Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
partyman
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 13. sep 2010 23:27
Geografisk sted: Oxie, Sverige
Kontakt:

Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Indlæg af partyman »

goddag med jer,

Jeg ville lige dele en lang historie meget kort.

Den handler om at en fører af en Arriva bus i KBH, bakker sin bus op i fronten på min grå lupo.
Manden underskriver en seddel hvor der står at det er hvad han gør, dato, busnr., sted og underskrift.

Dette blir til en forsikringssag som Arrivas sag-håndtering afviser, igen og igen og igen.
Mit svenske forsikringsselskab giver kampen op efter 9 måneder med stilstand og frasigelser af ansvar, og fortæller mig, at jeg kan få det dækket mod en selvrisiko på 10.000 svenske kr.
Og at jeg må gå direkte til Arriva for at få dem igen.

Det gør jeg så, og efter 3 mails til Arriva, vil de godtgøre mig 5.000 kr som en forligsmæssig løsning.
Jeg afviser selvf. da jeg er uden skyld, og de afviser mit krav om at de skal betale 100% og at jeg i modsatte fald vil gå i retten.
De afviser fortsat, og jeg tager derfor konsekvensen, jeg sender københavns ret en stævning hvor jeg stæver arriva for det fulde tab + sagsomkostningen som for en SMÅSAG kun koster 500kr.

Efter 3 dage ringer Chef-juristen fra Arriva og fortæller hvor dygtig jeg har været og hvor veldokumenteret min sag er, og om ikke det var en idé at jeg trak sagen tilbage imod at de så bare betalte det beløb jeg havde stævnet dem for.

Jeg talte så med JP-auto som havde hørt lign. historie med en anden lupo ejer, og til hans/hendes og alle andres information ->>>

Bottom line er: i sager mod Arriva, makker de ikke ret inden for kort til, stævn dem - eller måske lige bed om at få chef-jurist, Anders Ewald i tale.

/Kenneth
/Svensker Kenneth
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Indlæg af KMDTHY »

Paphjerner...... :( :roll:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Sirmikkel
Indlæg: 217
Tilmeldt: søn 26. dec 2010 01:48
Geografisk sted: Billund

Re: Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Indlæg af Sirmikkel »

I med kniven på dem og så bare twist til !!! de skal ikke slippe ... små svin...


Mikkel :twisted:
partyman
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 13. sep 2010 23:27
Geografisk sted: Oxie, Sverige
Kontakt:

Re: Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Indlæg af partyman »

Jeg sku måske lige tilføje at de selvf. forsøgte at snakke sig uden om dækning af retsafgiften på 500kr men jeg fik det hele udbetalt.
/Svensker Kenneth
124036-009
Indlæg: 129
Tilmeldt: man 11. okt 2010 22:29
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forsikringssager mod ARRIVA der går i hårknude

Indlæg af 124036-009 »

jeg vil væde med de kører mange trætte og får folk til at give op på den konto der... utroligt man kan få lov!!! :evil: :evil:
Mercedes-Benz E500, Wolf in sheep's clothing
Volkswagen Lupo 3L, Wolf in wolf's clothing
Besvar