Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Overskriften siger det hele. Den label som normalt sidder på fronten er tilsyneladende forsvundet. Nogen som ved hvor mange gram der skal være på sådan et anlæg?
Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Ingen der ved det? Kan nemlig ikke finde noget information om det:-)
Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.
Men man kan godt nøjes med mindre:)
Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.
Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster
Moe
Men man kan godt nøjes med mindre:)
Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.
Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster
Moe
Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigtMOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.
Men man kan godt nøjes med mindre:)
Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.
Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster
Moe
Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?
Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
-
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: 4622 Havdrup
Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Dvs ikke den optimale mængde men den mængde der sikrer bil fabrikanten mod reklamationer på AC anlægget de første 2 år hvor der var garanti på bilen.arj9k skrev:I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigtMOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.
Men man kan godt nøjes med mindre:)
Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.
Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster
Moe
Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?
Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
mht. din blæser så sker det pga 1 ud af 2 ting.
1, kan være defekt sikring til trin 1 (er sikringen sprunget er blæser nok under alle omstændigheder snart død)
2, kan være defekt blæser.
du har ikke optimal køling da en jævn luftstrøm fra trin 1 på blæseren vil give en noget koldere udblæsning.
venlig Hilsen
JP.
3liter.dk
JP.
3liter.dk
Re: Hvor meget kølemiddel (r134a) på en lupo 3L
Jeg mistænkte også blæseren for at være død eller på vej til det. Hvis det viser sig at være en sikring, hvilken en er det så?3liter.dk skrev:Dvs ikke den optimale mængde men den mængde der sikrer bil fabrikanten mod reklamationer på AC anlægget de første 2 år hvor der var garanti på bilen.arj9k skrev:I følge waeco skulle der 575 gram på en lupo 3L. Maskinen er forprogrammeret med oplysninger om samtlige bilmodeller, så går ud fra den har gjort det rigtigtMOE skrev:Ifl. fabriks date skal der 550 Gram på.
Men man kan godt nøjes med mindre:)
Man kan fylde 350 gram på og så fylde 40-50 gram ad gangen mens man overvåger højtryk delen og ser hvornår blæseren går på trin 2 og hvornår man har den bedst ønskede udblæsnings temperatur.
Ring evt 28 45 04 05 hvis du lyster
Moe
Mit spørgsmål går på om blæseren ikke skal køre på trin 1 hele tiden hvorefter den selv skal starte på trin 2, når trykket bliver højt nok?
Lige nu starter blæseren overhovedet ikke, når a/c kører, men starter så efter 3-4 min på fuld knald på trin 2, da der jo kommer tryk i systemet.
mht. din blæser så sker det pga 1 ud af 2 ting.
1, kan være defekt sikring til trin 1 (er sikringen sprunget er blæser nok under alle omstændigheder snart død)
2, kan være defekt blæser.
du har ikke optimal køling da en jævn luftstrøm fra trin 1 på blæseren vil give en noget koldere udblæsning.
Mht. defekt blæser, så mener du hele konsollet med blæsermotor og ventilator som på billedet ikke?
- Vedhæftede filer
-
- Etka_2.jpg (225.97 KiB) Vist 3950 gange