Start problemer
Start problemer
Jeg ved godt der er mange tråde om dette emne men jeg syntes ikke der er en der passer på min bil.
Jeg har gennem et stykke tid haft problemer med at starte pga. at trykkompensatoren skal skiftes (en ny er bestilt) Men det tager bare lidt længere tid inden den er klar til at starte.
Nu kan den så slet ikke starte, den pumper tryk op og jeg sætter den i N, drejer nøglen men der sker ingen ting, ikke så meget som et klik.
Der er strøm på batteriet.
Er der nogle kvikke hoveder der kan sige mig hvad jeg kan gøre for at komme videre?
Jeg har gennem et stykke tid haft problemer med at starte pga. at trykkompensatoren skal skiftes (en ny er bestilt) Men det tager bare lidt længere tid inden den er klar til at starte.
Nu kan den så slet ikke starte, den pumper tryk op og jeg sætter den i N, drejer nøglen men der sker ingen ting, ikke så meget som et klik.
Der er strøm på batteriet.
Er der nogle kvikke hoveder der kan sige mig hvad jeg kan gøre for at komme videre?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start problemer
Start relæet på starteren evt.. prøv at give den et gok med en tung stang ned på relæet..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Start problemer
Ja selvfølgelig, problemet løst.
Og et nyt opstår, nu starter bilen men den kan ikke koble ind, bremse lyset virker og lampen i speedometret med fodpedal slukker når pedalen aktiveres. Displayet viser også at jeg skifter mellem Stop-E-N-R.
Den pumper også tryk op.
Hvad er der så i vejen?
Og et nyt opstår, nu starter bilen men den kan ikke koble ind, bremse lyset virker og lampen i speedometret med fodpedal slukker når pedalen aktiveres. Displayet viser også at jeg skifter mellem Stop-E-N-R.
Den pumper også tryk op.
Hvad er der så i vejen?
Re: Start problemer
Jeg har præcist samme problem som Bertelsen. Den starter, men vil ikke rigtig i gear.
Er der nogen der ved hvad der er galt?
Er der nogen der ved hvad der er galt?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start problemer
Prøv evt at tage batteriet fra i nogle sekunder og sætte det til igen og se om det hjalp..
Re: Start problemer
Ja det det hjalp også på min efter udskiftning af bremselyskontakt. måske skal de med i guiden?VAGtech.dk skrev:Prøv evt at tage batteriet fra i nogle sekunder og sætte det til igen og se om det hjalp..
Re: Start problemer
Meget interessant. Mit bremselys i højre side virker ikke.
Bare ærgerligt at værkstedet har lukket indtil mandag :(:(
Bare ærgerligt at værkstedet har lukket indtil mandag :(:(
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Start problemer
Og det er ikke bare din pære der er sprunget? Det er før beskrevet herinde at en sprunget bremselys pære kan give de mærkligste følgevirkninger.Hush skrev:Meget interessant. Mit bremselys i højre side virker ikke.
Bare ærgerligt at værkstedet har lukket indtil mandag :(:(
Ulven kommer, ulven kommer
Re: Start problemer
Jo det kan sagtens være den er sprunget. Den virker i hvert fald ikke
Ok!? Jeg havde problemer med baklyset engang hvor bilen opførte sig lignende. Så det skal nok passe Typisk Lupo...
Den har dog ikke virket i et stykke tid så det er underligt at virkningerne kommer så pludseligt. Jeg synes at "brummen" fra trykkompensatoren også er underligt: Meget højere end normalt, og fortsætter efter bilen er slukket igen.
Ok!? Jeg havde problemer med baklyset engang hvor bilen opførte sig lignende. Så det skal nok passe Typisk Lupo...
Den har dog ikke virket i et stykke tid så det er underligt at virkningerne kommer så pludseligt. Jeg synes at "brummen" fra trykkompensatoren også er underligt: Meget højere end normalt, og fortsætter efter bilen er slukket igen.
Re: Start problemer
Hejsa,
OK, klap lige hesten...
Det er kun når alle 3 bremselygter er afbrudte at der _kan_ opstå mærkelige fejl. En enkelt sprungen bremselyspære kan ikke lave 'mærkelige ting'
1.
Fejlkodeudlæs gearkassestyreenhed og ret fejl
2.
Slet fejl
3.
Fyld hydraulikolie på i passende mængder. Gør det rigtigt!
4.
Grundjuster gearkasse/styreenhed, inklusive mekanisk og elektrisk krybepunkt. Gør det rigtigt!
5.
Øl?
/Claus
OK, klap lige hesten...
Det er kun når alle 3 bremselygter er afbrudte at der _kan_ opstå mærkelige fejl. En enkelt sprungen bremselyspære kan ikke lave 'mærkelige ting'
1.
Fejlkodeudlæs gearkassestyreenhed og ret fejl
2.
Slet fejl
3.
Fyld hydraulikolie på i passende mængder. Gør det rigtigt!
4.
Grundjuster gearkasse/styreenhed, inklusive mekanisk og elektrisk krybepunkt. Gør det rigtigt!
5.
Øl?
/Claus
Re: Start problemer
Har lige haft en computer på min og det ser ud til at det er bundstykket på tændingslåsen eller måske forsyningsrelæet til gearkassen.
Er der nogen der ved hvor forsyningsrelæet til gearkassen sidder?
(måske hedder det noget andet)
Er der nogen der ved hvor forsyningsrelæet til gearkassen sidder?
(måske hedder det noget andet)
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start problemer
det hedder 109 og sidder bag sikringsboksen..
Der er to, et til motorstyringen og et til hydraulikpumpen..
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-132
Der er to, et til motorstyringen og et til hydraulikpumpen..
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-132
Senest rettet af VAGtech.dk fre 15. jul 2011 09:40, rettet i alt 1 gang.
Re: Start problemer
Hejsa,
der er ingen lastrelæer der spændingsforsyner gearkasse-systemet!
Til gengæld styrer gearkassestyreenheden to relæer som VAGtech skriver; Det ene til hydraulikpumpen og det andet er et lastrelæ der frakobler udnødvendig last gennem et startforløb.
Kl.15 ('tændings-plus') til gearkassestyreenheden kommer direkte fra tændingslåsen, uden brug af relæer.
/Claus
der er ingen lastrelæer der spændingsforsyner gearkasse-systemet!
Til gengæld styrer gearkassestyreenheden to relæer som VAGtech skriver; Det ene til hydraulikpumpen og det andet er et lastrelæ der frakobler udnødvendig last gennem et startforløb.
Kl.15 ('tændings-plus') til gearkassestyreenheden kommer direkte fra tændingslåsen, uden brug af relæer.
/Claus
Re: Start problemer
Mange tak alle sammen det er sgu konstruktivt det her
I kan vel ikke fortælle mig hvordan jeg får bundstykket ud af tændingslåsen?
I kan vel ikke fortælle mig hvordan jeg får bundstykket ud af tændingslåsen?
Re: Start problemer
Fandt selv en rigtig god beskrivelse her:
http://karstenfilsoe.dk/HamsjelvDK/Passat.htm
http://karstenfilsoe.dk/HamsjelvDK/Passat.htm