kan man skille turboen?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

kan man skille turboen?

Indlæg af vanquish99 »

Halløj i lupoland!

Mine problemer ang. manglende trækkræft er blevet helt slemt, og jeg endte med hovedet i maskinrummet igår... turboarmen er som sten.... pillede varkumdåsen af og ja den hørte såmen fint nok... testede den ved at suge i den... det føre så til at synderen må være i selve turboen... og ja ganske rigtigt armen på turboen skal med vold og magt skubbes frem og tilbage... eller dvs den vil ligesom kun indtag de to ydrepositioner (frem og tilbage) men flyt sig vil den ikke ret gerne. Kan jeg skille den ad eller hva gør jeg? I første omgang må jeg vel prøve at få den pillet af, men spørgsmålet er så bare om hvordan jeg skal behandle den for måske at være heldig at genoplive den!?!?

Og ja vil os meget gerne købe en ny turbo, men SU moneterne giver lidt for lange udsigter til en ny, så hvis der er en mulighed i den gamle!?!?


Har kørt med BellAdd i dieselen og har haft det i motorolien ved de sidste 2 skift... den fik en spary i indsugningen for noget tid siden...
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af zackojensen »

Du kan sagtens skille den ad jeg har selv gjort det der er en guide.
Den er her http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 4&p=373264
og hedder Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small super god guide
Har Ross-tech vcds
lupofyn
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 11. okt 2010 11:44
Geografisk sted: Odense

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af lupofyn »

Den kan blive lige så god som ny..

Bare hav tålmodighed.. Skruer osv har det med at sætte sig helvedes godt fast..

Når tid er får jeg lavet et lille indlæg til http://www.blog.vagshop.dk med lidt billeder af en lupo turbo før og efter en manuel GDS rens.

vagtech havde anbefalet en 2D, men det virkede ikke rigtig, så snakkede de om at man kunne skille den ad for at rense den manuelt og det gjorde vi så..
Senest rettet af lupofyn fre 15. jul 2011 08:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af ph. »

start med at give den en Bell Add kur
har flere haft gode erfaringer med
og man slipper for at åbne den =mere tid til at tage de(n) veludført arbejde øl der skal til efter et veludført stykke GDS ;)

men Ja den kan åbnes...
tror dog ikke det er nødvendigt i dit tilfælde da den jo trods alt stadig kan bevæges
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af vanquish99 »

hehe ja vil lige prøve med en belladd, men skal man så gasse så meget op at turboarmen bliver trukket tilbage, når man spayer det i, før at det vil ha en gavnlig effekt på den? eller skal den helst bare være i tomgang?

det er lige som om armen har et punkt på midten hvor den rammer noget... eller hva skal man sige... den går træt lige på et punkt.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af VAGtech.dk »

Prøv at give armen massage med en tang imens du giver den Bell add..

Og det er ikke altid nok med 1 eller 2 dåser..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af vanquish99 »

har prøvet at spray 2 dåser belladd i indsugnigen, men det har desværre ikke afhjulet problemet, så har været igang med at se på at få turboen afmonteret... stødte så ret hurtigt ind i at jeg ikke rigtig kan få olierøret skruet løs? det drejer med rundt og vil helst ikke holde for meget i mod i selve røret, så kunne godt bruge et råd til hvordan jeg får den ad?

yderligere vil det være fedt hvis der er en erfaren sjæl der kan røbe hvilken ting jeg bør få fat i inden, så jeg kan få den skilt, renset og samlet igen med det rigtige smørelse osv. I den guide i henviser til bliver der f.eks. brugt noget højttemeperet locktight til skruerne.... hvilken har i brugt der?
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

kan man skille turboen?

Indlæg af 3liter.dk »

Du skal sådan set ikke bruge noget. Hvis du spørg mig heller ikke noget låsevæske, min ene svend har lavet over 20 af dem og aldrig låst nogen, det slet ikke nødvendigt.

Det vil være MEGET at foretrække at have en induktionsvarmer. skruerne er højst sandsynligt rustet godt og grundigt fast.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

kan man skille turboen?

Indlæg af 3liter.dk »

Og du nød til at dreje turboen rundt nu når den er løs men det heller ikke noget problem...
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af zackojensen »

der står ikke noget højttemeperet locktight til skruerne i guiden der er et middel der gør skruerne ikke kommer til at sidde fast.
Har Ross-tech vcds
Brugeravatar
zackojensen
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 15:06
Geografisk sted: Mariager

Re: kan man skille turboen?

Indlæg af zackojensen »

jeg brugte wd40 på skruerne og lod det stå lidt så kom de ok nemt af. mit olie rør kom også løs så jeg spændte igen og satte noget i klæmme og prøvede igen og så kom det rigtige gevind løs
Har Ross-tech vcds
Besvar