Zimmermann Skiver

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thiesen
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 09:09
Geografisk sted: Vissenbjerg, Fyn

Zimmermann Skiver

Indlæg af Thiesen »

Hej Med jer.
Jeg har brug for hjælp med at finde de omtalte zimmermann bremse skiver. Jeg har kørt 17000 km med de originale og de er så skæve at når jeg bare bremser ned fra 50 km timer føles det som bilen falder sammen.

Jeg har i det "gamle forum" læst mig frem til at de kan købes på ebay.
Jeg kan sku ikke finde dem.
Zimmermann 238*18 mm pn: 600.3205.50
er der nogen der kan hjælpe med et Link??

Theis
6X16 Porsche C2 poleret fælge med 165/40-16 dæk.
Brugeravatar
Thiesen
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 09:09
Geografisk sted: Vissenbjerg, Fyn

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af Thiesen »

Jeg har spurgt Nordic Autoparts. De kan skaffe Zimmermann sportsskiver i målene 239*18mm hjem til 1043,- eks. forsendelse.
6X16 Porsche C2 poleret fælge med 165/40-16 dæk.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af Clayton »

Jeg købte nogle på Sportsskiver hos FTZ de holdt 3 år, mine nye originale skiver er også lidt skæve, efter 10Kkm, men den bliver lige drejet af...
Hader FB :roll:
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af lotus »

Hej Theisen

Jeg købte mine hos :
autoteilemann.de

Jeg købte dem den 1/10 2009 og da var prisen incl. levering euro 82,31

Vh
jesper
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af yaknudsen »

Kender alt for godt problemet med skiver der bliver skæve efter ganske få tusinde kilometer. Det er til at blive vanvittig af.
Efter at have været igennem 4 sæt skiver som blev skæve i lyntempo bad jeg min mekaniker (JP Auto i Havdrup) om at sætte "sports skiver" på min Lupo sidst den var på værksted. Om det er Zimmerman skiver han har sat på ved jeg ikke, men hold da helt kæft hvor bilen bremser effektivt og lækkert. De er tydeligt større end de originale skiver, fyldt med huller og har en skideflot blank overflade. Og ikke noget der bare ligner den mindste smule rysten selv efter adskillige tusind kilometer. Da de var helt nye kunne man ved fuldt styreudslag høre at de gik en lille-bitte smule på et eller andet sted. Men det gik hurtigt over ;-)

Han kan måske sælge sådan nogle til dig hvis du ikke kan finde dem andre steder.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
MissLupo
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 03:17
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af MissLupo »

Det er formentlig Black Diamond skiver JP Auto har sat på den - har dem selv! De virker så meget bedre end de originale - uanset hvor meget du bremser og bremser, oplever du ingen fade-effekt! Mit første sæt holdt ufatteligt længe (kører på andet sæt endnu) - mener at de kostede omkring 1.2k. Sæt et par på bilen og mærk forskellen!
Tidligere kendt i forum som MissLupoInRed/Argentum Draconis -
Sølvfarvet Lupo 3L 2005 med indfarvede spoliere, aircon, tågelygter, oliefyr m. HTM100-fjernbetjening, elruder, FSI-baglygter, fjernbetjent centrallås indbygget i nøglen, højdejustérbare forsæder, forstærket kobling, kopholdere, solbrilleholder (tak til Futtie!), el-opvarmede og -justérbare sidespejle, Kamai armlæn, el-soltag, org. alarm m. kabineovervågning, org. VW navigation (MCD), GTI-højtalere bag m. sidebeklædning, bagagerumslys, AeroTwin viskere for og bag, ESP med antispind, BlackDiamond bremseskiver, W8-kabinelys (tak til Jev!), GTI-forrude, komfortblink og temperaturmåler for kølervæske. Kørt 160k km.
Brugeravatar
Topper
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 08:39
Geografisk sted: Randers

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af Topper »

Hej. Det er 239*18 du skal bruge. Autoteilemann.de har dem under dette nummer 220208 til 52.73€ pr. stk plus forsendelse.

Du skal kikke efter skiver der passer til 1.4 TDI.

Jeg har kørt med mine omkring 50K og de er stadige lige, eneste øv er de ruster måske Black Diamond er coatet anderledes. ellers er jeg absolut tilfreds fuld bremse effekt uanset hvor meget du "klemmer" dem.
Brugeravatar
Thiesen
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 09:09
Geografisk sted: Vissenbjerg, Fyn

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af Thiesen »

Jeg takker for alle input'ene. Så blev jeg så meget klogere.

Thiesen
6X16 Porsche C2 poleret fælge med 165/40-16 dæk.
mr.vw
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 01:03
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af mr.vw »

Halløj
Jeg smækkede Ate Power Disc på min de er coated og de passer også på 239x18.
Og ja de spillede bare, lige i øjeblikket bliver de gennemheglet af samtlige bjerge i Østrig og ja de dur bare stadigvæk 100%.
Mvh
Jakob
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af Clayton »

mr.vw skrev:Halløj
Jeg smækkede Ate Power Disc på min de er coated og de passer også på 239x18.
Og ja de spillede bare, lige i øjeblikket bliver de gennemheglet af samtlige bjerge i Østrig og ja de dur bare stadigvæk 100%.
Mvh
Jakob
Hvor/pris?
Hader FB :roll:
mr.vw
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 01:03
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af mr.vw »

Halløj
Jeg købte dem gennem autoteilemann.de
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af vanquish99 »

hvordan mener i med at bremserne er skæve?

har bemærket bilen ryster i rattet når jeg bremser, men det er ikke altid. nogle gange lidt kraftigt og andre gange slet ik. det mest når jeg køre fra en motorvejsafkørelse jeg bemærker det.

kan mine skiver være skæve? aner ik hvad det er for nogen. har kun haft bilen i 4 mdr, men de er ikke synderligt slidt.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af yaknudsen »

vanquish99 skrev:hvordan mener i med at bremserne er skæve?

har bemærket bilen ryster i rattet når jeg bremser, men det er ikke altid. nogle gange lidt kraftigt og andre gange slet ik. det mest når jeg køre fra en motorvejsafkørelse jeg bemærker det.

kan mine skiver være skæve? aner ik hvad det er for nogen. har kun haft bilen i 4 mdr, men de er ikke synderligt slidt.
Det du beskriver lyder ret meget som mine oplevelser. Nogle bremseskiver bliver tilsyneladende bare lynhurtigt skæve. Det må skyldes dårlige materialer og/eller dårlig forarbejdning. Rysteriet er især mærkbart ved relativt let tryk på bremsepedalen. Og jo højere hastighed desto værre. Jeg oplevede det med adskillige sæt bremseskiver. To af sættene måtte jeg udskifte allerede inden de havde kørt 10.000 km. I mit tilfælde var der ikke nogensomhelst tvivl om at det var bremseskiverne der var problemet.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
cro
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 19:47
Geografisk sted: Odense

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af cro »

Jeg står også med samme problem, rattet ryster voldsomt ved nedbremsning.
Løsningen kan jeg forstå er kraftigere sportsskiver, men passer disse direkte på?
Anbefalet sportsskiver her:Dia 239mm og tykkelse 18mm
Originale: Dia 239 og tykkelse 14,9mm

Kan kaliber stemplet overhovedet trykkes tilstrækkeligt tilbage for at få plads til disse tykkere skiver, eller er man så nødsaget til at bruge slidte klodser.
Kan et billigt alternativ være at bruge skiverne fra 1,0 benzin eller 1,7SDI udgaven, disse er også Dia 239 og tykkelse 18mm? Disse kan købes for 24,90 Euro for et sæt + forsendelse

Vil nødigt bestille de forkerte dele i tyskland. Så er der nogen der kan hjælpe her?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af sussi »

prøv at læse højere oppe:
Re: Zimmermann Skiver
Hej. Det er 239*18 du skal bruge.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af pilotfyren »

Jeg har Zimmermann standard skiver købt ved FMA autodele i fredericia.. Det undre mig at disse begyndte at ryste efter blot 1000 km vil jeg tro... efter jeg havde "kørt dem til" dvs ikke vilde nedbremsninger...

I tror ikke det kan have noget med glidebøs eller sådan noget at gøre.. det virker MEGET underligt at de begynder at ryste så hurtigt..
cro
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 19:47
Geografisk sted: Odense

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af cro »

Inde på autoteilemann.de viser de ikke disse 239x18 skiver som en mulighed for 3L versionen.
Så er der nogen der faktisk selv har sat disse skiver på uden problemer? Skal der nogen form for modifikation til for at de kan være der?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af KMDTHY »

Jeg gav 350kr incl fragt for 2x skiver incl. klodser. Det er mærket PEX. Jeg har ingen problemer haft med dem.

Købte dem her: http://cgi.ebay.de/Bremsscheiben-Belage ... beh%C3%B6r
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af lotus »

Zimmermann sportsskiver passer på 3L lupoen.
Jeg har dem selv monteret.
Se bestillingsnr i det gl. forum, der står det hele.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Zimmermann Skiver

Indlæg af ph. »

lotus skrev:Zimmermann sportsskiver passer på 3L lupoen.
Jeg har dem selv monteret.
Se bestillingsnr i det gl. forum, der står det hele.
eller læs denne tråd indlæg:ons 4. aug 2010 23:12
Besvar