Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af arj9k »

Overskriften siger det hele. Den label som normalt sidder på fronten er tilsyneladende forsvundet. Nogen som ved hvor mange gram der skal være på sådan et anlæg?
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af arj9k »

Ingen der ved det? Kan nemlig ikke finde noget information om det:-)
MOE
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 13. jul 2010 07:03
Geografisk sted: Herlev-DK

Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af MOE »

Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.

Men man kan godt nøjes med mindre:)

Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.

Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster

Moe
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af arj9k »

MOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.

Men man kan godt nøjes med mindre:)

Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.

Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster

Moe
I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigt :D

Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?

Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af 3liter.dk »

arj9k skrev:
MOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.

Men man kan godt nøjes med mindre:)

Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.

Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster

Moe
I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigt :D

Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?

Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
Dvs ikke den optimale mængde men den mængde der sikrer bil fabrikanten mod reklamationer på AC anlægget de første 2 år hvor der var garanti på bilen.

mht. din blæser så sker det pga 1 ud af 2 ting.
1, kan være defekt sikring til trin 1 (er sikringen sprunget er blæser nok under alle omstændigheder snart død)
2, kan være defekt blæser.
du har ikke optimal køling da en jævn luftstrøm fra trin 1 på blæseren vil give en noget koldere udblæsning.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L

Indlæg af arj9k »

3liter.dk skrev:
arj9k skrev:
MOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.

Men man kan godt nøjes med mindre:)

Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.

Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster

Moe
I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigt :D

Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?

Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
Dvs ikke den optimale mængde men den mængde der sikrer bil fabrikanten mod reklamationer på AC anlægget de første 2 år hvor der var garanti på bilen.

mht. din blæser så sker det pga 1 ud af 2 ting.
1, kan være defekt sikring til trin 1 (er sikringen sprunget er blæser nok under alle omstændigheder snart død)
2, kan være defekt blæser.
du har ikke optimal køling da en jævn luftstrøm fra trin 1 på blæseren vil give en noget koldere udblæsning.
Jeg mistænkte også blæseren for at være død eller på vej til det. Hvis det viser sig at være en sikring, hvilken en er det så?

Mht. defekt blæser, så mener du hele konsollet med blæsermotor og ventilator som på billedet ikke?
Vedhæftede filer
Etka_2.jpg
Etka_2.jpg (225.97 KiB) Vist 3950 gange
Besvar