på et af de høje områder, burde den vise 0,0.
thebat18
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 08:10
Geografisk sted: Farum

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af thebat18 »

Sussi, tak for hjælpen, det blev nu ikke så nødvendigt alligevel, for den ene ledning, var knækket og den anden halvt slidt over, dernede hvor ledningerne bliver samlet.
Så nu virker g81 igen (forhåbentligt med forbedret økonomi og effekt til følge)
Lupo 3L '03
ESP, Servo, Aircon, fartpilot og chip.
Lyddæmpet.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af Kim B Olesen »

Dejligt du fandt fejlen forhåbentligt ;) Jeg er spændt på at høre om det har hjulpet på det hele ;)
Brugeravatar
MissLupo
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 03:17
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af MissLupo »

kenjano skrev:... og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo ...
:shock:

... men kan også gøres væsentlig billigere! Der findes "standart" motoroptimeringer til Lupo 3L, som koster noget mindre... Og her får man modificeres hele motorstyring som et samlet hele; ikke bare ændret et inputsignal fra en føler, uden at kunne overskue hvilke konsekvenser, det har for hele transmissionen.
Tidligere kendt i forum som MissLupoInRed/Argentum Draconis -
Sølvfarvet Lupo 3L 2005 med indfarvede spoliere, aircon, tågelygter, oliefyr m. HTM100-fjernbetjening, elruder, FSI-baglygter, fjernbetjent centrallås indbygget i nøglen, højdejustérbare forsæder, forstærket kobling, kopholdere, solbrilleholder (tak til Futtie!), el-opvarmede og -justérbare sidespejle, Kamai armlæn, el-soltag, org. alarm m. kabineovervågning, org. VW navigation (MCD), GTI-højtalere bag m. sidebeklædning, bagagerumslys, AeroTwin viskere for og bag, ESP med antispind, BlackDiamond bremseskiver, W8-kabinelys (tak til Jev!), GTI-forrude, komfortblink og temperaturmåler for kølervæske. Kørt 160k km.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: G81 - øg din diesel-indsprøjtning ved at snyde din EUC

Indlæg af batmann67 »

MissLupo skrev:
kenjano skrev:... og OBD tuning koster hurtigt 5 kilo ...
:shock:

... men kan også gøres væsentlig billigere! Der findes "standart" motoroptimeringer til Lupo 3L, som koster noget mindre... Og her får man modificeres hele motorstyring som et samlet hele; ikke bare ændret et inputsignal fra en føler, uden at kunne overskue hvilke konsekvenser, det har for hele transmissionen.
Kan du uddybe det yderligere, man bliver jo lidt nysgerrig?
Gerne med et link til kilden.

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Besvar