Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

Hej

Har fulgt guiden her på forummet ang. de irrede ledninger, der resulterer i manglende start af hydraulikpumpen ved døråbning.

Jeg formoder, at jeg har fat i de rigtige ledninger, men problemet ligger tilsyneladende ikke her. I guiden lyder det som om, at der er 2 samlinger, men jeg kan kun finde den ene. Formentlig er det derfor dørkontakten der er defekt. For lige at blive bekræftet, har jeg lagt et par billeder ind af den samling, som jeg går ud fra er den der bliver refereret til.
Selve samlingen
Selve samlingen
IMG_6161.jpg (89.72 KiB) Vist 7445 gange
Hele ledningsbundtet ud til døren
Hele ledningsbundtet ud til døren
IMG_6164.jpg (113.47 KiB) Vist 7445 gange
Såfremt det er dørkontakten den er gal med, er der så nogen der ved, om det er samme problem som i en Passat 3B? Der er det nogle lodninger inde i selve kontakten, der går løs. Lavede det på min gl. Passat og den virkede upåklageligt herefter.

Mine symptomer er:

- Hydraulikpumpen starter ikke
- Loftslys aktiveres ikke

PS. Hydraulikoliestanden er for lav, men går ud fra, at dette ikke har forbindelse til ovenstående.

Mvh Jakob
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Clayton »

Den samling der, ser ud som om det bare er en stel samling! mener den dørkontakt samling ligger nede til venstre for sæden cirka 15-20 cm fra A-stolpen ;)
Hader FB :roll:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

Ok. Ledningerne var også rent brune og uden hvid streg, som guiden foreskrev. Nogen der kunne være behjælpelige med et billede af sådan ca. hvor der skal ledes?

Læste et sted at når loftslyset heller ikke tændte ved døråbning, så var det dørkontakten, den var gal med. Kan det af-/bekræftes? i så fald er der jo ingen grund til at splitte ledningsnettet ad.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Clayton »

Jakob J skrev:Ok. Ledningerne var også rent brune og uden hvid streg, som guiden foreskrev. Nogen der kunne være behjælpelige med et billede af sådan ca. hvor der skal ledes?

Læste et sted at når loftslyset heller ikke tændte ved døråbning, så var det dørkontakten, den var gal med. Kan det af-/bekræftes? i så fald er der jo ingen grund til at splitte ledningsnettet ad.
Vedhæftede filer
Cirka her.....
Cirka her.....
Lupo stel.jpg (114.28 KiB) Vist 7429 gange
Hader FB :roll:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

I bundtet nede ved panelet eller i bundtet ud til det blå multistik?
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Clayton »

Ellers mål på ledning fra dørkontakt.... det stak jo være 12 volt, mellem den ledning og + kl. 30
Hader FB :roll:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

Clayton skrev:Ellers mål på ledning fra dørkontakt.... det stak jo være 12 volt, mellem den ledning og + kl. 30
Ikke helt med på hvad du mener. Har godt nok diagrammer liggende, men håbede bare på, at der var en herinde der havde haft fat i den pågældende samlig og lige kunne vise hvor den præcist var...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af sussi »

Har ikke selv prøvet, men skyder på at det er denne samling.
Er der en der kan bekræfte dette?
Og dog, ifølge jesper er det ikke denne samling, han skriver nemlig:
Du skal åbne nettet og grave lidt begge veje, den er der. sort klister tape der er viklet rundt om 3 brune
ledninger. træk semi hårdt i ledningerne så vil en af dem falde ud og være grøn i enden.
Vedhæftede filer
ledning.jpg
ledning.jpg (105.16 KiB) Vist 7420 gange
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

Har godt læst Jespers vejledning, men nu er der jo en del ledninger derinde...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af sussi »

Hej Jakob.
Prøv at lade være med at blande 2 tråde sammen, ved at svare på e'n tråd i en anden, det virker ret forvirrende ;) ;)
Nej det er nok ikke denne samling, men prøv at følge de brune ledninger, og som netop Jesper skriver
Du skal åbne nettet og grave lidt begge veje, den er der. sort klister tape der er viklet rundt om 3 brune
ledninger. træk semi hårdt i ledningerne så vil en af dem falde ud og være grøn i enden.
Og når du har fundet den, må du meget gerne tage et billede
:roll: :roll: :roll:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

sussi skrev:Hej Jakob.
Prøv at lade være med at blande 2 tråde sammen, ved at svare på e'n tråd i en anden, det virker ret forvirrende ;) ;)
Nej det er nok ikke denne samling, men prøv at følge de brune ledninger, og som netop Jesper skriver
Du skal åbne nettet og grave lidt begge veje, den er der. sort klister tape der er viklet rundt om 3 brune
ledninger. træk semi hårdt i ledningerne så vil en af dem falde ud og være grøn i enden.
:roll: :roll: :roll:
Hej Sussi

Nu var der en anden bruger der refererede til min tråd inkl billeder, hvilket kunne få den anden bruger af forummet til at tro, at det VAR denne samling, der er problemet. Det svarede jeg bare på, at det ikke var SIKKERT, det var, da mit problem jo ikke lå her. Kan jeg altså ikke få øje på er forvirrende.

Jeg har ikke rodet mere med mit problem, men Jespers beskrivelse er efterhånden røget ind på lystavlen. Ville være super hvis du kunne supplere med dine egne erfaringer ang. fejlen i stedet for ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af sussi »

Kære Jakob, du læser åbenbart indlæggene son en vis herre læser bibelen ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Jeg prøver bare at hjælpe.
Hvis jeg vidste præcis hvor samlingen var, havde jeg lagt et foto op, eller forklaret det.
Men som tidligere skrevet:
Har ikke selv prøvet, men skyder på at det er denne samling.
Venlig hilsen Sussi

Ps. Det kan da ikke være så pokkers svært at følge de brune ledninger, når du alligevel, har splittet det hele ad,
og så mange brune ledninger er der da heller ikke. ;) ;) ;)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af Jakob J »

Og kære Sussi

Som en klog mand engang sagde: Intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv ;)

Det er vist ikke kun her det kniber med at læse indlæggene ;) Jeg skrev jo netop, at jeg ikke havde rodet mere med det + OSC skriver, at ledningerne er brune m. hvid stribe.

At du så for anden gang poster Jespers indlæg forvirrer (for at bruge dine egne ord) bare billedet, men vi har jo hver vores måde at hjælpe på. Det bliver forklaringen jo bare ikke bedre af :)

Nå. Men vi må vist videre. Det her fører vist ikke til noget ;)

Jeg skal nok tage et billede når/hvis jeg finder samlingen :D

God weekend!

Mvh Jakob
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af 3liter.dk »

Jeg tror godt du kan lukke dit dør ledningsnet igen.
Det er i bilens ledningsnet du skal søge.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af 3liter.dk »

Stop lige... hvorfor tror du de er ledningsnettet og ikke dørkontakten den er gal med?
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hydraulik starter ikke ved døråbning - Korrekte ledn.?

Indlæg af arj9k »

Det er i 9 ud af 10 tilfælde en defekt microswitch eller lodning i låssekassen. Det er nøjagtig samme problematik som på golf IV og passat 3b/g.

Ved godt linkene herunder er baseret på golf IV/bora, men det er nøjagtig samme fejl.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107

Dermed ikke sagt at der kan være fejl på ledningsnettet et sted.
Besvar