Fortsættelse af offtopic debat ang fejlsøgning

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Fortsættelse af offtopic debat ang fejlsøgning

Indlæg af VAGtech.dk »

Som fortsættelse til debatten fra viewtopic.php?f=13&t=1272

Jeg vil som Thore skriver det GERNE have det frem i lyset:

VAGtech.dk:
Jeg troede at defekte bremselyskontakter var indlysende og ikke skulle fejludlæses??

Da symptomerne er entydige

Thore:
OT:
Nope: budskabet var vist nærmere at muligheden for at fejludlæse, ikke fritager fra almindelig omtanke eller er den hellige gral
.. og hvis jeg ikke husker helt forkert kan ikke alle fejl findes ved fejludlæsning, feks ifm. turboer på små grønne lupoer

VAGtech.dk:
Jo det kan også findes ved fejludlæsning..
Løsningerne kan dog ikke foretages med vagcom, men med tålmodighed..

Det du hentyder til, der fandt jeg fejlen, og igangsatte udbedring men ville ikke bruge en masse tid på noget der kunne have været en nødløsning, som du så selv gjorde færdig..

og jeg tror ikke du betalte en rød reje for den tid jeg brugte på det.. det eneste du betalte var en Bell add 2D..

Thore:
Hvis du absolut have det frem i lyset..
Nej, du fandt ikke fejlen... du anede jo ikke om det var N75-ventilen der var i stykker eller om det var turboen der var "groet" fast .... men det er rigtigt at du ikke tog noget for det, jeg har vist heller ikke antydet andet!

Men jeg kan stadig ikke forstå at du (og flere andre) holder så fast på fejludlæsning som de vise sten..
I min verden er god forståelse af hvordan systemerne i bilen virker det vigtigste, men jeg medgiver meget gerne at fejludlæsning er godt værktøj.. men ikke at fejludlæsninger giver den evigt gyldige sandhed - man er stadig nødt til at forstå hvordan tingene virker, og når man kan det, er en fejludlæsning ikke at altid det mest indlysende at starte med efter min mening...

og når det er sagt, så opfat det som min mening.. og lad det være ved det..

VAGtech.dk:
Det var dig der ville have kontrolleret N75 ventilen, fordi du sagde den tidligere havde drillet. Jeg havde tidligere (dit første besøg) fejlsøgt på den og udmålt den, og fundet den i orden.

Jeg sagde så til hende der afhentede bilen, at der var problemer med trykreguleringen på turboen, hun svarede så at du havde en anden turbo, som du kunne montere.

Hvis du læser på din faktura (nr 129 kan fremsendes hvis du mangler den) fra besøget d. 10/02-2011 vil du se følgende:

Fejludæsning ifb med Turbo fejl.
17964 - Ladetryksregulering: under reguleringsgrænseP1556-35-00-
*Turboregulering (VNT) går stramt - Forsøgt afhjulpet
*N75 ventil udmålt, værdi korrekt

Værkstedstime - Turbo fejlsøgning. - ikke udbedret. 2 timer, 100 % rabat.

Men det er jo heller ikke første gang kommunikationen har fejlet mellem dig og vedkommende der afhentede bilen, så det er nok også sket denne gang.


Så en kommentar til din udtalelse:
Hvis du absolut have det frem i lyset..
Nej, du fandt ikke fejlen... du anede jo ikke om det var N75-ventilen der var i stykker eller om det var turboen der var "groet" fast .... men det er rigtigt at du ikke tog noget for det, jeg har vist heller ikke antydet andet!


Kig på din faktura, og læs dit indlæg igen og se om der er noget du har glemt i farten!!!
Besvar