Ny gearkasse????

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
masoe496
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:18
Geografisk sted: Århus

Ny gearkasse????

Indlæg af masoe496 »

Hej... Jeg har for ganske nylig købt en Lupo 3L. Men nu vil den ikke i 3. gear. Går fint i 1. og 2. men når den skal i 3. siger det en skrallelyd, som et relæ der klikker kraftigt, og så er det som om den hopper i frigear. Er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, da jeg ikke er interesseret i at sende den på værksted og få noget lavet, som ikke løser problemet alligevel.. Er der nogen der ved om det kan være noget elektroninsk, en trykkugle, som nogle skriver om eller om det er, som jeg frygter er en ny gearkasse??

Håber meget der er nogen der kan hjælpe. :roll:
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Ny gearkasse????

Indlæg af 3liter.dk »

Det lyder desværre som en gearkasse der skal af en tur....
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Brugeravatar
Mikkyland
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 10:50
Geografisk sted: Roskilde

Ny gearkasse????

Indlæg af Mikkyland »

masoe496 skrev:Hej... Jeg har for ganske nylig købt en Lupo 3L. Men nu vil den ikke i 3. gear. Går fint i 1. og 2. men når den skal i 3. siger det en skrallelyd, som et relæ der klikker kraftigt, og så er det som om den hopper i frigear. Er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, da jeg ikke er interesseret i at sende den på værksted og få noget lavet, som ikke løser problemet alligevel.. Er der nogen der ved om det kan være noget elektroninsk, en trykkugle, som nogle skriver om eller om det er, som jeg frygter er en ny gearkasse??

Håber meget der er nogen der kan hjælpe. :roll:
Ja det lyder desværre som en ny gearkasse/renoveret.
Min bror har lige haft lignende problem med hans. Der var guide/horn til udrykkerlejet gået samt nogle tandhjul vist nok til fjerde gear smadret, den gik også i frigear tit. Nu kører den igen 

Mikkel


Sendt via min iPhone ved brug af Tapatalk
Du er hva´ du kører
masoe496
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 07:18
Geografisk sted: Århus

Re: Ny gearkasse????

Indlæg af masoe496 »

Av for pokker.. Det lyder ikke godt ;) Jeg bor i Århus. Er der nogen der kender noget til nogen her omkring der har forstand på lupo, uden man bliver ruineret??

Tak for de hurtige svar.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny gearkasse????

Indlæg af sussi »

Få den op til Per
Aalborg Gearteknik v/ Per Stausgaard STRANDVEJEN 151 HOU 9370 HALS Telefon 30243288
http://www.30243288.webbyen.dk/
viewtopic.php?f=22&t=28
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
oeandersen
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 14:35
Geografisk sted: Vejen syddanmark

Re: Ny gearkasse????

Indlæg af oeandersen »

Hejsa. Classic Rebuild i Horsens kan også anbefales
De ved også hvad de laver og så ligger det vist ikke
Så langt væk i forhold til Ålborg.
Ole
Besvar